Inlägg från: Nefermiw |Visa alla inlägg
  • Nefermiw

BF Augusti 2016

I måndags var mitt SF mått 38, och jag är i vecka 36. Det är ju ingen större vetenskap det med SF måttet. Barnmorskan kan ju inte se präcis var man ska mäta ifrån och till, och jag tror också det gör en skilnad allt efter hur bebisen ligger.

Det med att kolla journal på 1177 tror jag inte går att göra i Skåne. Om altså det inte har ändrat sig senaste tiden.

• Nefermiw
    Kela1981 skrev 2016-07-21 20:26:47 följande:

Ha ha ha ha tack snälla du för det svaret!

När sambon kom hem från Kina i måndags så hann det gå typ 12 timmar innan jag utbrast " det ska fan inte vara lättare att vara höggravid och själv med en 2-åring än att ha dig hemma! Du stökar bara till det!"

Han kände sig nog inte så välkommen :/ Men det är klart att jag inte vill vara utan honom! Fast ibland är det bara påfrestande på alla plan.

Känner av mina sammandragningar mer ikväll än vad jag brukar. Hade en precis som faktiskt gjorde lite ont. Nu känns det att man närmar sig och det är skönt!

I denna värmen är det inte kul att vara gravid :/

Känner lite igen det där. Man har saknat att mannen ska komma hem så att man inte är ensam hemma om att klara hus och barn, men när han väl är hemma igen stör han lite den bit rutin man har fått medens att han var borta. Och nu när man är gravid och det är varmt är det lätt att bli gnällig.
  • Nefermiw
    Snuttispluttis skrev 2016-07-22 12:58:59 följande:

Hej tjejer!

Har inte hunnit läsa alla inlägg, men det verkar hända grejer för flera nu ju. Skoj!

Måste få berätta att det verkar ordna sig för oss! Min man har fått en tjänst här i Helsingborg så han behöver inte åka tillbaka till Norge och jobba. Och vi har fått förstahandskontrakt på en nyrenoverad 4a mitt i centrum som vi just nu håller på att flytta in i :D En månad kvar till BF så gott om tid att packa upp och fixa inför bebisens ankomst.

Tack för allt stöd! Snart är jag äntligen hemma!!

Var skönt för er. Grattis och lycka till med att flytta in i nya våningen.
  • Nefermiw

Jag har sammandragningar flera gånger om dagen men de gør inte ont. Jag orker inte vara gravid längre men vill heller inte ha att han vill födas innan det planerade KS om två veckor, så jag får helt enkelt stå ut en dag i taget. Det är bara så varmt och det känns som att jag ska svimma om jag inte är försiktig när jag resar mig från sittande.

• Nefermiw

Han är jätte söt, Zarisen.

Bebisar som sover är skönna. Jag hoppas så att min pojke blir en lugn liten kille som sover hela natten som dottern gjorde.

• Nefermiw

Den bästa bebisgrej jag köpte till min dotter var en ErgoBaby. Hon använde den tills hon var tre år och den är smidig att använda och bekvem. Hade först en Babybjörn bärsele men den var faktisk sämsta köpet. Använde också en trio slen sjal lite men den tyckte jag var aldeles för krånglig och ofta hände det att hon kräktes på den och det är lite osmidigt att tvätta fem meter tyg som också ska hänga och torka.

Ang taxi, vi åkte in med taxi med dottern, men det tog också bara fem minutter från dör till dör. Vi hade ingen bil. Vi kommer att åka buss denna gången eftersom att det är ett planerat kejsarsnitt, men om det hade varit vanlig förlossning hade vi åkt taxi igen, då slipper man hitta ett ställe att parkera.

Det med om man märker att bebisen rör sig. Jag tror de säger att det ska vara lika ofta men kanske rörelserna är mindre då det är trångt nu. Man säger också att bebisen vaggas och blir lugn när man går runt.

Ska se om jag kan ladda upp ett foto.

• Nefermiw

Hmm, jag har försökt att lägga till bild där jag väljer ett bild genom browse kanppen, men där står fortfarande 'no files selected'. Vad gör jag fel?

• Nefermiw

Foto är två veckor gammal från den 9 juli. Tror jag måste ha varit typ 35+0 då.
    Jag har ju kläder på så man ser inte hur magen hänger.

• Nefermiw
    Nefermiw skrev 2016-07-26 15:21:43 följande:

Foto är två veckor gammal från den 9 juli. Tror jag måste ha varit typ 35+0 då.

Jag har ju kläder på så man ser inte hur magen hänger.

Argh... Ser ut som att det inte går att ladda upp ett foto för mig.
Svar på tråden BF Augusti 2016