Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Jag funderar fortfarande på hur länge jag ska jobba. Ska försöka få den där gravidpenningen ca en månad innan. Söka kan man alltid göra sa dom till mig. Jag jobbar i butik och har redan blivit lite omplacerad pga graviditeten. Står nu enbart i kassan vilket jag inte gjorde innan. Men det är också jobbigt har jag börjat märka och kollegor med barn har berättat hur det var när dom stod där gravida. Dom flesta har gått hem drygt en månad innan. Jag hoppas på den här gravidpenningen annars får jag hålla ut och jobba in i det sista. Har bara några semesterdagar jag kan ta ut och jag vill ju spara på mammadagarna så mycket jag kan. Men det ordnar sig väl. Kan be om korta arbetspass om det är så.

Jag har moderkakan i bakvägg och kände rörelser första gången i v18-19 typ. Efter rul har jag börjat känna oftare och oftare och nu i vecka 22 känner jag nästan varje dag. Mest på kvällen när jag varvat ner lite. Så himla mysigt!

• Hazel Grace

Mina bröst har växt massor. Fick gå upp en kupstorlek ganska tidigt men nu verkar det som jag får gå upp en till för det börjar bli trångt. Dom är väldigt känsliga med. I nuläget skulle det vara hemskt om någon skulle suga på dom. Hoppas det går över :p

I vikt har jag bara gått upp 2,5 kg än så länge. Jag räknar från strax innan jag blev gravid, men jämför jag med för ca ett år sen är det mer. Gick upp lite under sommarn och hösten innan jag blev gravid, under den tiden hade jag iofs två tidiga missfall men tror inte vikten kan ha hunnit påverkas av det..

• Hazel Grace

Märker hur mitt humör börjar skifta nu.. Var på fest igår där en kille fick mig att framstå som en idiot och jag blev så jävla förbannad och irriterad! Sen när jag kommer hem så berättar jag för min sambo om grejen och han har mage att ställa sig på hans sida och tyckte att jag överreagerade. Är i vanliga fall en ganska lugn och sansad person men nej, nu kan jag inte vara snäll. Är just nu i ett "hatar alla" mode och skjuter laser med blicken...

• Hazel Grace

Shit va jag jobbar mycket nu känns det som. Är jättetrött mest hela tiden och lättirriterad som sjutton. Har missat massor här med! Skattenmust, massa styrkekramar till dig! Vad som än hänt så är både du och lillan i magen starkare än allt verkar det som. Hon tröstar dig i sorgen och din kärlek till henne stärker henne. Ta hand om er, ni fixar det.

Kela, jag hade typ starka hållkänslor ett par dagar som oroade mig men på 1177 sa dom att det händer så mycket där inne som kan orsaka det. Vila och lugnt tempo var det jag fick som svar. Hoppas det går över!

Jag vet inte riktigt hur länge jag ska vara ledig. Jag vill ju spara några dagar iaf så man kan hitta på saker längre fram också. Min sambo har ganska många dagar kvar för sin sjuåring också som han måste ta ut snart också. Så vi tänker lite på hur vi ska dela upp det.

Jag känner pysen i magen jätteofta nu för tiden vilket gör mig så himla glad! Min kille hade inte känt men härom morgonen var det ett himla liv därinne när sambon sov, så jag drog hans hand till min mage och jag behövde inte vänta länge innan han vaknade av alla sparkar. Det var så himla mysigt! och att se hans reaktion var oslagbart. Han blev så lycklig och låg och pratade med honom en stund. Pussade på magen och gosade. Underbar känsla! <3

• Hazel Grace

Jag har alltid sovit på mage innan men nu somnar jag för det mesta på sidan. Vaknar nästan alltid på rygg dock men jag har hittills inte känt obehag av det eller så.

