BF Augusti 2016
Curlingmorsan skrev 2016-06-12 22:09:41 följande:
Det var jag! Jag har haft "mensvärk" av och till de senaste 6 veckorna ungefär. Men de senaste 2 veckorna har den varit kraftigare och jag har känt av den mer. Tog upp det igår när jag var inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Det var därför läkaren undersökte min tapp. Hon sa att om det fortsätter och inte går över inom en vecka så ska jag komma tillbaka och kolla tappen igen. Så är du orolig tycker jag absolut du ska ringa förlossningen. Vilken vecka är du i? När det gäller minskade fosterrörelser så sa hon till mig att höra av mig om rörelsemönstret ändrades mot hur det brukar vara. Hon sa att bebis sover max i 90 min, sen borde man känna något. Men alla bebisar är ju olika så man känner ju olika mycket. Men om rörelsemönstret ändras och man känner mindre så skulle man komma in sa hon.
Jaa det stämmer. Jag är i vecka 33 (32+3) Min mensvärk sitter i magen och ländryggen, har haft ganska kraftiga förverkar ibland, det riktigt hugger till i magen och håller i sig i kanske 30-60 minuter. Sammandragningar känner jag också ofta. Hade nog den värsta igår när jag badade, konstigt nog. Kunde inte röra mig, sa till min sambo att han får förlösa mig i badkaret, ha ha.
Jag är nog van vid att han är väldigt livlig, han rör sig ändå ofta men inte alls som förut, nu är rörelserna lugnare och inte alls lika "hårda" som de brukade va. Men borde inte rörelserna förändras lite när platsen i magen blir trängre? Att rörelserna blir mer "rullande" istället för sparkar?