• Mulan91

BF Augusti 2016

HJohannesson skrev 2016-03-07 15:48:51 följande:

Haha orka alla skräckhistorier. Men det känns som om folk har ett väldigt behov av att berätta värsta tänkbara scenario. Men det är bara att nicka utan att lyssna.

Varför vill man berätta hur enormt ont det gör att föda barn eller berätta om att man sprack från naveln till nacken. Berätta det gärna, men inte för ngn som är gravid kanske. Suck.

Jag får höra att jag kollar upp för mycket (på nätet) och oroar mig. Vad fasen, det är första barnet. Klart jag tycker allt är konstigt. Det kan jag sakna lite stöd i.

Är det någon här inne förutom jag som inte ska kolla könet ?

Jag ska inte heller ta reda på könet! :) tog reda på första barnets kön, den här gången vill jag inte det. Spännande! :)
  • Mulan91

Ang det här med rörelser så kände jag typ i v 16 första barnet, moderkaka i bakväggen.

Nu är det min andra graviditet och jag kände rörelser redan i vecka 11! Vilket ska vara väldigt ovanligt men jag VET vad jag kände. Och sedan dess har det blivit starkare och starkare, samma känsla och en gång kände jag med handen tom. Vilket förvirrar mig! För tydligen har jag moderkakan i framvägg denna gång vilket ska innebära att man känner rörelser senare i graviditeten. Haha så skumt!

Jag tycker att linfrön hjälper mot hård mage nu när jag gått på niferex ett tag. :) tar det regelbundet i gröten eller müsli på morgonen. Plommon hatar jag haha men kan tänka mig att det ger effekt!

RUL har jag också under påsklovet :) ska bli kul att se mini igen!

Grattis och välkomna alla nya! :) glad att vår tråd används så flitigt!

• Mulan91

Alltså jag har inte börjat införskaffa nåt än :o kanske börjar bli dags! Börjar ni också bli större nu? Känns som att magen växer i raketfart! Hänger inte med, börjar bli klumpigt på jobbet haha ;(

BF listan är startad! Vill gärna att vi håller forumet öppet för d e så tråkigt när man letar forum och alla är stängda :/ tycker om vårt sätt bättre! :D

• Mulan91
    Serah skrev 2016-03-10 20:47:51 följande:

Har inte heller införskaffat nåt än. Även om det kliar i fingrarna ibland :)

Men kika på vagn är kanske bra i vårt fall då jag och maken är lite oeniga i den frågan :/

Och ja:) jag börjat bli större. Och jag tror jag har börjar känna rörelser nu. De kommer mest på kvällen men inte så ofta och inte varje kväll riktigt.

Men jag känner mig trög och tung när jag går! Går som en snigel haha.

Vad jobbar du som?

Tycker det är bra sätt vi har, att de som vill kan komma in. Jag kikade på några augustitrådar innan jag kom hit men vågade inte innan kub. Men redan då var de låsta. Kändes nästan snopet :o därför blev jag glad att jag hittade den här tråden som var öppen och verkade varm och trevlig :)

Ja jag tänkte faktiskt börja med vagn! Fast min man är helt ointresserad av just den delen haha han verkar tycka att d e som när jag ska shoppa kläder .. Jobbigt och tråkigt haha. Resten är han gärna med på haha han köpte ett par foppa tofflor när han var utomlands så han e ändå steget före xD

Vad roligt att du börjat känns rörelser! Det var just på kvällarna jag också kände av de i början :)

Åh jag är också alldeles seg och tung haha! Känns som att d bara smugit på en!

Jag är aktivitetsansvarig undersköterska som jobbar med yngre dementa... Dvs utåtagerande vårdtagare :/ väldigt tungt faktiskt! Ska träffa läkaren på tisdag för att ev. Sjukskriva mig några procent!

Vad bra att du känner så :) jag letade augusti-trådar så fort jag plussat och redan då var alla stängda... Haha suck. Det var därför jag startade denna :) är sö glad att många hittat hit och alla verkar så trevliga !

