Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-08-03 20:14:33 följande:

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

Jo men så är det ju annorlunda att vara gravid med första och sen vänta nummer två och samtidigt ha en liten hemma. Det kräver ju mer av en att ha småbarn och man kan inte alltid göra vad man vill och vila när man vill som man kunde med första.
    Trots att jag har dottern på dagis några timmar varje dag så är jag ändå helt färdig när kvällen är kommen och hon sover. Känner mig så tråkig gentemot henne eftersom jag inte orkar eller kan leka med henne på samma sätt längre. Det dåliga samvetet tar också energi tyvärr :/

Hoppas din bebis stannar inne hela vägen om det är det du önskar och att min kommer i morgon ha ha ha ha....

Ska till bm igen i morgon och förhoppningsvis är det sista gången ;) Har en tid till inbokad men det gör inget om jag missar den :P
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 22:13:40 följande:
    Så är det verkligen! Samma med det dåliga samvetet här.. Men försöker lägga energin jag har på att leka och gosa så mycket som möjligt ändå.

Haha, håller tummarna jag också för våra olika önskningar! :D

Skoj! Kan du få hinnsvepning då kanske eller är det för tidigt?

Jag ska till bm på måndag :)
    Nä jag tror det är för tidigt för en hinnsvepning plus att på ul förra veckan sa dom att tappen var lång och stängd så då går det ju inte.
    Hoppas dock att hon säger att bebis är fixerad. Det hade varit riktigt gött. En milstolpe till liksom :)

Har haft ännu en natt av miljoner toalettbesök. Blir så trött!!! Måtte hon komma ut snart!!!!
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-08-04 09:13:31 följande:

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

Å vad roligt att höra ifrån dig igen. Vi har ju tänkt på dig ;)
    Skönt att höra att allt är bra med dig efter allt drama <3
  • Kela1981

Ha ha ha ja man får se dom små ljusglimtarna nu ;)
    Sambon fattade inte riktigt min lycka men han höll god min ändå :)

• Kela1981

Håller tummarna för dig Mulan!

Ja min sambo gillar inte färdknäppen heller, antar att det inte blir nåt mer nu när han vet att bebis ligger så långt ner ha ha ha ha.

Malmöfestivalen börjar nästa fredag tror jag så funderar på att åka in där om inte bebis har kommit tills dess. Minimunkar, brända mandlar, langos....mmmmmm......

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-04 13:20:33 följande:
    Låter gott Kela1981! Var matmässa i Karlstad nyligen som jag missade :( Funderar på vad man ska hitta på i helgen om inte bebis kommit. Något kul med barnen, el nåt på tu man hand? Vi har gjort så mkt hela juli så har lite slut på idéer. Vi har inte gjort ngt värre el dyrt men vi har absolut inte gått hemma o haft tråkigt!
    Ja det känns som att det är läge att planera in lite roligheter så man inte bara går å väntar på bebis för då kan det nog bli rätt drygt :/ Speciellt om man nu går över :(
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:42:17 följande:

Skönt att höra att allt är bra Skattenmust! :)

Avundsjuk jag blir på er som inte behöver upp och kissa på nätterna. Jag är uppe 4-8 gånger varje natt. Kanske inte konstigt att jag är trött hela tiden!

Ni som har mensvärk, kommer den bara i samband med en sammandragning eller sitter den i nästan hela tiden? Min sitter i nästan hela tiden, mest på kvällen, natten och morgonen. Men det har blivit mer och mer så nu har jag inte nästan hela tiden. Varit och kollat så det är ingen uvi. Går säkert över med Alvedon, men vill inte äta en massa tabletter hela tiden.

Men du kanske kan ta en alvedon på kvällen så att du får sova en del av natten lite mer ostört?
    Jag gillar inte värktabletter heller men om det kan hjälpa dig att få lite mer kvalitet på sömnen så är det kanske värt ett försök :)

Min mensvärk sitter oftast i på em/kvällen och då håller den i sig oavsett om jag har sammandragningar eller ej men den brukar inte hindra mig från att sova i alla fall. Det gör istället turerna till toaletten ha ha ha....

Upploppet kvar nu tjejer! Håll ut!!!!
  • Kela1981
    anlili skrev 2016-08-04 19:52:46 följande:

Det var riktiga värkar jag hade i tisdags. Vi åkte in vid tolv på natten och då var jag öppen 5 cm. Fick lustgas och epidural och det kändes fullt uthärdligt fram till krystvärkarna drog igång. Krystade en halvtimme ungefär och när hon väl kom hade hon inte hunnit vrida sig helt som hon skulle så hon kom ut med huvudet åt fel håll. Var lite för överväldigad direkt efteråt för att förstå exakt hur, men det gick bra ändå. Sprack bara lite grann. 3400 gram och 49 cm lång och alldeles alldeles underbar. Sammanlagt var vi inne på förlossningen i 13 timmar, varav 5.5 ägnades åt barnafödande.

Ååååå stort grattis <3
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-04 20:16:18 följande:

Nån Mer än jag som har ont i Hälen? Helt sjukt! Imorgon ska jag till Bm, går in i v 38

Imorgon, ska berätta Om Mina Krämpor om bl.a. Andningen osv, få se om hon har nå tips!

Hälen? Nä det känner jag inte igen. Går du mycket så det kan vara därför?
    Kanske in prova nåt inlägg i skon för att avlasta?
Svar på tråden BF Augusti 2016