Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Oj jag har inte köpt något alls.

Vi renoverar ju iof här hemma så jag känner inte för att handla ngt som ändå bara får stoppas undan tills vi är klara.

Vi har bestämt och för vagn och babyskydd då :)

Vad ska ni ha för barnvagn?

• HJohannesson

Jag tror vi stannar några nätter på BB/bbhotell. Jag har alltid åkt hem för tidigt efter operationer och jag har mått så dåligt hemma. Men såklart, känner jag mig helt fantastisk så åker vi hem när vi får :)

• HJohannesson
    Emmasofiabe skrev 2016-04-18 22:15:36 följande:

Hämtade ut en Box från Apoteket hjärtat, fick detta innehåll, pysventil, våtservetter både bamse och Apotekets egna, mousse wash, två olika plåster, ett vagnhänge, örontops, salvor prover till bröstvårtor tandkött och kräm till ansikte och schampoo

Älskar pysventil hahaha
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-19 11:12:34 följande:

Är det nån som vet om det är farligt med spray tan på salong när man är gravid? Jag tänkte spraya mig för jag vill inte sola för att inte få fläckar i ansiktet. Nör jag frågade på salongen sa hon att deras ämne i sprayen inte innehöll farliga ämnen....

Jag har försökt läsa om det.

Brun-utan-sol är ingen fara, men spraytan andas man ju in under en längre tid och ingen vet nog om det påverkar bebisen.

Men samtidigt överlever ju barn till folk som röker så allt är väl relativt.

Kan du inte smörja dig ? :) det gör jag.
  • HJohannesson
    Curlingmorsan skrev 2016-04-19 12:26:41 följande:

Någon mer som fortfarande mår illa? Har ätit Lergigan Comp och Primperan 3ggr/dag. Men Primperan ska man inte äta i slutet av graviditeten så läkaren sa att jag ska försöka fasa ut den och from v 27 får jag inte ta dem alls. Bara Lergigan hjälper inte. Hon skrev ut B-vitamin (pyridoxin) och tipsade om ingefärskapslar. Hoppas de ska hjälpa! Börjar inse att jag förmodligen kommer må illa resten av graviditeten. :(

Vad jobbigt !! Hoppas att det nya hjälper! Ingefära är ju känt att hjälpa mot illamående.

Jag mår väl inte direkt illa. Jag kan knappt äta mat för att jag är aldrig sugen på något. Allt äcklar mig. Och äter jag en portion mat så mår jag illa efteråt. Men det är så svårt att äta miniportioner när jag egentligen är vrålhungrig.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-19 13:58:22 följande:

För brun utan sol créme/ mousse lär väl vara ok?

Ja det tränger ju inte in mer än att det sätter sig på döda hudceller :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-19 19:12:36 följande:

Hjohanesson vilket märke använder du? Köpte saint tropez mousse idag ska testa på mitt ben först för att se hur den blir

Saint tropez är jättebra, men väldigt dyrt. Loreal har bra och dove har en som är som en bodylotion och färgar gradvis :)
  • HJohannesson

Jag jobbar ingen stor butik och går massor varje dag. Dock är vi såpass många som jobbar att jag alltid kan bli avlastad och få stå i kassabok jag blir för trött.

Jag tar semester 1 juli sen är jag hemma tills bebis kommer :)

Men jag har så ont i ryggen redan nu så jag vet inte hur jag ska orka. Jag har en del sammandragningar men bm tyckte inte det var ngn fara.

V26 idag :) det går framåt!!!

• HJohannesson
    moen skrev 2016-04-22 12:44:53 följande:

Igår fick vi höra lilltjejens hjärta <3 tänk att det faktiskt är en liten människa där inne!

Hade fortfarande lågt blodvärde även fast jag käkat Niferex sen v 8. Har även ätit järn och c-vitamin rik mat men verkar inte ha fungerat :( börjar med dubbel dos Niferex nu så får vi se om det blivit bättre tills nästa besök om en månad :) annars undrar man ju va de kan va för fel..?!

Snuttis: Går stadigt uppåt men kommer väl öka lite mer snart när man närmar sig slutet :O

Jobbigt att Blodvärdet inte går upp. Hur lågt har du?

Jag äter inte kött men jag äter massor av ägg och dricker mycket mjölk (och vatten, och pepsi haha). Mycket frukt med. Sen äter jag typ inget annat.

Inget av det innehåller väl egentligen järn men det kanske hjälper kroppen att ta upp järn? Jag har inte ätit järntabletter och har fortfarande 120 i hb.

Hoppas du inte mår dåligt av ditt låga järnvärde. Din bebis mår garanterat bra iaf :)
Svar på tråden BF Augusti 2016