BF Augusti 2016
Ringde bm mottagningen för att fråga om stickningarna men de ringer inte upp förrän efter 13. Lång väntan :(
Ringde bm mottagningen för att fråga om stickningarna men de ringer inte upp förrän efter 13. Lång väntan :(
Jag fick i söndags "kramp" i nedre delen av magen efter att ha suttit på huk ca 5min. Gjorde riktigt ont när jag ställde mig upp sen och tog nån minut innan det gick över. Vet inte vad det berodde på men det måste varit lägesänändringen. Tror inte det är någon fara för dig!
Jag kan nästan uppleva att magen låser sig i vissa lägen,sedan när man vänder sig om i sängen eller dyl så kan det kännas så eller mer krampliknande, tror dock det är ligamenten.Fick du svar ang stickningarna?
Ett tips till alla förstoppade, ät vita bönor, ...jag fick springa från bussen och hem, så nog faan hade det effekt, hahaha se till att hålla er hemma om ni ska äta det för att få fart på magen ;)
Just ja! En sak jag tänkt fråga men glömmer hela tiden.
Tar ni folsyra?
Jag glömde totalt bort det i början. Eftersom detta är en liten hoppsan så hade jag ingen tanke på att äta det från början. Bm påminde mig om det när jag ringde i v 9. Haha. Så bättre sent än aldrig? Står så olika på alla ställen. Vissa säger att man ska sluta vid v 12, andra vid v 17-18 och andra att det är bra att äta graviditeten ut då man får i sig så lite folsyra ändå i vår mat... Såå jaa jag fortsätter väl
Måste fråga er en sak ang lyft och bärande,
Varför ska man inte lyfta? är det för att inte framkalla missfall, eller är det mer för mammans egen kropp, med risk för framfall, foglossning?
Jag lyfte lite sopor förut och dom vägde lite då jag rensat här hemma, och jag fick ont i ryggen direkt....
Vet att jag frågat förut men behöver fråga igen,
Hur mycket lyfter, bär ni utan att det ska vara några problem?
Serah, men sa hon någon speciell anledning? Hur gammal är din lille som du bär på? Min syster bar på sin bebis som vägde då 11 kg när hon väntade sitt tredje, hon tom var med och hjälpte till vid deras flytt....
Min viktigaste fråga är alså- Varför ska man inte lyfta? är det för att inte framkalla missfall, eller är det mer för mammans egen kropp, med risk för framfall, foglossning?
Jag åt till vecka 12 och sen slutade jag. Det var dom direktiven jag fick av min bm. Med dottern var jag jätteslarvig och tog kanske hälften av vad jag borde men det gick bra ändå :)
Det kan väl inte skada att fortsätta tänker jag.
Någon annan som fått sin hormonrand? Äntligen syns min :)
Jag har den 6e så du har rätt att det är nära :)
Min hormonrand gick nog lite upp över naveln men inte lika kraftigt som den nedre delen.
Är verkligen deppig nu. Nere och less. Skulle kunna sätta mig i ett hörn och bara lipa... Redan gråtit en två ggr idag. Så himla känslig. Känner mig lite smått irriterad också.
Tycker deg är mysigt att vara gravid jag med. Om man bortser från oron som kommer ständigt, och att jag vid mina graviditeter varit så lättirriterad och arg. Hehe. Men annars! Förutom allt det där så är det ju mysigt :p
Barnen är magsjuka också. Måste meddela mina föräldrar det. Var planerat att åka till pappa på lördag. Blir ju inte av. Och han är ganska trög så han fattar ju inte att vi inte vill komma när vi är sjuka. Vill inte smitta ner mina syskon och deras barn. De får helt enkelt fira utan oss denna påsk.
Oj vad ni skriver :) kul! Mycket som händer! Och jag hinner knappt skriva känns det som :p
Stor kram till dig Skattenmust!!
Det med katterna är nog ingen fara men alltid bra att kolla upp! :)
Själv är jag fortfarande nojig... Frågade maken om jag skulle fejka nåt för att pka in på gyn akuten för att få möjlighet att lyssna eller se bebis! Håller på att bli tokig :( ( om jag inte redan är det då..) kan säga att jag inte gjorde det.
Träffade en kompis istället och gick på promenad, lång vart det. Och efter jag kommit hem kändes det inte bra. Ont i ryggen och nån typ isande värkande känsla i livmodern... Vile ta det lugnt också men det gick ju inte! Var bara att slänga ihop mat till barnen och leta upp dom sen då de var ute och härjade. Varför? Jo maken ligger däckad i förkylning... Helt utslagen.
Ibland vill jag också ligga så. Slippa göra nånting meeen jag blir aldrig så sjuk ... (Kanske är skönt det med haha) har knappt haft feber på mer än 10 år likadant med magsjuka..
