• Mulan91

BF Augusti 2016

Nefermiw skrev 2016-08-07 22:25:43 följande:

Nu har jag tvättat mig med desinfektionstvål och ska se om jag kan somna. Totalt konstigt att veta att jag ska få se den bebis som har snurrat runt i magen imorgon.

Ska vara på sjukhuset kl 7 så vi får gå upp redan kl 5 om vi ska hinna.

Nästa gång jag skriver är jag två-barns-mamma!

Lycka till! Vad spännande :)
  • Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-08-07 21:36:36 följande:

Och måste bara få gnälla lite..

10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/

Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!

Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?

Jag är ganska uttråkad så träffar gärna vänner men inte varje dag och gärna inte hemma :P hemma vill jag mest bara vila och ta det lugnt, kolla på någon serie. Har märkt att jag inte gärna pratar i telefon ens just nu xD

Kan du inte bara säga att du är väldigt trött nu i slutet och inte riktigt orkar vara social? Egentligen borde folk förstå det tycker man haha. Jag har tur, mina anhöriga frågar hur jag mår och om jag orkar med besök. Säger jag nej så förstår de.. Skulle också bli sjukt irriterad om folk ba trängde sig på sådär utan hänsyn..
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-08 06:50:26 följande:

Förstår er dom väntar och väntar. Här händer det typ inget, så jag och min man ska ut på en liten tripp till Uppsala idsg, äta lunch fika gå runt lite och sen åka hem igen, orkar inte bara vara hemma. Var ute och tog en lång promenad igår, enda som hände var att jag blev lite stel om benen..

Det där med besök är så drygt, jag har bjudit hem dom som jag vill träffa, mest för att jag känt att vi varit hemma hos dem och ätit osv så jag vill buds tillbaka för sen när bebis är här orkar jag inte ha middagsbjudningar för folk. Imorgon är sista, sen är jag klar

Svärmor ringde igår precis när vi gått ut och undrade om vi hemma, typ nej, man kan väl inte bara komma på stört så där. Åhhh jag kan bara tänka mig hur hon kommer vara hos oss typ jämt när bebis har kommit. Hoppas att jag får en fridfull bebis så om hon smsar och vill komma ska jag säga att vi kan ses på stan istället ovh ta en fila så kan man ju sticka hem sen.. Blir svårare att få folk att gå om de är hemma hos en.

Haha smart plan! :)

Det är nog bra att sysselsätta sig, det låter som en fin dag ni planerat :)

Idag ska jag ut på jakt efter mogen ananas haha xD
  • Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-08-08 03:32:34 följande:

Bf+5 . Börjar bli drygt! Har haft mensvärk i 2 veckor och sammandragningar hela dagarna sen i fredags.

Men inga tecken på bebis ännu :/

Vill verkligen inte bli igångsatt, då gör jag hellre KS.

Suck och stön !

Det sätter nog igång snart ska du se :)! Håll ut!
  • Mulan91
    Anonym (Sanna) skrev 2016-08-08 20:17:46 följande:

Hej på er!

Undrar om ni kan känna igen er i detta.

Är beräknad 23/8. Har idag haft endel sammandragningar samt molande mensvärk. Känner mig konstig i kroppen.... Liksom yrsel symtom. Sov 2h och efter det så kändes det som att jag lnte vaknat till helt. Mamma sa att jag svullnat lite i ansiktet. Vilket inte är mycket men lite grann. Haft lite "kristallflimmer" ibland. Håller i sig i ca 10sek sen försvinner det.

Lite nervös för havandeskapsförgiftning mm. Har tid hos BM i morgonbitti 8:00. Ska man vänta tills dess eller ska man ringa in?

Har fosterrörelser osv.

Någon mer som har liknande symtom (eller haft)

Hej hej!

Oj va jobbigt, jag har haft yrsel men inte flimmer eller någon typ av svullnad. Jag hade nog ringt in om jag vore du för säkerhetsskull ! Det är säkert inget allvarligt men ändå..

Lycka till och krya!
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-08 21:51:01 följande:

Hela dagarna går jag omkring och är helt trött, matt och orkeslös. Dottern går upp runt 06 så från dess är set fullt ös i stort sett. Försökte lägga mig när hon vilade middag idag men kunde inte somna. Samma nu ikväll. Tog nästan två timmar att få henne att somna och då brukar jag vara helt färdig efteråt men jag känner inte det som att jag hade kunnat somna.

Har nån oro som kryper i kroppen på mig och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Blir bara irriterad när jag ser att sambon kan somna hur lätt som helst, som om det inte vore tillåtet ha ha ha....