Roligt med Skövde Snuttispluttis! Jag är uppväxt i närheten ;)

Hur har ni gjort eller ska göra med försäkring och så? Jag blev uppringd av trygg hansa igår som erbjöd gratis rådgivning så jag ska dit på onsdag. Men känner nu att jag kanske borde ha kollat lite själv innan jag bokar möte. Jag kan verkligen inget om sånt... Vad är bra och vad är inte bra? Är alla bolag sak samma? Vad ska det täcka? Någon som har lite koll eller tips? :)

• Hazel Grace
    moen skrev 2016-04-29 09:12:29 följande:

Välkommen Linutis :)

Hazel: Jag har en personförsäkring hos Skanska så blev inte så svårt att välja. Köpte Gravidförsäkning Plus för 1100kr (tror jag den kostade). Ingick en del men jag jämförde aldrig med andra bolag. Tycker det är skönt att ha alla försäkringar samlade så man inte har hos massa olika :))

Skanska hahaha! ;)

Tack för era svar allihop! Tänker också på det där att ha alla försäkringar samlade, jag har bil, olycksfall och hemförsäkring hos folksam så det kanske är lättast att ta en där. Läste på lite och dom verkar ha bra där också.

Ingen som haft dåliga erfarenheter av något speciellt bolag?

Jag har hört att det är mardröm att vara höggravid under sommaren. Haha. Men jag hoppas på fint väder så man kan bada mycket iaf! Älskar strandhäng och grilla ute.
  • Hazel Grace

Skattenmust du är så beundransvärd. Heja dig! Skönt att du mår bra i både kropp och själ. Låter lite som den där filmen, inte utan min dotter. Sjukt stark är du!

• Hazel Grace

Grattis skattenmust! Friskförklarad och fri från dåligt förhållande. Så jävla skönt det måste kännas :) blir tårögd av din story. Grattis!

Wow vilka fina magar ni har allihopa. Jag har tagit bilder varje vecka. Har inte växt så jättemycket men dom senaste veckorna har gått snabbare.

Jag har inte blivit mätt hos bm än, men ska dit 17e så kanske att hon gör det då isf. På onsdag ska vi iaf på VUL för den där forskningen på livmodertappen. Då ska vi få se pysen igen också vad jag förstod. Spännande! :)

• Hazel Grace

Tog denna igår men är i vecka 23+2 idag :) varit på VUL för att mäta livmodertappen och så fick vi se bebisen i ett vanligt ul. Blev lite besviken att det gick så fort, fick se honom i typ 15-20 sekunder bara. Men men, ska väl vara glad att jag fick se honom öht :) har så mycket problem med att komma på namn. Vi gillar inte alls samma typ av namn och kommer inte fram till något. Hoppas att det blir bättre när bebisen kommer.
  • Hazel Grace

Curlingmorsan, fy vilken upplevelse! Första gången och bli bemött på det viset, håller tummarna att du får din vilja igenom denna gång. Tycker lite också att din kille får shapea up under förlossningen och ta fram sin mest stöttande sida så att du får känna dig tryggare. Ni ska ju göra detta tillsammans :) är det hans första? Kan ju vara omtumlande såklart. Men annars är ju kelas idé bra, att ta med någon mer som kan finnas till hands.

Kela hoppas du får snabbt svar på dina smärtor och att det inte är något allvarligt. Ta det lugnt med städningen, perfekt tillfälle att tvinga mannen att göra det ;)

Skattenmust, den där starka lilla du har där inne har det säkert jättebra. Så länge hon rör sig är det en seger, så som hon redan varit med om.

Har någon av er sökt gravidpenning? Och har ni fått svar än? Min kollega fick avslag hörde jag idag men skulle överklaga. Hon fick med sin förra så varför inte nu liksom? Jag känner att jag kommer bli otrevlig om jag jobbar för länge. Jobbar i butik. Har redan nu problem med humöret och jag tjafsar dagligen med kunder om priser och skit. I vanliga fall är jag lugn och sansad när jag förklarar för dom hur rabatter dras, medlemspriser osv. Men nu vill jag bara idiotförklara alla. Sambon fick två dagars silent-treatment efter en fånig diskussion om huruvida vitt bröd var nyttig frukost för ett barn. Jag kan gå loss på vad som helst och är lite rädd för mina egna reaktioner ibland. Å andra sidan är jag sjukt lycklig emellanåt och mår helt förträffligt. Känns skönt att kunna skriva av sig här iaf haha :)

Svar på tråden BF Augusti 2016