Nu har jag nattat yngsta och jag ligger kvar bredvid honom så att jag får lite vila innan jag tar mig an mina äldre raringar :)
Och glad påsk på er förresten! (Här firades ju tyvärr inte pga magsjuka. Kändes inte så trevligt med ja.. Sånt och så...vi får fira mer nästa år istället :p)
Är det nån mer är jag som har torra läppar? Fick det efter
Förkylningen i början av mars men det går inte över, har provat en del grejer från Apoteket men det är som att det svider liksom.
Nån mer som är sjukt törstig?
Jag dricker vatten som aldrig förr. Bara häller i mig och blir liksom aldrig nöjd.
Kan inte komma ihåg att jag var sån med dottern, eller i alla fall inte så tidigt. Det var senare när det började bli varmt och så.
Ååh jag mår så jävla piss idag! Känner mig helt nere och deprimerad! Det är som en känsla att nåt är fel. Ringde 1177 som hörde med gyn akuten som vägrar lyssna på denna "känsla" så himla ledsen och känner inte för att göra nåt. Men istället måste jag ta hand om allt eftersom maken är "dödssjuk". Han ställer iaf upp lite när alvedonen verkar men jag vill verkligen inte vara bland familj eller folk idag...
Får helt enkelt hålla ut till inorgon så får jag försöka få tag på nån privat gyn men de har väl inte nån tid just imorgon... :(
Usch vad jobbigt! På vilket sätt mår du dåligt? Har du något fysiskt oxå eller är det bara psykiskt du känner? Hoppas det går över och att du mår bättre snart!
Kanske är nåt som har med denna vecka att göra då? Hoppas iaf att bebis i magen mår bra för oss alla.
Jag får inte lyssna på hjärtljuden innan v 25.... För farligt enligt bm. Rul har jag inte förrän nästa onsdag. Bm tycker även att det är nära dit. Det tycker inte jag! :( så bm tycker jag ska "hålla ut" till dess. Men vafan. Ska jag behöva gå orolig ytterligare DN vecka?! Har mått piss pga det här ett bra tag. Nu är jag less. Hoppas bara nån provat lyssnar och kan ge mig tid nu i veckan. Vilket inte verkar så lovande heller då det är påsklov här nu....
Är det farligt att lyssna på hjärtljudet innan v 25? Varför? Det finns väl de som köper egna såna saker (va de nu heter) och lyssnar på hjärtljudet betydligt tidigare än v 25.
Skattenmust: usch vad jobbigt att få eksem mellan fingrarna så! Det är svårt att hålla sig lugn när man väl oroar sig över något. Det tråkiga är ju bara att man som du skriver inte får nån att lyssna på en. De bara nickar och säger att de förstår men så sjasar de ändå iväg en och ber en att avvakta... Blir så arg på det! Satt och grät i telefonen när jag förklarade min oro och känsla. Min bm tycker ju att jag fått se liten på kub så jag kunde ju gott vänta till rul. Ibland undrar jag ens om de som jobbar som bm någonsin varit gravida.. Var de helt iskalla då? Eller var de helt utom sig av oro? De borde ju ha mer förståelse tycker jag. Eller är det bara jag som lyckas träffa de mest oförstående?
Försökte ditt trick med att gäspa och dra in luft men inga rörelser för mig... :/
Zarizen: det är inte lite känning av foglossning du känner då? Det brukar ju komma smygandes när man rört sig mycket.
Själv känner jag mig fortfarande nere. Ska ringa runt till privata gyn imorgon och se om de har nån tid nu i veckan då... Men det känns ganska lönlöst.
Nmg: åh spännande med rul! Du får uppdatera imorgon hur det gick! Skulle ni ta reda på kön eller förblir det en överraskning till bebisen kikar ut? :)
Hej tjejer. Sitter här superorolig på gyn akuten just nu. Ringde min bm igår som tid in mig idag för att lyssna på hjärtat för att lugna mig. Men hon hittade inget alls. Så nu sitter jag på gyn akuten. Jag är livrädd
Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.
Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.
Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!
Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset
Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först
Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3
Vill skriva nåt mer men kan inte komma på nåt ... Enda jag kan säga här är väl att det är väldigt ovanligt att det händer. Men jag önskar bara få reda på varför. Kanske får vi reda på det efter torsdag när barnet kommit ut.
Min äldsta tog det ganska hårt. Han blev ledsen och kom med frågor. Mellersta verkar det inte gått upp för riktigt än. De ska få ställa alla frågor de kan och jag ska svara på de så gott jag kan också. De är också en del i det här och behöver nog bearbeta det lika mycket som jag.
Jag var orolig att skriva här för jag antar att jag skrämmer upp er en hel del! :( stort förlåt för det!! Det händer ju inte alls ofta och ni känner era plus att några haft rul, några av er har snart :) och det kommer se bra ut!
Många kramar till er alla här inne!
Tack hallonpajen. Visst är det så men tänkte mer att man blir så lätt känslig som gravid.
Måste bara tillägga en sak. Något som jag märkt genom alla mina graviditeter. Att lyssna på sin kropp. Man känner den bäst och ligga på sjukvården tills de ger med sig.
Har känt så med alla mina barn. Då har det slutat väl. Förutom nu då