• Serah

BF Augusti 2016

Hänger med på listan :) kan vara kul att se lite mer samlat vilka vi är och när alla är beräknade :)

Serah, bf 29/8. Fjärde barnet. Vet ej kön än.

Uppdatering om kön kommer förhoppningsvis efter rul (6 april, eeevigheter dit)

Ang förstoppning har jag det till och från. Blir väldigt förstoppad av jätntabletterna. Men jag har inte direkt nåt gjort nåt åt det. För min del skulle det nog hjälpa att dricka ner vatten, det är jag usel på haha

• Serah

Serah, 31 år, bf 29/8. Fjärde barnet. Vet ej kön än.

Glömde skriva min ålder på förra så jag skriver igen.

• Serah

Har ni funderat på vagn? Eller väntar ni med det till efter rul?

• Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 19:47:33 följande:

Är typ vagnoman har en duovagn vi köpte när jag väntade förra barnet som vi kör vidare på letar dock ny syskonvagn igen

Vill gärna ha neutral vagn o bilstolar/babyskydd o hellre "inreda" i rätt färg

Får man fråga vilka duovagnar du testat? Är inne på att skaffa duovagn men har ingen bestämt vilken
  • Serah
    Kela1981 skrev 2016-03-10 20:01:35 följande:

Vi har redan vagn efter första barnet som kommer att återanvändas.

Har dock köpt en ny sittdel begagnat för vi får tydligen små barn i denna familjen och dottern,1.5 år, drunknar fortfarande i den.

Liggdelen är grå och sittdelen är svart. Blir lättare att pimpa med åkpåsar osv så kan man ändra sig med jämna mellanrum ;)

Låter smart att göra så :)

Vi har en begagnad just nu men eftersom yngsta kommer vara 15 månader när minstingen kommer så är det vara bäst med en duovagn. Med de två äldre hade vi ståbräda till vagnen.
  • Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 20:23:19 följande:

Gammal brio o äldre emmaljunga, ssen nyare carena nu en urban djungel .

Sen haft ett par andra sittvagnar o sulky.

Tycker det är smidigt med duon just bara för att de ta mindre plats än som vi hade innan olika o kombivagn är så svårbäddat för liten bebis, känns mjukt o säckigt typ.

Totalt har vi nog haft 12-15 vagnar på 9 år

Oj! Det var en hel del vagnar men kul att kunna byta så ofta! :)

Jag kom på att det är en syskonvagn vi letar efter. Inte duo, haha. Är inte så insatt i denna vagndjungel :)

Hade en begagnat brio till äldsta, Emmaljunga cerox till mellersta och nu en annan beg brio. Cerox var favoriten just att den kunde byta riktning på vagnen.

Men nu är det som sagt en syskonvagn vi behöver. Men vilken sort? På bredden eller på längden? Jag vill ha en på bredden så syskonen kan sitta och prata med varandra på lättare sätt. Men maken tycker längden är smartare... Jag vill även att man ska kunna ta bort en del för att tex göra det till singelvagn, och då finns det inte så många val... Men gaah..!! Då står det mellan en på bredden eller de som är på längden... Vad jag hittat iaf.

Jag har fallit för bugabo donkey duo men den är dyr! Maken är mer inne på bj city select, och den är på längden... Plus att jag inte vill att barnen ska ha möjlighet att sparka på varandra när de sitter mittemot varandra :p men de argumenten är inte tillräckliga för min make *suck*
  • Serah
    Mulan91 skrev 2016-03-10 20:33:05 följande:

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

Har inte heller införskaffat nåt än. Även om det kliar i fingrarna ibland :)

Men kika på vagn är kanske bra i vårt fall då jag och maken är lite oeniga i den frågan :/

Och ja:) jag börjat bli större. Och jag tror jag har börjar känna rörelser nu. De kommer mest på kvällen men inte så ofta och inte varje kväll riktigt.

Men jag känner mig trög och tung när jag går! Går som en snigel haha.

Vad jobbar du som?

Tycker det är bra sätt vi har, att de som vill kan komma in. Jag kikade på några augustitrådar innan jag kom hit men vågade inte innan kub. Men redan då var de låsta. Kändes nästan snopet :o därför blev jag glad att jag hittade den här tråden som var öppen och verkade varm och trevlig :)
  • Serah
    Josefineq skrev 2016-03-10 20:43:14 följande:

Jag har inte heller köpt någonting. Jag vill så gärna men vågar inte innan rul. Känns som det är otur!

Jag är "jättestor"! Bara smällt till de senaste två veckorna. Väntar bara på att man ska börja känna rörelser. Känner ingenting :( blir lite orolig!

Att magen växer är ju ett bra tecken :) så tänker iaf jag. Jag tror som sagt att jag känner rörelser, men de är så diffusa. Så jag tvekar varje gång.

Sen så kan det ju bero på att du väntar första barnet eller beroende på hur moderkakan ligger, att du inte känner barnet just nu.

Känner samma med att köpa saker. Men titta och planera kan man alltid göra :) så springer man dit och köper det man sett nån dag/vecka efter rul, haha
  • Serah
    Mika86 skrev 2016-03-10 21:24:14 följande:

Haha ja det är verkligen en riktigt djungel, både det o bilstolar tycker jag.

Mycket beror ju på hur man ska använda vagnen med, skog, grus eller stad. Jag är ju för vagnar med svängvara framhjul iaf men svårt att hitta nåt vettigt, donkeyn är ju jätte dyr o inte många begagnade som finns annars är det nog en kanonvagn.

Jag är jätte nöjd med vår urban djungel men så synd att den inte gå vända sittdelen på.

Vi gå mycket grusväg o skog/stigar så ha gärna men vagn som är på bredden. Phil & Ted ser lite märkliga ut med tanke på att minstingen typ få ligga under tycker jag

Jo precis. Vi rör oss inte så mycket i skog, men grus och stan iaf. Plus att jag vill kunna åka buss lätt (men det kanske är en omöjlighet vilken syskonvagn man än väljer). Men att lätt packa in vagnen i bilen vore ändå ett plus då mina släktingar bor en bit bort och lättast att ta sig dit är bil. Det är väl mina krav. Plus att de ska kunna sitta bredvid varandra och helst kunna vända fram eller bak, och smidigast vore det väl att kunna göra vagnen till singelvagn. Men det är kanske nåt jag måste frångå.

P&t vill jag inte ha, just för det du skriver. Känns som om man nästan kommer sparka den längst ner i baken :p just såna vagnar är jag inte så förtjust i. Vill ju inte att barnen ska bråka om vem som sitter högst upp :/
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 12:01:02 följande:

Konstigt det blir när jag skulle redigera min ankomst på listan, hm....

Iallafall, finns det någon annan här inne som upplever tryck i underlivet?

Som om det pressas neråt, och ömmar??

Någon som vet vad detta är??

Sista jag åkte in så var ju cervix sluten, hård, och det är samma känsla nu.

Kommer mer när jag varit aktiv.

Har inte känt nåt sånt. Men kan ibland känna mig öm i typ fiffin. Så ren gissning från mig då... Det kan inte vara nån typ av foglossning då? Den kan ju visa sig olika vad jag förstår
Svar på tråden BF Augusti 2016