BF Augusti 2016
Jag ammade inte äldsta dottern alls och jag fick ingen medicin för att stoppa mjölken. Hörde inte ens att det fanns tillgängligt.
Jag ammade inte äldsta dottern alls och jag fick ingen medicin för att stoppa mjölken. Hörde inte ens att det fanns tillgängligt.
Vi har TryggHansa till båda barnen. Deras försäkring täcker lite mer än de flesta andra har jag för mig. Lusläste allting när äldsta föddes och nu tecknade vi samma till lillasyster.
Lillan här väger 4200 (3100 vid födseln) och är 54 cm (49 vid födseln). Hon är 4 veckor och 1 dag gammal. Storasyster vägde 3600 när hon var lika gammal ha ha ha... Får packa upp stl 56 tidigare än jag räknat med ;)
Angående babysitter så har vi vanlig BabyBjörn. Fick en Carena till äldsta också men den var helt värdelös.
BabyBjörn kan användas från födseln i lägsta läget och barnet gungar sig själv när det sparkar med benen och så.
Har haft en riktigt dryg natt själv med båda barnen.
Äldsta var helt omöjlig att natta och bebis fick nån skrikattack samtidigt. 21:30 slocknade äntligen den stora och en timme senare vaknade hon igen och ville komma in i min säng. Hann precis somna innan det var dags för den lilla att börja skrika igen. Sov typ 40 min i taget hela natten.
Antar att det är magknip hos den lilla så jag ska iväg idag och köpa "snällare" ersättning och se om det hjälper.
Tidigare har den lilla kunnat ligga själv i lite längre perioder så man har fått loss tid till äldsta eller lite hushållssysslor men de senaste dagarna ligger hon kanske 5-10 min innan gnället börjar igen och hon vill ha upp i famnen igen. Vilket resulterar i att stora också blir gnälligare för hon inte har lika mycket mammatid. Blä just nu!
Wow vilka problem många har med anhöriga! Har sluppit det men e nästan tvärtom här, vissa har inte ens visat sina ansikten och hälsat på oss än :/ både familj och nära vänner! E rätt besviken faktiskt
Jag saknar inte att vara gravid. Det är verkligen inte min grej.
Försöker njuta av bebisen men helt ärligt så föredrar jag barnen när dom är över året. Allting fram tills dess är ren frustration från all håll ha ha ha...
Sa till sambon idag att jag längtar tills minsta är 2 och äldsta är 4 så man kan kommunicera hyfsat vettigt med båda två. Han bara skakade på huvudet och sa att jag nog är den enda kvinnan som inte är såld på bebisar XD
Däremot hade jag gärna fött barn igen, så sjukt häftig upplevelse. Men det blir nog inga fler här....om jag får bestämma i alla fall ;)
Jösses vilka problem ni verkar ha med era svärföräldrar! Stå på er! Det är ert barn, inte deras.
Mina svärisar bor i samma stad och vi träffas oftast en gång varannan vecka. Ibland en gång i veckan nu när jag är ledig men då åker vi alltid hem till dom så det är vi som styr. Plus att stora tycker det är roligt för oftast är hennes kusiner där också så hon får leka ordentligt.
Om svärmor skulle få för sig att komma hit oannonserad så är det bara för att lämna mat, hon stannar nästan aldrig.
Hoppas ni får vara i fred snart <3
Bingo!
Nu har vi äntligen enats om ett namn till bebisen! Det var en svår process ha ha ha ha....
Det har varit ganska tröttande att höra det tjatet :/ Men nu slipper vi :)
Haha skönt Kela! :) vad kallade ni bebben innan?:) roligt med alla smeknamn man kan komma på hihi
Hallonpajen: hoppas du slipper utesluta kaffet!!! Jag överlever inte utan och är full av beundran av dom som inte dricker kaffe och ändå reder ut sömnbristen XD
Förresten hur ofta går ni ut med era bebisar? Min
Är 2,5 v och vi har bara varit utomhus, i Nödfall gått in i en matbutik om jag måste ha nåt men försöker att inte gå in med honom där det finns mycket folk pga smittorisken
Första veckorna. Däremot har jag och min man pratat om att åka Till Sthlm nån dag snart, vi åkte jämt
Till Sthlm innan han kom Och nu har jag inte varit där
Sen juli (långt Haha!) och känner bara hur jag längtar att pka dit och bara gå runt på djurgården osv. Ni som bor i Sthlm området, kan ni rekommendera nåt bra ställe i city att vistas runt? Jag tänkte inte gå i affärer utan mest vara utomhus och såklart äta lunch och fika.
Sjukt nervös över att åka dit haha är så rädd att han ska skrika helaaaa vägen dit och tillbaka och när vi är där
Urs får lite småpanik.. Lill tjejen är så jävla täppt i näsan :( snorig och svullen. Hör hur hon nästan inget får luft och när hon andas med munnen låte hon som en gris. Märker hur jobbigt hon tycker att det är. Gråter hela tiden och när hon ska äta kan hon ju inte andas med näsan så blir hon jätte frustrerad. Sambon är iväg och köper filter till nässugen och nässpray (om det finns för så här små?). Finns det något ni kan tipsa om som man kan göra/ köpa?
Sminka sig? Vad är det? Ha ha ha ha... Jag färgar ögonbryn och fransar, det får räcka ett tag till ;)
Angående sömn så samsover vi också.
Alltså alla fyra i familjen sover i samma säng!
Bebis ligger närmst väggen sen jag sen dottern och ytterst sambon. Varken jag eller sambon dricker alkohol så det är ingen risk för den sakens skull.
Än så länge så funkar det superbra och bebis sover fram till 8-8:30 på morgonen så ofta får jag gå upp utan henne först och ge äldsta dottern frukost. Hoppas det håller i sig :)
Första barnet var jag så envis med att hon skulle sova i egen säng men herregud vilket spring det blev! Höll ut tills hon var lite mer än 6 månader och sen gav jag upp och lät henne sova hos oss. Sen dess har vi alla haft bättre nätter :) Men så har vi barn som kräver väldigt mycket närhet också.
Sambon har gett alla sina dagar till mig och i kombination med semester så kommer jag att vara hemma tills hon skolas in i mitten på september 2017. Jag tar ut 4 dagar i veckan och ska jobba extra lite nu runt jul för att dryga ut dagarna också :)
Här hemma är vi förkylda och bebis sover typ inget alls för hon får inte luft ordentligt. Istället ligger hon på mig så hon kommer upp lite och det blir lättare att andas.
Kan säga att jag just nu önskar att sambon inte jobbade natt så jag slapp va hemma med två sjuka barn själv :( Mitt eget halsont ignorerar jag så hårt jag kan ha ha ha...