Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Curlingmorsan skrev 2016-06-12 22:09:41 följande:
    Det var jag! Jag har haft "mensvärk" av och till de senaste 6 veckorna ungefär. Men de senaste 2 veckorna har den varit kraftigare och jag har känt av den mer. Tog upp det igår när jag var inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Det var därför läkaren undersökte min tapp. Hon sa att om det fortsätter och inte går över inom en vecka så ska jag komma tillbaka och kolla tappen igen. Så är du orolig tycker jag absolut du ska ringa förlossningen. Vilken vecka är du i? När det gäller minskade fosterrörelser så sa hon till mig att höra av mig om rörelsemönstret ändrades mot hur det brukar vara. Hon sa att bebis sover max i 90 min, sen borde man känna något. Men alla bebisar är ju olika så man känner ju olika mycket. Men om rörelsemönstret ändras och man känner mindre så skulle man komma in sa hon.
    Jaa det stämmer. Jag är i vecka 33 (32+3) Min mensvärk sitter i magen och ländryggen, har haft ganska kraftiga förverkar ibland, det riktigt hugger till i magen och håller i sig i kanske 30-60 minuter. Sammandragningar känner jag också ofta. Hade nog den värsta igår när jag badade, konstigt nog. Kunde inte röra mig, sa till min sambo att han får förlösa mig i badkaret, ha ha. 

Jag är nog van vid att han är väldigt livlig, han rör sig ändå ofta men inte alls som förut, nu är rörelserna lugnare och inte alls lika "hårda" som de brukade va. Men borde inte rörelserna förändras lite när platsen i magen blir trängre? Att rörelserna blir mer "rullande" istället för sparkar? 
  • Misszandra

Var hos BM idag och berättade om mina problem. Hon började prata om att han kanske är på väg, gav mig alla papper som jag behövde och även att jag är i latensfasen. Att om det inte blev bättre skulle jag åka/ringa in till förlossningen direkt. Blev lite nervös, är ju bara i vecka 32+4. 

Tack till alla som skrev och svarade på mina frågor och som brydde er! :) <3 

• Misszandra

Åh, tusen tack tjejer. Ja det är lite läskigt, men bm sa att om det bara går 1.5 vecka till så blir det ännu bättre. Jag hoppas på 4 veckor till så klart, så han är helt färdig. Hon undersökte inte tappen, men sa att om det fortsätter/blir värre ska jag ringa förlossningen så de får undersöka så den inte förändras. Det konstiga är att jag faktiskt tar det sjukt lugnt, gör nästan inget alls om dagarna och sover/vilar mycket och ändå har jag ont ofta. 

• Misszandra

Efter en dag med mkt bilåkande och shoppande på Emporia så släppte en del av min slempropp igår. Hade ont i magen hela dagen och kvällen var värst, idag är det mycket bättre förutom att jag tror han har fixerat sig, magen har sjunkit bara sen igår. Jag tänkte på det och sen sa min mamma det till mig, så det måste synas också. Började bli lite rädd att detta går för snabbt fram, går ju in i vecka 34 imorgon. Men chanserna för honom är ju stora nu oavsett, han får det bara jobbigare än om han väntar i några veckor till, hoppas han håller sin inne till vecka 37+0 iallafall.  

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-06-15 18:13:53 följande:
    Åh va läskigt!! Hoppas allt går bra, min vänninas son föddes i v 35 mo 36 och han var helt frisk, knappt för liten ens. Han räknas inte som prematur längre eftersom han vuxit ikapp de i hans ålder... Det kan slut riktigt bra ändå även om barnet kmr lite tidigt <3
    Åh vad skönt att höra, tack för de fina orden. Klart är man nervös, men nu känns det ändå "helt ok" om han skulle komma, föredrar självklart att han väntar några veckor till. Detta kanske också bara är en "fas" jag kanske till och med går över tiden som min bm sa även om det låter som att min kropp är inställd på att föda snart. 
  • Misszandra

Tack för alla fina ord, ni är guldvärda. Värken blir inte bättre, den är konstant och blir värre till och från. Kan dock inte påstå att jag kan klocka den just för jag känner av det hela tiden. Nu har jag haft de i 2.5 vecka till och från och 5 dagar konstant. Blir det inte värre, väntar jag tills måndag och hör av mig till förlossningen så får de nog kolla så tappen inte påverkas. Också eftersom en del, liten del av min slempropp lossnade i tisdags, mer har dock inte kommit, inte vad jag märkt. 

Det känns som det har hänt så mkt de senaste dagarna, han fixerade sig, magen sjönk markant. En bit av slemproppen lossnade och mina värkar hindrar min sömn. Man börjar ju undra om han kommer komma inom snar framtid. 

• Misszandra

Eftersom mina värkar inte avtagit utan snarare blivit värre, valde jag idag att ringa förlossningen som ville att jag skulle komma in för ett CTG och urinprov då hon sa att en uvi kan påverka livmodern. De enda symtomet jag har på uvi är att jag kissar mkt mer än vanligt, men det gör man ju som gravid, tänkte jag. Hon ville vara på säkra sidan, vilket kändes skönt. Jag hoppas att detta visar något positivt och att allt står rätt till. 

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-18 14:07:00 följande:
    Lycka till! Hoppas allt är som det ska <3
    Har nyss fått göra CTG, urinprovet var bra. Väntar nu på doktor som ska kolla så min tapp inte förändrats. Kändes lite läskigt för innan bm kopplade på CTG säger hon "detta tar nog bara 10 minuter sen kan ni få gå hem" efter 30 minuter är den klar och hon behövde prata med doktorn som nu ville träffa mig. Har nog haft ganska så rejäla sammandragningar, mer än man bör så här tidigt.
  • Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-06-18 17:47:38 följande:
    Hoppas allt är bra! Jag har gjort ctg flera gånger nu och varje gång har det tagit minst 30 min. Så det ska du nog inte vara orolig för. Men skönt att du får träffa läkaren så det kollar allt ordentligt!
    moen skrev 2016-06-18 18:16:27 följande:
    Lycka till!! :) <3
    De kollade så jag inte var öppen och att tappen var oförändrad, vilket den var så det är inga värkar i den bemärkelsen att han håller på att komma ut utan mer att kroppen förbereder sig. Jag trodde ju då inte att man skulle ha så här ont och att det blir värre så här långt innan bf. Men det är väl normalt, vad jag förstod. Skönt att veta att allt står rätt till iallafall. 

Tusentack!! :) <33 

Svar på tråden BF Augusti 2016