BF Augusti 2016
Ni som har foglossning har ni provat akupunktur? Jag tycker det hjälper. Det försvinner ju inte men det lindrar, och för mig har det inte blivit värre. Fick 2ggr/vecka i 3 veckor så nu ska det räcka med 1ggr/vecka i fortsättningen.
Ni som har foglossning har ni provat akupunktur? Jag tycker det hjälper. Det försvinner ju inte men det lindrar, och för mig har det inte blivit värre. Fick 2ggr/vecka i 3 veckor så nu ska det räcka med 1ggr/vecka i fortsättningen.
Tror inte att det finns akupunktur som hjälp mot foglossning här. Då får jag nog bekosta det själv och det skulle säkert vara dyrt :/
Moen, jag är i vecka 24 och har gått upp 8 kg så du ligger i lä än ;) Har dock stannat av som tur är. Går du stadigt uppåt eller går det i perioder?
Läkaren tipsade mig om ingefärskapslar (finns på hälsokosten) och B-vitamin mot illamåendet. Har ätit det nu i snart en vecka och tycker faktiskt att det hjälper.
Intressant det där med avnavling, det visste jag inte alls. Får skriva med det i fl-brevet.
Idag kände min dotter för första gången på magen och kände lillebror röra sig där inne. Jätteäckligt tyckte hon och rusade därifrån. Min sambo tycker också det är rätt äckligt. Lite tråkigt tycker jag. Vad tycker era barn/män om att känna på magen när bebisen sparkar?
Hade en kollega som frågade härom dagen om hon fick känna. Men då hade man inte kunnat känna något på utsidan på ett par dagar. Men nu har han nog vänt sig för nu känns det igen. Får se om hon kan känna något i nästa vecka.
Fan vad jobbigt allt känns nu. Jag har sån foglossning att jag inte vet var jag ska ta vägen. Sammandragningar hela tiden. Ligger jag på rygg kommer de med 1 minuts mellanrum och håller i sig 2-7 minuter. Ligger jag på sidan gör det ont i ryggen.
Allt gör bara så jävla ont hela tiden. Foglossningbältet hjälper 0, alvedon hjälper inte. Bada hjälper lite men här kan jag ju inte ligga hela dagarna.
3 långa arbetsdagar kvar innan helg. Jag orkar inte.
Skönt att höra att du var stark nog att lämna ett dåligt förhållande Skattenmust. Med en så stark mamma kommer dottern klara sig galant!
Jag har inte heller tagit en enda bild på magen. Kanske borde ta några....
Fasar för sommaren... vi var i vår husvagn över helgen och idag när det var fint väder och solen sken så var det olidligt varmt både i husvagnen och förtältet. Vi har ingen direkt skugga på vår lilla gräsmatta heller. Blir till att införskaffa parasoll och fläkt till sommaren om jag inte ska avlida!!
Ska till bm imorgon. Hoppas få mäta magen. Känner mig ganska stor. Gick ner en del när jag kräktes som mest i början, så från lägstavikten har jag gått upp ca 7kg. Från startvikten ca 3,5kg, men jag hade några kilo extra redan från början. Vägde mer från början nu än jag gjorde som höggravid med barn nr 1, men det var ju 12år sedan...
Grattis Skattenmust till friskförklaringen! Måste kännas jätteskönt! :)
Var hos bm idag, första besöket efter inskrivningen, är i v 22+6. Trodde hon skulle mäta magen, men nej det blir först nästa gång om 6 veckor. Då är jag ju i v 28+6, känns lite sent tycker jag. Har ni mätt era magar än?
Hatar det här jä*la illamåendet!! Tar jag inte Primperan så mår jag jätteilla och måste ligga i sängen. Risken är också stor att jag kräks ändå. :( Hur 17 ska jag klara mig utan dessa tabletter, får bara ta de i max 3 veckor till. Tur de andra barnen är så stora så de klarar sig mycket själva. Att det kan vara så stor skillnad mellan olika graviditeter. Mådde illa med de andra två också men inte så här. Undra om det kan bero på olika pappor??
Armband, Postafen och Lergigan Comp hjälper inte. Spelar inte heller någon roll om jag äter lite och ofta eller inte alls. Akupunktur har jag inte testat mot illamåendet. Får det mot foglossningen och min sjukgymnast vet om att jag mår illa men hon har inte sagt något om att man kan få det mot illamåendet. Ska fråga henne nästa vecka. Äter imgefärstabletter och B-vitamin som ska vara bra mot illamående, men de hjälper inte heller något vidare tyvärr. :( Det enda som hjälper är Primperan, men vill ju inte ta de om de kan skada Lilleman i magen.
Är sjukskriven 50% tom nästa vecka. Sen vet jag inte, min bm skulle prata med läkaren idag.