Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Är det fler som har känningar i magen?
    Alltså att det drar och sliter och sticker till lite då och då. Speciellt om jag suttit på ett sätt länge och sen ska röra mig, då kan det dra till eller sticka i livmodern känns det som.
    Har för mig att bebisen växer mycket nu några veckor så det är väl kanske för att livmodern växer i en rasande fart. Men ändå blir man lite orolig varje gång det sker.
    Känner dock bebis i princip varje kväll nu så det är jätteskönt.

Rul på torsdag (om det inte blir flyttat igen) och jag längtar sååååå.
    Sambon kan inte följa med så jag har hotat med att inte berätta om det blir en pojke eller flicka. Får väl se hur länge jag kan hålla det ;)

Grattis till alla fina rul ni som har varit :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-03-29 20:21:24 följande:

Allt gick bra på RUL idag! Men men :(((( jag fick precis en jätte liten blödning, mindre en en droppe typ. Gud jätte obehagligt :(((( ringde gynakuten och de sa att det förmodligen är en reva i en slemhinna eller nåt sånt och att jag inte ska oroa mig. MEN DAMNIT JAG E OROLIG ÄNDÅ :((( kände barnet röra på sig för bara några min sen så det känns lugnande. Är det någon mer som fått nåt sånt här? :( buhu

Jag hade en blödning när jag väntade dottern. Den var som en liten mensblödning men det var ändå ingen fara.
    Det är säkert en slemhinna som dom säger. Har märkt att det kommer blod varje gång jag snyter mig till exempel så alla slemhinnor vi har är ju sköra nu.
    Så länge du inte blöder några mängder och samtidigt får ont så tror jag inte du behöver oroa dig.
    Du ska se att det känns bättre i morgon när allt är som vanligt igen <3
  • Kela1981

I morgon är det äntligen dags för rul! Wiiiihooooo! Dessutom är jag exakt halvvägs igenom graviditeten så nu kan jag börja räkna ner :)

• Kela1981

Kom precis från rul. Allt såg jättefint ut och vi väntar en lillasyster som beräknas komma den 21/8 istället för 18e :)

• Kela1981

Sambon kunde inte vara med på ul idag. När jag berättade för honom att det blir en lillasyster så såg jag verkligen besvikelsen i ögonen på honom. Vet att han gärna ville ha en pojke men va fan!? Så länge barnet är friskt så ska vi vara glada.
    Det känns sådär just nu att bära på ett barn som är mindre önskat av honom pga könet. Jag vill dessutom inte ha fler barn. Tycker inte alls om att vara gravid plus att vi egentligen bara har plats för 2 barn i huset.

Blä känner mig helt jävla urlakad och all glädje från ul är som bortblåst. Korkade karlskrälle!

• Kela1981
    Serah skrev 2016-04-01 10:43:56 följande:

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Åh fy vad sorgligt! Vet inte vad jag ska säga :(
    Ta hand om er och era barn, dom är klokare än man tror <3
  • Kela1981

Jag pendlar mellan irriterad och kärleksfull flera gånger på en dag. Men det var samma sak när jag väntade vår dotter så sambon vet vad det beror på och tar det inte på så stort allvar :)
    Tror att det har att göra med att jag förbereder mig mentalt på att bebis ska komma så då vill jag ha allt ordnat. Irriterar mig mest på praktiska saker som han inte gör på samma sätt som jag.
    Vi hade det rätt kämpigt när jag väntade dottern och precis efter att hon var född men denna gången så försöker jag att behärska mig mer för nu kan jag ju se det löjliga i många av mina tankar ;)

Angående klåda så tror jag att klådan på magen får nog alla gravida förr eller senare och det har väl att göra med att huden töjs ut. Graviditetsklåda är något annat tror jag och tecken på graviditetsdiabetes? Nu bara gissar jag så rätta mig gärna om jag nu säger fel :)
    Att smörja brukar hjälpa men den där oljan hjälpte aldrig mig utan fick använda riktigt fet body butter för att det skulle lägga sig. Tror fortfarande den där flaskan med olja står här nånstans. Skitdyr och helt onödig tyvärr :(

• Kela1981

Välkommen Line9!

Mulan: jag har hört att bristningar är ärftligt så det spelar väldigt liten roll om man smörjer eller ej.
    Hoppas det är så för jag fick inga med dottern och än så länge är det lugnt denna gången också. Smörjer bara när det kliar och inte annars. Har alltid varit dålig på det där :)

• Kela1981
    Zarizen skrev 2016-04-03 09:16:23 följande:

Kul med nya medlemmar! Välkommen nu är vi en grymt aktiv tråd. Härligt att kunna dela med sig av allt här inne till alla!

Tränar ni nått? Jag hade förhoppningar att kunna träna en del styrka och så men här blir det mest promenader. Även jobbat en del i trädgården och det är lite slitigt. Sånt känns ju oxå. Men önskade jag kunde ha mer motivation till just annan form av träning. Men det får helt enkelt bli efter bebben är född.

Jag tränar ingenting denna gången. Men å andra sidan så jobbar jag 10 h/dag och då går jag mestadels så det får väl räknas. Sen har jag en 1,5 åring här hemma som håller igång mig ;)

När jag väntade dottern så tränade jag på som vanligt. Fast lite lugnare med vikter och hopp mot slutet.
    Körde ett spinningpass 4 dagar innan hon kom samt flyttade till hus 2 dagar innan så då var jag definitivt igång.
    Man kan fortsätta med den typen av träning som man är van vid så länge det känns bra men kanske inte prova på crossfit första gången när man är gravid ;)
  • Kela1981

Skattenmust: hur har det gått? Har du känt av henne än?

Är det någon annan som känner något i brösten?
    Jag känner typ en pirrande känsla ibland på utsidan liksom mot armhålan.
    Ammade inte dottern men hoppas verkligen på att kunna amma denna lilla så jag hoppas på nåt sätt att det är eventuell mjölk jag känner av.
    Någon annan med samma erfarenhet?

Svar på tråden BF Augusti 2016