Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-08-16 23:29:07 följande:

Har du Långt mellan Förvärkarna? Tänk att man blir glad när man får ont.. Haha

Nja det är typ 5-15 min mellan och sen känner jag ingenting på nån timme :)

I natt har det ändrat lite karaktär. Får liksom ont uppe i fiffi när jag får en sammandragning. Det känns liksom inuti.
    Vet inte om det är sammandragningarna som ändrat sig själv eller om det blev irriterat efter att bm hade varit där å pillat igår.
    Det ger sig väl under dagen men skönt är det inte!
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-17 07:37:59 följande:

Aj! Gjorde undersökningen ont? Var det när de "bara" skulle kolla om liv.m.tappen var öppen? Kanske åker på det imorgon jag oxå....

Det gjorde inte ont när hon kollade tappen men när hon skulle kolla om jag läckte vatten så fick hon liksom trycka rätt mycket för att kunna se ordentligt och det var verkligen inte skönt.
    När hon kollade tappen var det mer som ett tryck men ingenting som gjorde ont så oroa dig inte :)
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-17 07:59:00 följande:

Min lilla dotter är så sjukt känslig i magen :( tyckte det va jobbigt att va gravid och inte få äta vad jag ville, men nu när jag ammar är det en katastrof (ja jag överdriver inte)! Råkade äta broccoli igår och hon har skrikit/bajsat/fisit/sprutspytt hela natten. Hon är inte heller lugn hos sin pappa utan det är bara jag som gäller så får ta timmar långa pass med henne. När hon äntligen somnat sover hon 30 min och sen är det dags igen. Och såhär blir det av minsta lilla sak jag äter som kan vara lite för starkt för magen :( vaknade inatt av att jag satt och sov mitt i sängen med henne vid bröstet. Lutade mig inte ens för tänkte att "då somnar jag!" Fattar inte hur man kan sova helt sittandes utan ryggstöd :'D slutkörd mamma

Usch vad jobbigt för er allihop men såklart för dig!
    Jag har inga råd att ge dig tyvärr mer än att prata med ditt BVC. Dom brukar vara guld värda. Å sen att hålla i minnet att alla såna här jobbiga perioder (oavsett vad dom beror på) går över förr eller senare <3
    Vet inte hur många nätter jag satt upp och sov med vår dotter pga öroninflammationer som avlöste varandra på löpande band. Så här är en mamma till som vet hur det är att sova sittandes <3
    All styrka till dig!
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-17 08:09:32 följande:

Min bebis är född!!!

Fem minuter i ett förlossningsrum och två krystvärkar så var det klart. Kort förlossningsberättelse ;)

Vi mår toppen iaf! Flicka född 39+5, 3148 gr och 49 cm. Hon är pytteliten!! Kram på er!

Åh vad roligt!
    Stort grattis och bamsekram!
  • Kela1981

Okej tjejer jag är helt förvirrad och behöver råd igen!

Var inne och kollade tappen igår som var helt sluten. Efteråt så sa bm att jag inte skulle vara orolig om jag blödde lite efteråt och mycket riktigt så kom det lite blod i trosskyddet under kvällen sen.
    I natt vaknade jag av smärtsamma sammandragningar vilket jag kopplade till att bm varit där o rotat igår så det var väl inte så konstigt egentligen.
    Har haft ont i samband med sammandragningar hela dagen idag och det fortsätter komma typ bruna flytningar. I morse kom en som var lite rosa färgad men sen tillbaka till brunt igen.
    Nu när jag får sammandragningar så trycker det neråt och jag får rejält ont i fiffi, sådär så att jag inte riktigt kan prata normalt under tiden. Men dom är inte så långa och inte så täta.
    Ska till bm igen i morgon fm så tänkte prata med henne men kan det vara så att det faktiskt kan vara förlossning på g?
    Tidigare så har min smärta mest suttit i ryggen och denna sitter liksom långt ner i magen och inuti :/

• Kela1981
    DigiC skrev 2016-08-17 14:08:19 följande:
    Låter som riktiga värkar. Hur tätt kommer dem? Ring till förlossningen och fråga dem. Antingen säger de stanna hemma eller så ber dem dig komma in ;)
    Dom kommer lite oregelbundet tycker jag. Har försökt klocka dom och med ungefär 5-8 min mellanrum kommer det.
    Ska inte riktiga värkar hålla i sig längre?

Håller det i sig under kvällen eller tilltar så ringer jag in och frågar fl annars försöker jag nog hålla ut tills jag träffar bm i morgon :)
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-17 13:51:45 följande:
    Svårt o säga! Kanske pillandet fick slemproppen att lossna eller att d blev nån liten reva i slemhinnorna?

Hoppas du slipper vänta mycket längre :)
    Ja jag känner också att pillandet kanske är anledningen till det :/
    Hoppas det drar igång ordentligt så det inte går att ta miste på istället :)
  • Kela1981

Tack för alla svar tjejer.
    Nu är jag hyfsat säker på att något är på gång. Har haft värkar på 1-1,5 minut med ca 4-10 minuters mellanrum hela dagen och kvällen. Tycker att dom tilltagit i styrka nu sista timmen men dom kommer typ var 8e minut nu på sistone så jag tänkte ta två alvedon och försöka sova en sväng.
    Både jag och sambon är helt utmattande så det bästa hade varit om vi fick sova i natt innan det är dags.....om man nu får önska ;)

Sen ska vi ju få hit en barnvakt till dottern också innan vi kan åka nånstans XD

Känns spännande att det nog är på g i alla fall :)

• Kela1981

Hej tjejer!
    Liten uppdatering:
    Åkte in till fl med oregelbundna värkar igår vid 23:30. Öppen 1 cm så blev hemskickad med sovdos som inte gjorde någon nytta alls tycker jag. Värkarna har tilltagit i styrka under natten men dom är fortfarande oregelbundna och nu kommer dom glesare än innan (5-6 min mellan varje)

Känner mig helt deprimerad sv smärtan. Så fort det kommer en värk så vibrerar jag i hela kroppen och jag fattar inte hur jag ska klara att hålla på såhär länge till :(

• Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-08-18 08:54:25 följande:

Kela, så fruktansvärt jobbigt!!! Tyvärr känner jag igen mig en hel del...vad fick du att sova på? Om du inte fick någon vila trots den så ring in direkt igen och berätta detta. Du behöver vila och avslappning - hade jag varit i ditt läge nu (med min erfarenhet) hade jag krävt petidin. För mig funkade det toppen. En epidural kan funka lika bra, men är du så smärtpåverkad slappnar du inte av i livmodern och den öppnar sig inte.

Stå på dig och varmt lycka till! Du har rätt att få hjälp!

Stolt sytok!
    Tack för ditt svar! Knappt känslig när man börjar gråta för att folk bryr sig ha ha ha...

Jag fick nån dunder-alvedon ihop med morfin plus en som skulle verka avslappnande.
    Håller på å klockar igen nu och det är allt från 3 min till 12 min nu. Helt hopplöst!
    Sitter med värmekudde och det är faktiskt rätt skönt. Ska prova ta ett bad lite senare också :)
    Tack tjejer för allt stöd! Ni är guld värda <3
Svar på tråden BF Augusti 2016