Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Grattis Josefineq och DigiC!

Jag hade också ont i ljumsken som strålade ner i låret i några dagar innan det drog igång så det kan mycket väl vara ett tecken på att bebis gräver sig längre ner eller nåt :)
    Håller alla tummar för er som är kvar <3

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-25 09:19:33 följande:

Wow hoppas min oxå blir Så där bra! Har igångsättning På måndag, men hoppas det kommer igång sjölv innan. Gjorde det ont att ta hål på hinnorna?

Det känns ingenting när dom tar hål på hinnorna så du har inget att oroa dig för där :)

Idag var det vägning av lillan igen och nu är hon nästan uppe på födelsevikten igen :) Lyckats gå upp 300 g på 3 dagar!
    Amningen har kommit igång lite igen. Mjölken har runnit till så jag kan pumpa en del så hon kan få på flaska det som hon inte orkar jobba för själv ;) Men vi kompletterar fortfarande med ersättning och det gör mig inget.
  • Kela1981

Hej tjejer!

All styrka och kärlek till er som fortfarande kämpar <3
    En väninna till mig gick över 11 dagar! Jag födde på hennes bf och sen födde hon 11 dagar senare. Det var deras tredje barn och jag räknas som förstföderska så det kan nog gå hur som helst oavsett vilket barn i ordningen det är.

Jag är också hemma med två blöjbarn så här blir det inte heller mycket fritid över, därav mitt bortfall här i tråden ;)
    Nästa vecka börjar dock storasyster på dagis igen så då kommer vardagen igång igen :)

Här ammar vi för närhet och mys för fröken får inte i sig tillräckligt utan behöver ersättning också. Har dock världens största bröst just nu så jag fattar inte hur det inte kan finnas tillräckligt med mat ha ha ha ha....

Kram på er allihop! Snart är vi alla i mål <3

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-09-08 08:20:29 följande:

Tack tjejer för omtanken!

Tog i alla fall sovdosen igår och vaknade av att jag hade Värkar vid 4 tiden men lyckades somna om. Värkarn är kvar och gör ont men de kommer inte lika tätt nu pga tabletterna jag fick igår (lugnar ner livmodern) precis så Här var det igår morse oxå sen kom det igång igen under dagen.vet inte vad jag ska göra nu faktiskt... Om jag ringer till fl så kommer de säga att det är för långt mellan värkarna ingen idé att jag kommer in så kommer de säkert hänvisa till min inbokade tid imorgon bitti för igpngsättning (men jag blir inte förvånad om inte den heller blir av med tanke på de andra igångsättningarna som inte blev av), eller ska jag chansa och gå hemma och få Så där täta värkar igen och inte åka in?

Åker jag in på kvällen blir jag säkert hemskickad igen, problemet är att det inte kommer va så bra att inte sova på hela natten inför en igångsättning...

Man känner sig verkligen helt utlämnad. Usch!

Detta blir verkligen min sista graviditet kan jag lova,

Aldrig att jag utsätter mig och min kropp för denna sortens smärta igen och dålig sjukvård.

Bf +14 idag och 4:e dagen med Värkar. Och då har jag inte ens påbörjat en Aktiv förlossning. Spännande att se hur det här ska sluta.

Usch och fy!
    Tänker på dig och känner med dig <3
    Hoppas det drar igång för dig idag så du slipper gå med smärtan länge till!
    Jag gick hemma två dygn med värkar och det var vidrigt. Kan bara tänka mig hur slut du måste vara efter fyra dygn!
    Styrkekramar till dig <3
  • Kela1981

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

19/8 Kela1981, 35 år, Staffanstorp, andra barnet, flicka

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

23/8 DigiC, 23 år, Malmö, andra barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-09-13 11:39:39 följande:

Haha idag fick jag på mg den satte på mig den när jag låg ner i sängen

Tycker du den sitter bra?
    Tror jag är för kort för den sitter helt mysko på mig. Korvar sig liksom :/
    Har använt den kanske två gånger men magen har dragit ihop sig hyfsat ändå.
    Lillan blir fyra veckor på fredag och jag ser inte gravid ut längre, bara lite plufsig ha ha ha...
    Lyckades undvika bristningar denna gången också så jag hoppas att magen kan återfå sin forna glans när jag väl får börja träna igen ;)
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-09-13 22:20:22 följande:

Nu märker man att hormonerna håller på att flippa ur. Idag känner jag mig som världens sämsta mamma

Som valt bort amning. Mina bröst är gigantiskt stora av all mjölk och jag ger honom ersättning... Känner mig egoistisk. När han kommer till mig så blir han hysterisk för han känner väl att det finns mat där som han inte får, så fort pappa tar honom så blir han lugn. Känns ju inte kul alltså att inte kunna lugna honom. Men jag vill verkligen inte amma, mina bröstvårtor är fortfarande trasiga av dottern när jag försökte amma henne, de är "delade" och ens delen hänger lixom ner som en läpp, finns ingen chans att han kommer suga rätt. Funderade ett tag på om jag ska pumpa ut men jag vet att mjölken kommer börja sina när jagnibte ammar, så det kanske är onödigt att pumpa ur för npgra dagar bara. Nä usch idag har jag kännt mig ledsen och gråtfärdig

Skit i det där!
    Det blir folk av honom också ska du se och han lider ingen nöd av att få ersättning!
    Huvudsaken är att han får mat och att ni båda är nöjda o glada (utöver eventuella hormonsttacker)
    Min äldsta fick ersättning från början. Denna får mestadels ersättning för att amningen inte fungerar som den borde.
    Blev lite ledsen först för att jag inte kunde amma fullt ut eftersom jag så gärna ville men nu har jag släppt det och pressar inte amningen längre. Hon vill ha bröstet mindre och mindre också så då tvingar jag inte henne.
    Det blir bra ska du se <3
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-09-13 17:19:34 följande:

Hade ni båda köpt bellybindern eller? Jag har en spandex grej från Lindex haha, fick på mig den idag äntligen xD ser bra ut faktiskt :)

Jag hade bellybindern! Tyckte till och med att den kändes lite för stor efter bara ett par dagar och då tog jag minsta storleken också.
    Tänkte prova en sån vanlig från Lindex också. Mest för att kunna ha nån tajtare tröja utan att känna mig obekväm :)
  • Kela1981

Håller med Mal Mal!
    Lukten av din mjölk gör honom förvirrad och otålig.
    Om min flicka ligger hos mig så visar hon tecken på att vilja äta redan efter 1,5 timme men är hon hos pappa så kan det ibland gå 3,5-4 timmar mellan målen och hon är helt lugn och inte alls så stirrig som hos mig.
    Ta det inte som att han inte vill vara hos dig för det vill han <3

• Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-09-14 17:46:28 följande:
    Det fick vi som råd på bb också men det är ju stört omöjligt! Spiller ut allt så som bebis fäktar och bökar. Funkar inte alls här. Han fick ligga på övervakning ett dygn pga att han inte fick i sig ordentligt där.

Nmg, du får nog sätta ner foten och säga ifrån snart. Det är ju inte okej att alla är så på. Vänligt men bestämt vill du inte ta emot besök och vill landa själva.
    Kan du testa med en sån medicinspruta kanske? Då blir det ju lite mer kontrollerat oavsett hur mycket sprallande bebis håller på med :)
Svar på tråden BF Augusti 2016