• Mal Mal

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-07-22 14:26:29 följande:

Jag börjar bli lite orolig, jag har hela natten haft sån otrolig mensvärk, tog mig 2-3h att somna och när jag väl somnade vaknade jag hela tiden av smärtan, och igår var bebis ganska livlig, jag kände honom på kvällen som vanligt men nu idag har jag knappt känt av honom, kvittar hur mkt jag puttar och bökar på magen så reagerar han inte. Testade att dricka ett glas iskallt vatten och lägga mig på vänster sida men det funkade inte heller. Jag känner honom pyttelite, men inte alls som jag brukar. Min mensvärk har också fortsatt idag. Borde jag ringa fl eller vänta lite och se om han vaknar?

Jag har också haft det så! Han är väldigt livlig i samband med mensvärk och sd.. Sen är det hellugnt i timmar! Gå på din magkänsla! Jag försökte allt en dag men inge rörelse. Åkte in och gjorde koll, tror det var v33. Så skönt efteråt att allt var ok. Samma kväll kom han igång lite det var också skönt! Om inget funkar så ring! Hellre en gång för mkt!!!!
  • Mal Mal

Misszandra
    Vad skönt att det funkade! Den gången jag åkte in så provade jag verkligen allt, hela dagen! Inte ens på fl med ctg där jag fick massa kall juice ville han inte röra sig nämnvärt. Men de kollade ju allt då, ultraljud, flödet från moderkakan mm..... Han var nog bara väldigt trött

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-23 22:34:46 följande:

Alltså min kropp är nog lite annorlunda XD
    För första gången på evigheter hade vi sex ikväll och helt plötsligt så lägger alla sammandragningar osv tvärt av!
    Det är nog inte lönt för oss att satsa på nån färdknäpp sen ha ha ha....

Tog en extra kopp hallonte men det hände inget för det XD

Känns som jag kommer att gå över hur många dagar som helst....blir ett oktoberbarn ha ha ha ha

Snart inne i vecka 37 och ordentligt trött på det! Tjock, svullen, svettig och myggbiten överallt. En riktig läckerbit med andra ord ;)

Samma här!! Gick hur fint som helst och inget ont direkt efter.....men efter en stund kom smärtor i magen, hela bäckenet och en del sd. Inga regelbundna eller så. Men har haft ont i magen hela natten och haft svårt o vända mig i sängen. Haft svårt o hjälpa barnen när de vaknat. Känns inte riktigt på samma sätt som de "vanliga" sd/förvärkarna. Känns mer "irriterat" om ni förstår har jag menar. Men det var det värt! Efter fl dröjer det ju en stund igen, så blir nog fler ggr snart
  • Mal Mal

Paniken när ens tvååring gallskriker i sängen och man tillslut får se en geting i mungipan! Stucken på insidan av underläppen. Nää det sätter heller inte igång en förlossning. Men har aldrig känt sån panik förut. Några timmar på akuten, allergitablett och glass.. Det gick bra.. Nu vet vi iaf att han tål getingstick ganska bra!

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-26 09:11:02 följande:
    Åh fy!
    Vilken tur att allt gick bra! Stackars liten <3

Men det verkar ju vara svårt att få igång förlossningen om inte ens den paniken räcker XD

Bebis kanske inte vågar komma ut nu när storebror låter sådär ;)
    Ja med tanke på svullnad som kan uppstå i svalget var min enda tanke, han kommer dö!!

Kan va så, hehe! Då tvååringen skrikit, varit ettrig och haft temperament sen han föddes. Lillebror undrar nog lite vad som egentligen väntar på utsidan ;)
  • Mal Mal
    Snuttispluttis skrev 2016-07-26 14:44:11 följande:

En fråga till omföderskorna här förresten.

Alla (utom jag) är heeeelt säkra på att bebisen ska komma innan BF för att det är så tätt efter fl med dottern. Jag blir nästan irriterad när typ svärmor konstaterar att "det är klart bebisen blir tidig". Vad tror ni andra? Och hur tänker ni?

Har frågat bm och enligt henne finns det inget som säger att en omföderska får tidigare, bara att själva fl går snabbare.

Jag har läst mkt här och på andra ställen om just det eftersom jag väntar mitt tredje nu med bf nästa vecka. Min uppfattning är att det din bm sa stämmer... Sen är det säkert väldigt olika också. Finns säkert mkt omständigheter, hur man mår, grav-komplikationer mm som kan spela in och påverka...
  • Mal Mal

Jag ser fram emot o va hemma jag med, även om jag brukar vara rastlös av mig. När jag var hemma ett år med tvåan så var stora pojken 3,5-4,5. Märkte på honom att det var väldigt jobbigt o va hemma så mkt. Speciellt första tiden när man är så låst vid bebis med amning och omvårdnad, samtidigt som mamman behöver vila när bebis vilar. Tyckte inte 15 timmar räckte långt alls för min sons behov. Men nu är de ju två och de leker otroligt bra tillsammans. Så tror det kommer funka bättre denna gång. Och med tvåan befann sig min man i Chile på jobb i 7 mån. Tvåan var tre mån när han åkte och 10 när han kom hem, ja då gick han redan. Så ser fram emot mer familjetid denna gång också..

Jag och mina vänner har fått barn olika tider och nu är alla de "klara". Men alla bor nära så får försöka träffa dem ändå.

Undrar om jag kommer känna mig klar? Även om jag just nu ALDRIG vill va gravid igen. En vecka till bf!!!

• Mal Mal

Tvåan fixerade sig någon gång mellan sista bm besöket och fl. Idag är jag 39+0 och har haft väldigt ont neråt inuti hela dagen. Väldigt vass och ond stickande känsla. Det har känts som att bebis trycker där. Kanske fixerar han sig? Ska till bm på tisdag, dagen före bf.

• Mal Mal

Kela1981
    Ja vi får hoppas att det var det som skedde. Slemproppen har ju gått delvis här sen v36/37nånting.. Så vore skönt o slippa gå över. Stora barn på min mans sida och jag är livrädd för stor bebis och livrädd för ks (svärfar vägde över 5 kg). Jag och mina syskon var dock små (mina föräldrar rökte friskt på den tiden, så vet inte om det påverkade).

Vill ha bebis nu!!!

• Mal Mal

Första födde jag på rygg....det var lättast när man inte riktigt visste vad som väntade. Med tvåan låg jag på höger sida. Detta för att fl gjorde sjukt ont i ryggen. Höger sida är min naturliga sov/vilosida. Trivdes bra på sidan, men får se hur nästa blir. Är helt öppen för en ny upplevelse.

Igår: En färsk ananas, 5 koppar hallonbladste, promenad i stan med barnen/lekparkshäng, färdknäpp/orgasm. Nä inte ens några sd efteråt. XD Nä jag tänker denna trivs där inne. Tycker dock magen börjar bli riktigt tung. Tar mig ju knappt upp för egen maskin längre.

Svar på tråden BF Augusti 2016