Antar att det är en ny del av "vänta på bebis" ångesten men störigt är det i alla fall :(

Man har ju sina upp- och nerförsbackar. Känns säkert bättre imorgon, hoppas du får vila lite! Min son är så stor så han låter mig sova för det mesta. Däremot gör han saker ibland som jag blir förbannad på och idag börja jag grina... Över att han pajade en grej... Inte värsta grejen egentligen men Gud man är så övertrött i kroppen och hormonerna svajar hit o dit. Haha skrattar nu i efterhand -_-
  • Mulan91
    Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-08-09 23:15:40 följande:

Hej alla! Jag har följt denna tråd från start och har nog läst nästan alla inlägg men inte vågat/orkat skriva. Har haft svårt att våga tro att det kan bli en bebis och har fortfarande oro för att något kan gå fel. BF om 21 dagar vilket känns både kort och långt! Långt för att jag haft en rätt jobbig graviditet men olika krämpor - hyperemesis de första 4 mån, en massa annat strul sedan. Nu är jag okej men har foglossning och är sådär allmänt dundergravid med tung andning, jättekropp (har tyvärr gått upp jättemycket i vikt och skäms för det), trött, flåsig, vaggande... ja, ni fattar. Har precis som TS ett barn som börjar skolan nu och det känns jobbigt med två stora omställningar exakt samtidigt.

Har äntligen börjat ladda lite för förlossning och så smått börjat packa den där väskan! Oroar mig mycket för att bli hänvisad långt bort, at hamna i strul och osäkerhet och kanske tvingas ligga i nån överfull korridor utan att någon har tid med mig...eller att ännu värre saker ska hända pga personalbrist/överbeläggning. Nån mer som har såna tankar?

Ville bara ta mod till mig och haka på här, jag läser varje kväll vad ni andra skriver. Stort grattis till alla er som fått era bebisar vid det här laget också!

Hej på dig och välkommen! :)

Har faktiskt inte tänkt på att det säkert finns de som följt tråden men inte skrivit. Kul att du valde att göra det !

Jag har också tänkt lite på vad som händer om det är fullt på SÖS (i Stockholm) som jag valt i första hand.. Vill helst inte någon annanstans men men, det får lösa sig! Tycker också du borde uttrycka att du haft det jobbigt i ditt förlossningsbrev :)

Det här med att ett barn ska skolas in samtidigt som BF är sjukt jobbigt! Min sambo (bonuspappan) jobbar hela dagarna så det ligger på mig att ordna inskolningen eftersom att jag är ensam vårdnadshavare. Men känns som att jag planerat allt bra nu, min son verkar taggad. Jag däremot känner mig ängslig o rädd att släppa iväg honom haha. Han ska åka skolbuss (det är en friskola lite längre bort) och det känns så läskigt :o men eftersom han inte verkar ha nå problem med det säger jag inget och leker modig :D haha.

Jag har en fråga till alla som fått mer än ett barn. Tycker ni att andra graviditeten var lättare eller jobbigare än första? Jag känner att jag mått så mycket sämre under andra!
  • Mulan91

Ja, sommaren är ju värst med alla semestrar! Har du också valt SÖS? Jag tänker att i värsta fall talar de om i telefon att det är fullt så man får åka till Karolinska i Huddinge eller nåt.

Ang inskolningen så hade vi lite inskolning i början av sommaren, så de anser typ att jag inte bhvr vara med nu i början om jag eller barnet inte absolut vill det. Så vi ska testa hur det går nu första dagen på måndag. Tror det kommer att gå bra. Jag orkar inte, är för stor och har för mkt krämpor för att sitta med i skolan just nu. Så skulle det inte fungera får vi väl pausa lite. Men förhoppningsvis går det bra :) min son är rätt självständig så jag håller tummarna!

kela haha intressant det där med könen! Att d samma kön men ändå helt olika upplevelser. Åh jag är så nyfiken på om jag ska få en pojke eller flicka :) jag spricker snart!! (Av förväntan men också för att jag e så stor -.- haha)

• Mulan91

Ja min aptit är fortfarande kaos! Jag har köpt hem nyponsoppa (som jag inte älskar) och dricker det mellan måltiderna, har hjälpt mig mycket faktiskt energimässigt!

Jag försöker äta regelbundet men tar hellre en macka än tvingar i mig nån lunch eller middag jag inte vill ha.

Augustibarn det låter som att det är på gång för dig i alla fall så snart har du din bebis! Kämpa på <3

Jag gör inget vettigt om dagarna. Tar hand om hushållet och går ut med min son typ. Alla jobbar eller har annat för sig så är ensam mycket. Min son ska iväg några dagar, kommer att sakna honom galet men ska passa på att vila upp mig. Idag tänkte jag organisera om min garderob och det blir det sista "jobbiga" jag gör :P tror jag.

Tack för att ni svara om hur ni haft det i andra graviditeten. Intressant att veta tycker jag :)

Svar på tråden BF Augusti 2016