Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF Augusti 2016

Ni som har mensvärk, kommer den och går eller är den där hela tiden? Har ont nertill i magen, inte jätteont men det känns. Pratade men min bm igår om en annan grej, sa då att jag hade lite ont i magen. Enligt henne kunde det vara växtvärk eller kanske bebis som sparkade på något som gjorde ont. Gick det inte över under helgen så kunde jag åka in till förlossningen sa hon. Men vet inte, om det bara är växtvärk så känns det löjligt att åka in.

Jag har inte fått några bristningar än. Men med tanke på hur stor magen är redan nu så är nog risken stor att det kommer snart.

• Curlingmorsan

Idag var jag på Aurorasamtal på förlossningen. Kändes jättebra att få berätta hur jag upplevt mina tidigare förlossningar och varför jag är nervös/rädd. Hon tog mig på allvar och tyckte att en igångsättning hade varit det bästa. Men hon kunde inte boka en tid utan jag ska få träffa en läkare i början på juli. Hoppas hon är av samma åsikt. Blev även runtvisad på förlossningen och BB. Oj va fint och fräscht det var! Fanns ett dubbelrum på BB, annars bara familjerum. För mig kvittar det då sambon måste åka hem till resten av barnen och hundarna. Har inga problem att dela rum, men klart det hade varit skönt att få ett helt eget rum och få tid att vila och lära känna bebis i lugn och ro.

• Curlingmorsan

Jag känner inte av Liten i magen så jättemycket, tror fortfarande han sparkar inåt. Men känner oftast av honom på morgonen runt 8 när jag åker till jobbet och på kvällen vid 22 när jag lägger mig. Men har även börjat känns av honom lite under dagen också. Men känns lite som i början när man inte riktigt visste om det var bebis eller tarmar som rörde sig, känner inga tydliga sparkar/rörelser under dagtid. Eller så är det för att man har så fullt upp med allt annat så man inte känner efter ordentligt.

Jag klarar mig inte heller utan trosskydd. Hade ställt förpackningen på golvet i badrummet. Dottern kommer ut och säger förskräckt "men mamma man kan inte ha mens när man är gravid!". Hmm nej men det finns andra saker man kan ha. Hon hade en kompis med sig så jag kände mig inte riktigt bekväm med att utveckla svaret just då. ;)

• Curlingmorsan

När jag var föräldraledig med mina stora barn så jobbade jag som säljare för Gangstar (barnkläder) och Dag och Natt (smycken). Åkte runt och hade homeparty hos folk. Då kunde man jobba så mycket man kände att man orkade/hann med. Gav inte jättemycket pengar men lite extra.
    Kanske kan man läsa någon kurs på distans och få lite studiebidrag.

• Curlingmorsan
    Naathaliea skrev 2016-05-19 10:57:15 följande:

Hej! Nu kommer jag och avbryter mitt i tråden men tänkte bara säga att här är en till med bf i augusti, 19:e för att vara exakt Glad Jag är 21 år och jag och min pojkvän väntar första barnet, en liten flicka!

Välkommen hit! :)
  • Curlingmorsan

Jag har också 102 dagar kvar, längtar så till tvåsiffrigt. :)

Är också ganska stor. Beror väl delvis på att det är 3:e barnet och kanske även på att jag inte är så lång. Får ofta frågan om det inte är dags snart och får ofta höra att jag är stor. Tycker inte det är så jättejobbigt. Hemma går jag under namnet Valrossen. Men hellre bli kallad det nu än sen när bebis är ute. Är lite nervös hur jag ska klara att bli av med alla extra kilon. Hade några innan som jag hoppas jag ska lyckas bli av med också.

• Curlingmorsan

Åhh va skönt att höra att det är fler som är tröttare igen! Har varit hemma idag med sonen som hade ont i magen. Sov två timmar på förmiddagen och nu är jag så trött så jag har lagt mig igen. Men blir inget sovande nu tyvärr, snart dags att skjutsa sonen till fotbollsträning och köpa skor till dottern som ska på "bal" imorgon. Hon slutar 5:an så det är sista året på denna skolan och sista året med klassen innan den splittras. Så imorgon är det avalutningsbal. Så nu är hon hemma hos en kompis och övar håruppsättningar och sminkning. :)

Idag träffade jag läkaren ang ny sjukskrivning. Så from måndag är jag sjukskriven heltid. Undra vad min chef säger. Men ska till förlossningen på måndag och få akupunktur mot illamåendet. Hoppas det hjälper! Någon som testat det?

• Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-05-20 13:52:47 följande:

Paus i shoppandes på Gekås! Phu det är lite påfrestande med foglossning :( Men skam den som ger upp shoppingen för det ;)

Jag tror generellt att om folk fick ligga oftare så skulle dom vara trevligare ha ha ha ha
    Så är det för mig i alla fall ;)

Hittar du mycket fint Kela1981? Jag tänkte åka dit imorgon. Lär va massor med folk men det är sista dagarna jag får ta mina tabletter så tänkte passa på att försöka köpa det sista.

Ja vi kvinnor är bra konstiga ibland, stirra ut och ha åsikter om hur andra lever sina liv. Typiskt kvinnligt! :( Jag har faktiskt inte fått så mycket blickar, trots att jag är äldre (blir 38 i augusti). Men kanske beror det på att jag också ser lite yngre ut än vad jag är.

Jag har också gått hos psykolog några gånger via vårdcentralen. Men här var väntetiden inte så lång, någon månad bara tror jag. Just nu mår jag rätt bra men börjar bli lite orolig för hur jag ska fixa det när bebis kommer. Rädd att det ska bli för mycket. Får hoppas på en snäll lugn bebis. :)
  • Curlingmorsan

Ha ha ja jag räknar med att det kommer vara galet mycket folk. Dottern ska köra cross på förmiddagen så vi åker vid lunch någon gång. Hoppas många redan åkt hem då! ;) Tänker inte ta med mig någon med manligt kön iaf för de lär få panik efter 15 min. :) Ha ha! Kul att du hittade så mycket, resten av familjen behöver ju också saker, inte bara bebis.

Välkommen Jess! :)

• Curlingmorsan

Preventivmedel har jag inte ens funderat på. 4 stora barn som är vakna lika länge som oss funkar rätt bra som preventivmedel. ;) Jag har ätit p-piller innan men varit otroligt dålig på att komma ihåg dem. Har mest kört med avbrutet eller kondom. Får kanske börja fundera för några fler barn blir det inte här.

Svar på tråden BF Augusti 2016