• Zarizen

BF Augusti 2016

Hazel Grace skrev 2016-04-06 15:50:40 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

Grattis vad roligt
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-04-06 15:50:49 följande:

Nu kom jag hem från RUL, lillan mår jättebra, hehe jag e så glad men trött av all spänning, min man blev helt paralyserad och fick tårar i ögonen, lyckan var total.Dom bekräftade att det från Kub stämde, det blir en tösabit :)

Jag är så lycklig :) Blev beräknad till den 28 aug :)

Grattis! Jättekul
  • Zarizen

Jag håller inte riktigt med er här ang jobb.. När jag mådde som sämst så ville jag bara vara hemma men nu när jag mår lite bättre och har gått upp i tid så går det mycket bättre på jobbet Tycker det är skönt att kunna jobba och "bara vara sjuksköterska". När jag kommer hem sen är jag mamma och gravid liksom. Men mina arbetskamrater på jobbet är toppen och har verkligen förståelse för mitt tillstånd och behöver aldrig vara med och ta hand om tyngre uppgifter eller tunga patienter. Min chef stöttar mig med och har skrivit på att jag ska få graviditetspenning. Får jag det beviljat från FK så går jag hem dagen före midsommar ska bli skönt. Hoppas på en fin sommar!

• Zarizen

Inga sammandragningar här heller.. Inte vad jag vet iaf.. Borde jag känt om jag haft såna...?

• Zarizen
    moen skrev 2016-04-08 14:49:15 följande:

Hej! Får man vara med? :D Är 23 och och väntar vårat första barn 2/8-16 (flicka!!). Bor i stockholm och studerar på distans, så går hemma och har sjukt tråkigt om dagarna! Kan ju va kul att ha någon att prata med till och från då mänsklig kontakt är lite sisådär nu när man bara är hemma och trött..

Mått skit och känt mig som en levande död fram tills v 17 ungefär. Nu känns allt underbart förutom att man börjar bli lite osmidig ;)

Välkommen! Här är alla augustimammor välkomna
  • Zarizen

Använder oxå mammakläder för fullt! Vissa mysbyxor har jag kunnat ha oxå då de är stora i midjan eller så har jag dem under magen. Men snart kommer sommar och sol och har lite panik över kläder då och vad jag ska använda! Har alltid gått i tajta kläder och trivs bäst i det. Nu har jag gått upp ca 7 kg och känner mig mest tjock och känner inte igen mig själv..

• Zarizen

Zarizen, BF 22/8 och en pojke.

Nån av er som brukar gå på massage? Jag har galet ont i nacke/rygg just nu och skulle verkligen behöva gå på massage men tror inte jag skulle fixa att ligga på rygg... Det är väl ingen fara att få massage?

• Zarizen

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke.

27/8 Mulan 91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

22/8 Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke.

• Zarizen
    Kela1981 skrev 2016-04-14 21:20:34 följande:

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

Mäh! Ni missade ju mig! Skrev mig före Mika86!
Svar på tråden BF Augusti 2016