Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Lycka till cutepoison!

Jag kan inte sitta hemma och vänta på att något ska hända. Då blir jag dum i skallen på riktigt!
    Det enda jag inte vill göra är att köra bil några längre sträckor. Har så himla mycket sammandragningar så det blir lite jobbigt att försöka köra bil samtidigt ha ha ha....
    Insåg igår att jag har resten av denna veckan helt fullbokad och nästa vecka är nästan full också och sen är det bf nästa helg!
    Måtte jag inte gå för många dagar över tiden!!

• Kela1981

Snuttispluttis: det blev lunch vid ett snåret och den var också rejäl men sen åt jag nästan inget på kvällen :)

Nmg: jag har också lunchat idag och köpte rosor med mig hem ha ha ha....hemmafru här också ;)

Jag tycker jag har som mensvärk typ hela tiden. Det värker liksom i ryggen och idag har jag haft typ magknip i perioder och fortfarande mycket sammandragningar. Men det känns ändå inte som att det skulle vara på g. Vaknade i natt vid 3 och hade sammandragningar och ryggvärk men lyckades somna om efter ca 45 min kanske.
    Eftersom dottern kom i planerat snitt så vet jag inte riktigt vad jag ska "leta efter". Bara att alla säger "du vet när det är på gång". Helflummigt i mina öron och inte alls vad jag vill höra XD
    Hade hellre haft att det startar med att vattnet går och gärna då splash-varianten. Så vet man liksom! Ha ha ha ha....

• Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-08-11 16:35:39 följande:
    Man får gå till mvc varje vecka tills man är i v 42+0, då blir man igångsatt.

Jag blir igångsatt i morgon pga av ev havandeskapsförgiftning. Jag har ju gjort ivf med så det är ju ingen frågan om när bebisen blev till. Den är väldigt klar nu :)

Har högt blodtryck så jag mår rätt dåligt. Men snart är det dags för mig :)
    Åh lycka till i morgon! Ska ni in direkt på morgonen?
  • Kela1981

Tack Mika men det är Mulan som fyller år idag ;)

Vad häftigt det med din kompis och Robin! Måste vara galet ovanligt! Å vad skönt att ni fick komma hem som du ville :) Då kan ni mysa hela familjen nu.

Ikväll har jag haft fler onda sammandragningar och sen sitter det i typ mensvärk en stund efter det. Hoppas det innebär att det är något på gång men jag försöker att inte läsa in för mycket i det med rädsla för att bli besviken :/

Ni som fött redan eller fött tidigare; kan ni inte försöka beskriva värkarna för oss som aldrig varit med om det tidigare? :)

• Kela1981

Jag blir dum på riktigt av den här jäkla halsbrännan!
    Ska det inte bli bättre efter att bebis sjunkit ner?
    I natt är det värre än nånsin :( Det hjälper inte ens med att palla upp med kuddar. Jag får sitta rakt upp i sängen och ändå är det så illa att jag känner mig spyfärdig X(
    Längtar verkligen efter att denna graviditeten ska vara över snart!
    Hoppas ni andra sover gott <3

• Kela1981

Ha ha ha tänkte inte alls på att det är så många som redan fått sina bebisar när jag skrev "hoppas ni andra sover gott" i natt XD
    Men förhoppningsvis så är det inte av samma anledning vi är uppe i alla fall ;)

Lyckades somna om vid 4 sen vaknade dottern halv sju och sambon hade jobbat längre skift än vanligt så han var inte upplagd för att stanna uppe ett par timmar till så jag fick sova.
    Men det är en helt underbar morgon så nu har jag lämnat dottern på dagis och sitter i trädgården och dricker kaffe.
    Tänkte jag skulle se till att skriva ner mitt förlossningsbrev på papper samt få ner instruktioner till den som blir hemma med dottern och sen tror jag allt äntligen är klart.
    Klockan 12 har jag ett besök hos frissan, det gäller att passa på att skämma bort sig lite nu på slutet också ;)

• Kela1981

Hallonpajen: jag har inte tagit några gravidfoton varken denna gången eller förra och tyvärr så ser jag av någon anledning inga foton som publiceras i tråden :( Men vad roligt att ni fick fina foton :)

17 dagar kvar låter som en evighet ha ha ha....jag har 9 kvar och det känns som jag kommer vara gravid för evigt XD
    Skön inställning du har dock <3

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-12 10:11:51 följande:

Idag äter vi en hel ananas till frukost hahaha xD projekt vräkning

Ha ha ha ha du är väl för rolig!
    Måste komma ihåg att köpa mer ananas när jag handlar idag ;)

En av fröknarna på dagis kommenterade idag: wow du ser helt sprickfärdig ut!
    Tack för den du! Men hon har ju rätt XD
  • Kela1981

Jag dricker typ 1 kopp om dagen eller max 2. Tycker inte det är så drygt men är ingen direkt te-drickare så jag glömmer liksom bort det :/
    Men om det nu gör läkningsprocessen lättare efteråt så är det ju värt det tänker jag :) Vill försöka dricka det efteråt också pga amningen så får vi se om det hjälper nåt :)

Ja magen ser ut som att den är från en annan dimension XD
    Det ska bli så skönt att kunna röra sig lite mer normalt om nån vecka :P

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-12 13:43:13 följande:

Hejaheja med vräkningen Mulan!

Åt du inget mer på hela dan sen Kela? :O

Nu när vi närmar oss helgen (och sista veckan som svärisarna är i området) så känner jag att bebis gärna får kika ut när som helst. Jag kände mig t.o.m lite pirrigt spänd igår! Så skönt att känna så :D

Jag hade jättekort latensfas sist och hittills inga perioder med förvärkar så antar att det blir rätt snabbt förlopp den här gången också. Men lite mensvärk och så har det ju blivit. Och alltså. Det går inte ta miste på när det är på gång på riktigt och inte. Jag lovar!! :)

Jag ser inte så stor ut, men kommer knappt framåt när jag går ändå :/

Ska köra till Lund på måndag (39+4) och fixa med samordningsnummer till dottern hos polisen. Född i Norge så hon "finns inte" i svenska register än. Vi ska ta med BB-väskan för säkerhets skull :P

Nä jag åt inget mer sen förutom lite frukt på kvällen :)

Vad skönt att det har släppt för dig äntligen!

Ha ha ha ja det känns som att det är läge att sätta BB-väskan i bilen för nu är det så nära så man vet ju aldrig vart man är när det drar igång å framför allt om man sk en lite längre sträcka :)
    Då kanske vi ses på fl på måndag XD
Svar på tråden BF Augusti 2016