• Mulan91

BF Augusti 2016

Finns det nå risker med hinnsvepning? Min BM har inte ens nämnt det alternativet...

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-09-01 21:54:31 följande:

Hej era kämpar!

Lider med er som fortfarande väntar på att bebisarna ska titta ut. Känner igen det där med att isolera sig. Jag blev totalt antisocial sista veckorna och träffade knappt svärisarna som var här.

Grattis Hallonpajen!! Säger som nån annan gjorde. Bra med en rejäl bebis :) Min lilla var nere under 3 kg innan hon vände. De är inte stora då alltså. Stl 50 sitter som en säck på henne fortfarande.

Ni som har fått era bebisar hoppas jag har det bra!

Min lilla tjej är två och en halv vecka gammal och mår prima. Går upp lite för långsamt i vikt för att hon är en sån bekväm ammare som bara somnar så vi ger lite ersättning för att hjälpa till lite :)

Hektiska dagar som går i ett med två blöjbarn, amma, göra mat/mellanmål, plocka fram och plocka undanschasa hålla båda på gott humör. Men kvällarna är lugna som tur är.

Blir inte mycket tid att sitta här längre tyvärr, men jag tänker på er och önskar er lycka till med era små guldklimpar om vi inte hörs av mer!!! <3

Låter som att ni håller på att få ordning på tillvaron ändå :) tack och lycka till med allt! Kramar
  • Mulan91

Alltså jag blir lika chockad varje morgon nu när jag vaknar och inget har hänt! Fattar inte. Så mycket var det om att hallonbladsté och gymboll ska hjälpa. Har tränat och druckit teet sen vecka 36 ungefär -_-

Ska försöka öka på mina dagliga promenader men annars vet jag inte vad man ska göra. Tycker bebisen känns av så mycket nu, jag kan knappt ta mig ur sängen eller böja mig. Antar att det inte är storleken utan att den är långt ner xD ellr jag hoppas det haha.

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-09-02 10:30:58 följande:

Hej tjejer!

All styrka och kärlek till er som fortfarande kämpar <3

En väninna till mig gick över 11 dagar! Jag födde på hennes bf och sen födde hon 11 dagar senare. Det var deras tredje barn och jag räknas som förstföderska så det kan nog gå hur som helst oavsett vilket barn i ordningen det är.

Jag är också hemma med två blöjbarn så här blir det inte heller mycket fritid över, därav mitt bortfall här i tråden ;)

Nästa vecka börjar dock storasyster på dagis igen så då kommer vardagen igång igen :)

Här ammar vi för närhet och mys för fröken får inte i sig tillräckligt utan behöver ersättning också. Har dock världens största bröst just nu så jag fattar inte hur det inte kan finnas tillräckligt med mat ha ha ha ha....

Kram på er allihop! Snart är vi alla i mål <3

Roligt att höra från dig och att ni mår bra :)

Jaa vi får väl se när nästa bebis i tråden dyker upp haha :) kramar!
  • Mulan91

Zarisen kul o höra från dig med! Vad fint att pojken mår bra :)

Om jag ska va ärlig så tror jag inte på de där oljorna... Jag har inte så mycket bristningar alls och jag använder hudkräm bara, med Shea smör. Men jag minns att förra gången fick jag bristningar efter att barnet kommit så det kommer säkert dyka upp några efter förlossningen ändå :P va ska man göra haha.

• Mulan91

Joo förlossningen kan ju starta utan tecken det gjorde det på mig första gången! Har haft mycket mer symptom nu men ändå händer inget. Så man vet ju aldrig!

Jaha tack xD haha lät så läskigt att "ta hinnorna". Antar att det innebär igångsättning på riktigt då?

Är också less :( hade hoppats lite på ett augusti-barn eftersom att jag e född då, men men haha. Barnsligt kanske. Våra barn valde september så det är helt okej. Önskar bara att min (och era) ville komma nån gång!!!

• Mulan91

Min första förlossning startade på BF, hade inte haft några symptom innan. Låg och kollade på film och strax innan midnatt började det.. Slemproppen hade inte ens kommit ut, den dök upp flera timmar efter att värkarna hade satt igång :P så visst kan det bara smälla till!

• Mulan91

Jag promenerade igår kväll och det började dra galet mycket i typ ljumskarna och hade molande värk efter det. Trots det- nada! Vaknade upp utan några symptom förutom det vanliga :P haha det här e sjukt xD

Nmg din bebis e nog lite glad att du vänta :) nu vet du ju liksom att du väntat så länge d gått och sen nästa vecka kan du sätta igång det med gott samvete! Jag vet själv inte vad jag ska göra :/ jag vill inte heller bli igångsatt men vad har man för val när klockan tickar? Min värsta mardröm är kejsarsnitt så ska verkligen se till o fråga hur stor bebisen är nu på måndag..

Har ni försökt nåt med färdknäpp eller typ ananas eller nåt?

• Mulan91

Tänkte ge mig på ananas igen haha. Men jag känner att mer händer av promenad än vila iaf, så testa det du! Ska också promenera idag :) tror man ska promenera lite grann, inte överdriva och trötta ut sig bara.

Jobbigt med svärmor! Jag orkar inte heller med folk. Har lagt på "stör ej" funktionen på mobilen nu haha orkar ju inte

Svar på tråden BF Augusti 2016