Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Curlingmorsan skrev 2016-05-10 07:35:03 följande:

Nej det är min sambos 3:e också, vi har två barn var sedan innan. Hans ex-fru är betydligt tuffare och känslokallare än vad jag är, så där behövde han nog inte stötta så mycket. Min mamma är nog ännu värre att ha med sig än min sambo. ;)

Inte så många dagar kvar med sol och värme för den här gången så ska försöka njuta en stund i solen i eftermiddag. Dagen igår gick åt till att sitta på akuten med dottern som fått en dörr uppslängd på sin fot. Inget brutet och ingen spricka men svullen och rejält ont. Så blir till att ta det lugnt och hoppa på kryckor några dagar för henne.

ah okej. Haha ja jag hade inte velat ha min mamma med mig heller ^^ men då får han göra sitt bästa helt enkelt, ni får pusha varandra typ :)

stackars dottern! Skönt att inget var brutet men shit alltså, tår gör sig ju påminda hela tiden. Hoppas värken släpper fort!
    Kela1981 skrev 2016-05-10 08:15:41 följande:

Herregud!

Det är ju jättesnart!

Fast jag tänkte gå hem 1/7 och det är ju inte jättelänge tills dess heller :)

Tänk att vi snart har våra bebisar hos oss! Vad galet!!!

Vår 2-åring pussar och klappar magen dagligen nu men jag vet fortfarande inte riktigt hur mycket hon faktiskt förstår.

Hon har alltid varit väldigt närhetsbehövande och velat bli buren mycket och så. Nu de senaste dagarna så kan hon en massa själv helt plötsligt.

Vill gå i trappan själv när vi ska gå och sova, behöver inte ligga nära när hon somnar, dricker vällingen på morgonen själv istället för att sitta i knät osv.

Det hör väl lite till åldern men jag inbillar mig att hon "vet" att hon behöver bli lite stor när lillasyster kommer så därför övar hon redan nu.

ååh va sött :) övar lite på att bli storasyster. Så duktig!

Åh jag längtar så mycket efter min knodd. Hoppas att han kommer på utsatt tid, han får gärna komma tidigare också. Är ju beräknad 28e dock så det skulle inte förvåna mig om jag drar över till september. Jag kommer sitta här och se er ploppa ut era godbitar och vara sååå avis!

Hoppas jag får gravidpenningen beviljad så jag slipper använda föräldradagar till det. Jag gillar inte att det är så mycket att skicka in och ansöka och jox. Och jag är så himla nojig att min inkomst är för dålig för att få ut en vettig penning på. Är så virrig och kass på sånt här att jag kommer göra fel känns det som. Snälla gud låt mig vinna jackpott på triss eller nått!
  • Hazel Grace

Vaknade tidigt i morse av jätteont i övre delen av magen, typ mellangärdet. Låg jättelänge och vred på mig för att hitta nån bekväm ställning men icke. Blev bara värre och värre... Efter mycket om och men ringde jag in och hon rådde mig att ta två panodil, avvakta och försöka somna om igen. Om det inte hjälpte eller blev värre så fick jag komma in på kontroll. Jag kände bebis sparka så hon lugnade mig med att han säkert mådde bra och att det kunde vara något orelaterat till graviditeten eller bara att organen blev ommöblerade därinne. Somnade till slut iaf och sov ett par timmar till och det kändes mycket bättre när jag vaknade, fortfarande lite ömt dock. Men fan va rädd jag var där ett tag.

Mitt humör är verkligen en berg-och-dalbana. Gnällde och bråkade med mig själv i stort sett medan jag klädde på mig i morse. Sambon böjde sig fram mot magen och bönföll bebis att "sluta trycka på mammas knappar. Hon är inte sånhär, hon kommer vara jättesnäll när du kommer ut"

Vadkramper har börjat komma här också på nätterna. Så sjukt ont det gör! Försöker att sträcka ut och flexa foten men fasen va det drar ibland.

• Hazel Grace

Snuttispluttis, ja jag tänkte också att det var gaser eller så men det var inga problem att gå på toa eller så. Åt lite med för att typ få igång magen men det hjälpte inte heller. Har gått över helt nu iaf, var nog bara lite organ som fick maka på sig.

Har ni köpt skötbord ännu? Jag sitter och tittar på blocket efter det, dom är ju jättedyra att köpa nya. Har gekås skötbord? Jag har bara varit där en gång i mitt liv men dom verkar ju ha mycket annat liksom :)

• Hazel Grace

Kela, Wow tack! :) Jag bor i Göteborg, men vilket bord från Ikea är det? Har inte gillat dom jag sett där. Tänker mig ett med två hyllplan och inga väggar eller hur jag ska förklara. Isf bara i bak. Men om du ska till gekås får du hemskt gärna bara se efter om dom ens säljer några :) vet ju att dom har skötbäddar iaf.

Augustibarn, fy va hemskt det låter! Klart du blir frustrerad, med all rätt. Hoppas det går bättre med läkningen den här gången och att det inte kommer tillbaka.

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-05-15 07:31:14 följande:

Kommer inte ihåg vad det heter men det är det allra enklaste med bara två plan och inga lådor eller så. Liten förhöjd kant runt om hela men inga väggar.

