• Mulan91

BF Augusti 2016

Allt gick bra på RUL idag! Men men :(((( jag fick precis en jätte liten blödning, mindre en en droppe typ. Gud jätte obehagligt :(((( ringde gynakuten och de sa att det förmodligen är en reva i en slemhinna eller nåt sånt och att jag inte ska oroa mig. MEN DAMNIT JAG E OROLIG ÄNDÅ :((( kände barnet röra på sig för bara några min sen så det känns lugnande. Är det någon mer som fått nåt sånt här? :( buhu

• Mulan91

Tack för era svar, känns bättre idag <3! Ska in idag och göra en urinodling, kanske dragit på mig en urinvägsinfektion !

Ang kön så kollade vi inte men tror jag själv såg vad det var haha :o sambon insisterar fortfarande på att det är en flicka... Haha inte jag!

• Mulan91
    mikamon skrev 2016-03-30 19:07:09 följande:

Jag ska på RUL imorgon och jag fick en miniblödning vid lunch. Idag av alla jäkla dar! Jag har inte ont i magen eller så, så jag misstänker att det är nåt litet kärl som brustit. Inte blödit mer än det vid lunch.. Bebisen bökade runt i magen imorse och nu på kvällen fick jag en liten spark också, så hen tänjer väl ut det ena och det andra i magen :)

Men man blir ju såklart orolig, så fort man ser blod! Ska ta upp blödningen med bm imorgon. Håll tummarna för mig att allt ser bra ut!

Usch ! Jag är ledsen att det hände dig med :( förjävlig känsla när man får syn på blodet! Förmodligen är det inget allvarligt för varken dig eller mig <3 lycka till!!
  • Mulan91

Grattis till alla RUL! :)

Jag fattar nästan ingenting av det här med föräldrapenning! Ska väl ta och sätta mig in i det snart.. Och det här är ändå andra gången haha!

Min blödning har jag inte fått nåt svar på riktigt än, vi väntar på svar på min urinodling men jag har inte märkt av något mer. Förhoppningsvis var det inget! Bara nåt kärl som inte hängt med som skrevs tidigare :)

Tråkigt att kön spelar så stor roll egentligen :/ alla barn är vackra och i slutändan bryr man sig ju inte ! Killar spec verkar ha någon grej där de gärna vill ha pojkar haha whyyy? Grattis till oss alla vi har friska barn i magen verkar det som, det är det viktigaste! Kramar

• Mulan91
    Zarizen skrev 2016-04-01 07:28:52 följande:

Grattis alla till lyckade ultraljud!!

Jag var övertygad om att jag skulle få en tjej, har ju en pojke sen innan. Min sambo ville oxå ha en tjej. Vi ska inte ha några mer barn (var svårt nog att kämpa oss fram till detta och jag är 36 nu oxå). Men så blev det en lillebror till. Och självklart är vi glada för det. Jag menar, vi skaffade ju inte ett barn till pga könet! Utan vi skaffade ett barn till just för att vi ville ha ett BARN till :) Friskt och välskapt, sen blir det vad det blir :)

Grattis!! :)
  • Mulan91

Har någon mer gjort bikarbonattestet ? Mika vet jag, stämde ditt haha? Jag är lite nyfiken på om testet stämmer nu när många vet kön hade det varit roligt o veta :D

• Mulan91

Serah vad tråkigt, hoppas att det går bra på gynakuten! Det ska nog gå fint ska du se <3

Haha jag som har svårare med tjejnamn :o men har inte spikat in varken kill eller tjej namn än.. Så svårt tycker jag haha :(

• Mulan91
    Serah skrev 2016-04-01 10:43:56 följande:

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Jag vet inte heller vad jag ska säga, Gud vad tråkigt och hemskt, jag gråter här hemma för er. Beklagar :(
  • Mulan91
    Serah skrev 2016-04-02 10:49:14 följande:

Tack alla ni för era rara ord och erat stöd! Det värmer mitt hjärta nu i denna svåra stund!

Idag känns dock allt som en otäck mardröm. Men min mage säger annat. Och jag hatar tanken att behöva gå såhär länge innan barnet kommer ut :( är rädd att visa mig ute ifall nån skulle fråga. Försöker gömma magen, det var ju nu man stolt skulle visa upp magen :(

Jag skulle ha rul den 6e, nästa vecka. Men istället blir det att åka till akuten för att ta tablett den 5e för att sen åka tillbaka den 7e för att föda ut barnet :( jag hade ju misstankar om att något var fel långt innan. Men ingen lyssnade utan tog mig bara som en orolig hönsmamma som var full med gravidhormoner... Blir så arg och ledsen varje gång jag tänker på det. Jag känner min kropp bäst. Men att försöka övertala envisa trögtänkta vårdpersonal när man mår dåligt är svårt, när man sitter och gråter i telefonen för att man kämpat med att få ut orden, så blir man bara bortföst...

Jag ska säga på tisdag at jag vill ha reda på varför detta kunde hända. Om det kan hända igen. Jag har också fundering på om det kam ha något med min klåda att göra, läste nämligen nånstans att gravidklåda kan göra att barnet får syrebrist. Tänk om något sånt hänt? Kunde det då motverkas om de tog prover på mig den dagen jag åkte in? Klådan var extrem från tor- sön. På måndagen då jag hade tid hos bm tyckte de att det inte var nåt att tänka på eftersom det gått över. Men tänk om det låg kvar ändå? Fast jag inte kände av klådan? Usch så mycket frågor men inga svar :( jag vill ha svar! Ska kräva svar!

Blir så glad av att läsa om era lyckade rul och att ni känner rörelser. Några av er har ju kommit halvvägs också! Grattis till det :)

När jag startade den här tråden slog det aldrig mig att kanske inte alla följer med hela vägen... Är så ledsen och beklagar. Är också förbannad för hur du blivit behandlad, det är inte första gången man hör att vården inte tar oss mammor på allvar. Du skrev för ett tag sen att det inte kändes bra och du beskrev hur du försökte få hjälp och ingen hjälpte dig! Det är helt fel! Du borde fått hjälp från början! Inte för att man vet om detta sorgliga hade kunnat förhindrats men du hade säkert mått lite bättre än du gör nu. Så här ska det inte gå till! Jag känner verkligen för dig och din familj, hoppas ni får ordentliga svar!

Styrkekramar
  • Mulan91
    Emmasofiabe skrev 2016-04-02 11:11:53 följande:

Glömde också skriva att både bikarbonat testet och den kinesiska födelsekalenden stämde för mig !

Haha vad intressant! Mitt test visade pojke :) får se om det stämmer !
Svar på tråden BF Augusti 2016