• Mal Mal

BF Augusti 2016

* Väldigt törstig
    * Kissar jobbigt ofta
    * Mkt illamående/dålig aptit
    * Extremt trött/dåsig vissa dgr
    * Mensvärk vissa nätter
    * Vissa dgr plötsligt ont ljumskarna och tryck neråt, krampliknande känsla. Benen nästan viker sig.

Inga märkvärdiga sd. De kommer 2-4 st/h, oftast i samband med kisseriet/rörelse ansträngning. Någon gång ibland mer ont och mer tryck. Inga direkta förvärkar...el ngt som kan klockas...

Som jag sagt innan så räknar jag med att gå över lite. Känns lättare o ställa in sig på det iom att jag gick över 5 dygn med tvåan..

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-31 13:34:55 följande:

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.
    Kan det vara så att blodet orsakas av hemorrojder som sitter på insidan?
    Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(
    Nån annan som har liknande erfarenhet?

Kan mkt väl vara från insidan.. Inte ovanligt när man är gravid. Jag har haft liknande besvär pga hård mage under graviditeterna. Har uteslutit/dragit ner mkt mjölk i kosten och det har hjälpt mig både med järnvärdet och magen.

Finns ju tyvärr allvarliga sjukdomar som kan ge såna besvär. Har du inte haft det förut och om det ger sig efter förlossningen/läkningen så är det nog inget annat. På mig har det gått över iaf...
  • Mal Mal

Misszandra
    Jag har också onsdag som bf. Har för mig att det var 1-2 till med samma bf-dag.

Längtar såååå mkt! Vissa stunder känner jag mig lugn, lycklig ja harmonisk, det sker ju snart oavsett. Andra stunder känner jag mig bitter, deppig och rastlös.

• Mal Mal

Grattis moen!!!

Vill föda nu! :) Min man ringde just från jobbet, första dagen efter semestern.. Han lät sugen på bebis och mer ledigt XD ...

• Mal Mal

Vägde mig i morse. Viktuppgången på 15-16 kg. Slutade på 18 kg med ettan och 16 med tvåan. Jag är mindre nu och har inte alls lagt på mig lika mkt denna gången men väger samma så tror inte riktigt man kan styra själva vikten helt och hållet. Förra slutspurten hade jag sjukt ont i mina fötter. Har sluppit det denna gången och är väldigt tacksam!

Under morgontimmarna har jag haft mensvärk. Ganska jobbig sådan stundtals. Hade förvärkar var tionde minut sista timmen. När klockan var 06 ville jag inte riktigt gå upp eftersom jag misstänkte att det skulle upphöra, vilket det gjorde. I morgon är det bf. Vore kul om han kom då :)

• Mal Mal
    Moorii skrev 2016-08-02 10:11:43 följande:

Ja, hörrni, det blev en augustibebis! Blev igångsatt i lördags, och först igår, 22:48, kom han ut. Världens vackraste lilla pojke <3

Grattis Moorii!! Äntligen!! Hoppas du mår bra. Bra jobbat!!
  • Mal Mal
    Linutis skrev 2016-08-02 09:33:42 följande:

Hej allihopa! Bf 11 augusti kille! Nu de senaste dagarna har jag märkt av ÖKADE fosterrörelser. Någon mer?

Välkommen Linutis!! Bf i morgon här. Vart väldigt lugn i någon vecka men ökade rörelser sen sön kväll... Vi får väl se när han behagar att komma ut!
  • Mal Mal

För två veckor sen kunde bm inte finna hjärtljuden till en början (tog 20 min), hon kunde heller inte avgöra hur bebis låg i magen. Dagen efter fick jag ul på sjukhuset där man fann att bebis låg vidöppet, huvudet neråt, dvs sin ryggrad mot min ryggrad, ansiktet framåt. Detta kan göra det svårt att finna hjärtljud och föds han i det fosterläget finns risk för utdragen fl och mer smärta, om det nu kan göra mer ont :P ...

Kom nyss från bm nu, en semestervikarie. Hon kunde inte säkert säga att huvudet låg nedåt och hon var väldigt osäker på hur han låg. Rörlig bebis med andra ord. Så i morgon ska jag tillbaka till mvc och träffa gynläkaren som ska klämma o känna på magen "så slipper du åka till sjukhuset igen". Känner mig efteråt lite sur eftersom jag litar mer på ul än den mänskliga faktorn. Sen tycker jag vår vc/mvc är mkt dålig. Hur mkt erfarenhet av höggravida kvinnor har en gynläkare på vc på vår lilla ort? Jag vet inte. Både jag och mina vänner har alltid skickats direkt till spec.mvc på sjukhuset vid minsta lilla... Mkt gnäll här men varför "chansar" dom så här dagen före bf? Skulle känns tryggare och veta säkert! Har för övrigt en vän som fick akutsnittas då bm här missade säte. Jag är LIVRÄDD för snitt.

Förlåt allt gnäll men blir orolig :(

• Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-08-02 14:50:23 följande:

Jag var extra hos bm precis för att kolla hur bebis ligger och både hon och kollegan kände, enades till slut att han "nog" ligger med huvudet nedåt men väldigt högt för att vara i v 36+0...känns ju sådär roligt så nu får jag väl ställa in mig på en septemberbebis ändå. Blä. Har så himla svårt att andas och kan inte ligga bekvämt på något sätt så jag är trött och sur och får utbrott på barnen mest hela dagarna känns det som. Och så minst 4 veckor kvar, säkert fler. Hurra! Not.

Hälsningar från fru Neggo

Stolt sytok!
    Gillar inte det där "nog" i det dom säger... Min ligger som sagt högt och rörlig så hon kunde inte känna något med säkerhet.. Vattnet gick inte först med de andra två så får väl hoppas att så inte sker nu....
Svar på tråden BF Augusti 2016