Tips : köper du skötbord från Ikea så kolla bredden innan du köper dyna från Gekås. Vår passade inte så jag fick ändå köpa det tråkiga i plast från Ikea.

Den extra bädden la vi hos min mamma för att ha när vi var där. Den ska vi ta hem nu och använda här hemma.

Vi kommer istället att ha en ställning med trådbackar med toppskiva. Då kan vi lägga skötbädden ovanpå de gånger som det funkar bäst och annars kommer vi att byta på golvet eller en säng kanske.

Tack för tipsen! Vi bor ganska trångt så jag har börjat fundera på en sån man kan lägga uppepå spjälsängen, men å andra sidan kanske det räcker med en skötbädd. Ska mäta om det får plats på byrån.
    Zarizen skrev 2016-05-15 17:20:12 följande:

Gekås har skötbord. Försöker lägga in en bild en kompis tog när hon var där och kollade bebisgrejer åt mig.

Åh! Tack! Vilket flyt jag har :) den vita i trä är precis det jag tänkt på tidigare. Fast med ett hyllplan till.
    Snuttispluttis skrev 2016-05-15 20:48:15 följande:

Med dottern körde vi på skötbädd på tvättmaskinen. Nu hos mormor lägger vi skötbädden antingen på golvet eller ett bord.

Får se hur det blir med lilltjejen. Hoppas lite att det ska gå att ha på tvättmaskinen när det väl blir nytt boende. Tycker det är rätt smidigt.

Det verkar vara vanligt med att använda tvättmaskinen som underlag :) låter absolut smidigt. Har för mig att min syster hade det också nu när jag tänker efter. Nu vill jag också ha det! Söker större lägenhet för fullt, hoppas vi får en med plats för tvättmaskin när det nappar. Håller tummarna för oss båda!

Tack för hjälpen och tipsen snälla ni :) ska mäta och fundera ut hur jag ska ha allt imorgon. Möblera och greja och se hur mycket plats allt tar.
  • Hazel Grace

Jag har kvar att köpa

Skötväska

Skötbädd

Skötbord (eventuellt)

Bärsele eller sjal

Madrass till spjälsängen. Måste dock måttbeställas då jag råkade vara lite för snabb att köpa på blocket, så den är lite större än standard. Och den jag fick med är ganska sliten.

Sen är det mest småsaker som blöjor, tvättlappar, salva och sånt.

Jag har varit på Ikea idag och införskaffat täcke och kudde till spjälsängen och lite påslakan. Tycker också det är grymt av er som syr egna grejer! Har önskat mig en symaskin ett tag för att kunna lära mig men har inte blivit av. Min mamma däremot kan tamigsjutton allt, så jag ska be henne sy ett spjälskydd och göra om några gamla lakan så dom passar. Kanske ett babynest också så hon har något att göra om det blir taskigt sommarväder ;) ska försöka fräscha upp spjälsängen med, behövs målas om.

• Hazel Grace

Jag har också varit lite tveksam gällande kudde, hört så olika. Köpte det mest ifall att och för lite längre fram. Men bollfiber alltså, ska också kolla upp det :)

• Hazel Grace

Jobbigt Zarizen! Men som Kela säger så är det nog ingen fara om det inte gör ont eller är färskt blod. Känner du bebisen dessutom är det säkert lugnt

Men du ska ju alltid kunna ring bm för att få stöd och hon kanske kan lugna dig ytterligare, så ring du.

Kela, jag blev också jättenojig härom dagen av samma anledning. Sen när jag skulle lägga mig och sova, ja då passade det att ha disco minsann. Riktiga små bustroll alltså ^^

• Hazel Grace

Här är det mest aktivitet på morgonen och sena kvällar. En kollega sa häromdagen att hennes son var aktiv i magen i samma mönster som han ville ha mat när han föddes. För min del får det gärna vara så, det passar min dygnsrytm jättebra :)

• Hazel Grace
    Zarizen skrev 2016-05-19 12:09:39 följande:

Hittade denna T-Shirt på wish. Kanske vore nått?? Med tanke på att bli irriterad på massa frågor och folk som tar på magen hela tiden menar jag..

Så bra! Jag gillar inte att folk tar på min mage men är samtidigt för snäll för att säga ifrån. Jag är dock inte särskilt stor så jag får mest kommentarer om att jag är så liten och "Wow kommer bebisen så snart?!" i mina arbetskläder är det fortfarande ganska svårt att se då dom är rätt så slappa så kunderna säger inget som tur är.

Trots min relativt lilla nätta mage så har jag så svårt att tex knyta skorna. Det är snart omöjligt. Hur gör ni? Jag måste köpa nya utan snörning som jag kan ha över sommaren. Det gör ont att böja mig så långt ner och knyta. Gravidhjärna kan jag också skriva under på. Är så virrig och glömsk och på jobbet när jag sitter i kassan kan jag glömma att jag redan fått betalt ibland. Hoppas hoppas verkligen att jag slipper jobba länge till... Jag vet knappt vad jag hör ibland och så blir jag skitirriterad på folk titt som tätt. Inte jättebra.
Svar på tråden BF Augusti 2016