Kram
  • Mulan91
    skattenmust skrev 2016-03-11 10:00:19 följande:

Angående förstoppning så tycker jag att katrinplommon hjälper, dock så är min ovälkomna gäst redan på besök, jag kallar han för herman, fy fasen aså, hahahaha har inte ont fysiskt av det, men mer psykiskt.

Var i Danmark igår på The reef med min lille son, säjer bara det-klarar min lille tjej i magen det så klarar hon allt, hahaha

hon höll igång igår i flera timmar och nu är det starka rörelser, helt underbart men idag lär hon väl vila. Fick vara Baywatch stjärna åt min egen son som fick för sig att hoppa i på djupt vatten innan jag hann fram, sjönk som en sten, jag rusade i efter, kastar mig i vattnet med stor mage, sliter upp ungen innan han hann längre ner än med huvudet under ytan, jag blev totalt livrädd...hjärtat slog så fort och hårt, antagligen kände lillen det för när jag fick upp min son så sparkade hon hej vilt.

Sedan skulle han vila å "slänger" ner huvudet på min mage, jag fick inte inte ont men som sagt-klarade hon gårdagen med sin sjövilde storebror så klarar hon allt.

Då SKA jag sluta oroa mig. Han är 5 år så det är väl så det är när man redan har småbarn och är gravid, det skiljer 12, nästan 13 år på mina barn så jag har aldrig varit gravid såhär långt när jag redan har ett mindre barn.

Vagn har jag köpt, och säng..men det är det enda, jag såg en jättesöt nalle igår i Danmark som jag ville köpa, men jag vågade faktiskt inte utan väntar nu med att handla mer, tills jag är i månad 8.

Hakar på listan också!

BF: 

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön 

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön 

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön 

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön 

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke 

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön 

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön 

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

Skattenmust 37 år tredje barnet, kön flicka :)
    Åhh låter som något min son skulle kunna göra! Haha. Han är också 5 (nästan 6).
  • Mulan91

Är det bara jag som har ett tvärtom problem? Jag mår inte illa men min aptit fungerar inte. Tycker ingenting smakar riktigt förutom varma mackor... :( har svårt att gå upp (alltid haft) men vill så gärna!

Mitt förra barn ammade jag och jag var redan smal när jag hade fött honom, rasade i vikt av amningen (ännu mer) och fick tillslut sluta amma för jag blev underviktig. Vill verkligen gå upp nu så jag kan amma ordentligt sen :( ovanligt problem antar jag men men, kanske någon har nåt tips?

Kram!

• Mulan91
    Emmasofiabe skrev 2016-03-15 14:22:29 följande:

Hej alla!

Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?

Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?

Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.

Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..

Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?

Jag jobbar 100% som USK på ett boende för yngre dementa, jätte tungt jobb och vissa där är även utåtagerande... Jag är helt utbränd känner jag. Ska till läkaren nu faktiskt och prata om sjukskrivning, får se hur det går! Orkar verkligen inte mer.. Att du orkar 7 dagar i veckan.. Wow! Imponerande :)
  • Mulan91

Jag tror jag packar en av varje haha! Egentligen blir dom ju ganska varma i filt+kläder men man vet ju aldrig hur vädret är... Haha.

Shit packar du väskan Mika? Jag börjar känna att jag måste börja förbereda nu xD har typ bara en overall klar.. Sparade inget från förra barnen eftersom vi inte förväntade oss fler barn.. Eller har en spjälsäng.. Men vill ha en ny haha att man aldrig blir nöjd :(

• Mulan91

Alltså... det här tänkte jag på igår och så tar ni upp det haha! Undra vad killarna har för bild i huvudet egentligen xD måste ju kännas jätte konstigt för dom att vara intim när en bebis är granne där inne... Men samtidigt så vill man ju ändå känna närhet och personligen så vill jag ju ändå känna mig åtrådd av min man.

Vet att man är gravid liksom men man är ju fortfarande så mycket mer än det, jag är fortfarande jag haha. Känns som att ALLT kretsar runt att man har barn i magen... Visst är det stort och allt jag vet men ibland vill man ju få vara bara sig själv också, kunna vara nära o varann intimt och så... Är det någon som fattar vad jag försöker få fram gaha? Var så svårt att förklara.

Svar på tråden BF Augusti 2016