• Zarizen

BF Augusti 2016

Nmg:

Jag jobbar som sjuksköterska på en stroke avdelning men vi har även hand om patienter med alla typer av "huvud-problem" såsom illamående, yrsel, kramper, huvudvärk etc. Det låter verkligen inte som en stroke utan kan mycket väl vara migrän. Hur som helst väldigt jobbigt. Hoppas du får hjälp. Krya.

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-03-19 21:45:34 följande:

Tack skönt att höra! Jag har bara haft det 1 gång, peppar peppar hoppas det inte blir fler ggr. Om det hade varit nåt allvarligt så skulle man väl ha fått fler symtom under de här två veckorna?

Ja precis. Absolut. Och det har du ju inte.
  • Zarizen
    Nmg skrev 2016-03-20 10:09:32 följande:

Tack jag mår Mycket bättre idag, tack för omtanken. Höll på att googla sönder mobilen igår

Men efter era lugnande ord könns det bättre! Känner mig mycket positiv idag

Har en fråga angående bebis prylar, har ni börjat handla Nåt än? Barnvagn? Har ni bestämt vilken barnvagn ni ska köpa? Jag är inne på Emmaljunga Viking , är det nån som har nån erfarenhet av den? +-?

Har faktiskt suttit och googlat barnvagnar idag. Brio go med vitt chassi är såå snygg men oxå såå dyr :-O har verkligen inte råd med en ny sån. Har sett på lite andra märken som inte är kända och hittat en fin 3 i 1 (ligg, sitt och babyskydd). Allt för 5000:-
  • Zarizen

Jag har inte köpt så mkt men har iaf fixat spjälsäng med madrass, bilbarnstol, babynest, blöjhink, Bumbostol och en massa filtar. Syrran fick barn förra året så fick en del av henne till bra pris

Har kvar vagn, skötbord och babysitter samt kläder och textiler. Ska oxå till Ullared i April så ska försöka fixa en del då.

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-03-20 13:43:21 följande:

Vilket mörke är det som

Är 3 i1?

Diuk duo eco 3 i 1 hette den!
  • Zarizen

Nu har vi varit på ultraljud var verkligen helt säkert på att det var en tjej men icke sa nicke, en liten sak stack upp så det blir en lillebror till storebror Liam här hemma men allt såg bra ut och BF är fortfarande 22/8. Han låg dock knasigt (upp och ner) först och vägrade vända på sig så bm fick trixa en hel del för att kunna se allt och bla könet

Roligt var det iaf så nu kan man börja köpa mer grejer när man vet könet :-3

• Zarizen

Tack alla känns fortfarande lite overkligt!

Nu pågår namn letande för fullt!

• Zarizen
    Serah skrev 2016-03-23 08:59:25 följande:

Grattis till lyckade rul!! Längtar så otroligt mycket dit själv! :)

Nu har jag gått in i v 18 (17+1) och kag kan knappt känna några rörelser än. Gah! Blir tokig av oro! Känns så jobbigt att bm inte lyssnar på en att man vill lyssna på bebisens hjärta! Det verkar ju bara vara här som det är så också!!

Måste bara fråga. Igår kväll hände en ganska otäck sak. Jag skulle gå upp till lillen som vaknat vid 22 och det bara stack som nålar i livmodern! Det gick över när jag satt eller låg ner. Men så fort jag bar lillen eller ställde mig upp så kom stickningarna tillbaka. Och så tog det en stund för stickningarna att försvinna när jag lade mig ner andra gången. Har ni fått så? Vad beror det på? Kan inte minnas att jag fått så förut med några av de andra barnen :(

Jag fick i söndags "kramp" i nedre delen av magen efter att ha suttit på huk ca 5min. Gjorde riktigt ont när jag ställde mig upp sen och tog nån minut innan det gick över. Vet inte vad det berodde på men det måste varit lägesänändringen. Tror inte det är någon fara för dig!
  • Zarizen

Jag har gått upp +4kg. Men antar att jag även tappat en del muskler då jag inte tränar som innan. Hoppas inte att vikten sticker iväg alltför mycket andra halvan av graviditeten bara! Snart halvvägs

• Zarizen

Jag åt Folsyra i 12 veckor. Sen sade min bm att det inte behövdes längre. Nu äter jag 2st Gravid-tabletter om dan från ACO och kommer börja med järntabletter Niferex från och med vecka 20.

Svar på tråden BF Augusti 2016