Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-05-11 06:32:01 följande:

Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'

Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.

Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...

Jag står och går hela dagarna på jobbet, fötterna svullnar ändå :/

Drick mycket vatten och använd stödstrumpor. Det är typ det man kan göra :) men självklart ska du variera din arbetsställning om det är möjligt.
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 11:42:09 följande:

Vi ska också köra på skötbädd ovanpå tvättmaskinen :) känns bra!

Skrev en inköpslista i helgen på allt som bhvs handlas in (minus babykläder), shit vad dyrt!!! Haha

Tycker du ska dela med dig av den listan :)
    Jag har ingen aning om vad jag behöver handla.
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 13:27:35 följande:
    Visst :) jag tror det blir individuellt vad man vill ha exakt och vad man behöver men det här är listan jag har skrivit utifrån min erfarenhet från första barnet. Jag trodde inte jag skulle få fler barn så har inte sparat nånting, börjar liksom om! Här e min lista anyway :)

Spjälsäng Gonatt 1795kr (Ikea)

Dra-på-lakan Len 79kr (Ikea)

Madrass Vyssa 449kr (Ikea)

Skötbädd Skötsam 79kr (Ikea)

Klädsel till skötbädd 49kr (Ikea)

Byrå Malm 995kr (Ikea)

Brio Smile barnvagn sitt+liggdel 6495kr (lekmer)

Amningskudde Rätt Start 499kr (lekmer)

Amningsinlägg tvättbara Boob 199kr (lekmer)

NUK elektrisk bröstpump 1095kr (lekmer)

Graco babysitter/vagga Glider Elite 1595kr (lekmer)

Regnskydd vagn liggdel 199kr (lekmer)

Skötväska Safety 1st black sky 199kr (jollyroom)

Det var det jag hade just nu haha. Självklart kan man köpa begagnat osv men jag tog just de affärerna, mycket för att få fri frakt också när man köper fler saker på ett ställe, min sambo är inte så glad i begagnat heller fast jag e inte lika kinkig hehe. :) jag personligen tyckte det var jobbigt med manuell bröstpump sist, och hade problem med mjölkstockning så valde värmbara amningsinlägg den här gången och elpump. Det blir ju lite dyrare.

Skötväskan e billig och ska ha den tills jag hittar en bättre som passar brio vagnen :)

Jag har köpt in amningsnapp, tvättlappar, våtservetter redan. Tänkte köpa in fler hygienartiklar i våra butiker här snart, och nappflaskor+någon napp:)
    Tack snälla du :) ger ju lite idéer om vad som kan behövas.
    Jag har spjälsäng babybay bedside (tror jag den heter) och en vagga haha.

Smart att handla det mesta på nätet! Har lite problem med att hitta skötväska.

Jag bor när gekås så lite tvättlappar blir det väl därifrån.
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 16:12:35 följande:

Ingen fara :) ja blir lättast så med online shopping iaf för vår del. Vi har ingen bil :P

Tycker d e en djungel med skötväskor där ute haha :| drf kör jag på den där enkla tills jag hittar vad jag vill ha exakt. Har ni barnvagn än?

Nej ingen barnvagn ännu. Får väl ta tag i att ringa och beställa, vi vet vilken vi vill ha iaf.

Måste fixa babyskydd med. Men killen jag pratade med sa att det inte var så lång leveranstid på barnvagn och babyskydd så jag känner ingen stress.

Kan knappt fatta att jag är i v30 snart. Jag är fortfarande helt okej rörlig och har planerat massor innan bebisen kommer, däribland renovering av två rum. Tyvärr med massor av foglossning som kommer och går.

Jag tror dessutom att mitt bf är 2 augusti, inte 3:e haha. Någon måste ha räknat fel för jag är 28+5 idag :) en dag hit eller dit spelar väl knappast någon roll iof.
  • HJohannesson
    Hallonpajen skrev 2016-05-16 16:23:45 följande:

Jag har TRE skötväskor hemma...! Måste nog sälja en av dem iaf :) jag gjorde en megabeställning på babyland i helgen - det blev skötbädd (den gamla behöver bytas ut och vi har platsbyggt skötbord), spjälsängsskydd, babyvakt och en alldeles oumbärlig och onödig stroller organizer (eftersom jag bara har tre skötväskor menar jag :D). Får alltid lite ångest efter att jag har köpt saker till bebisen men jag har redan sytt 20 plagg, både virkat och stickat babyfilt, virkat en mobil till skötbordet och en snuttekanin...så det är väl komplett onödigt att ha mer ångest nu tänker jag!

Stolt sytok!
    Haha tre låter alldeles lagom, vem vet när man behöver en eller två extra liksom ? :)

Börjar ni känna er klara med era inköp?
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-05-17 10:56:13 följande:

Känner ni bebisen hela tiden eller ör det vissa tider? Jag känner på Morgonen och förmiddagen sen kan det va lite lugnt på EM, sen är det igång igen vid 21 tiden. Haha undra om

Man ska börja se ett mönster att det blir så när han föds

Hela tiden typ. Tror min bebis sover på natten :) mest aktivitet på morgonen, sen lite lugnt, sen aktivitet vid lunch igen, sen lite lugnt och aktivitet på kvällen. Sen sparkar den så fort jag petar på magen.

Den vaknar när jag kissar på nätterna men jag somnar om igen så jag antar att den sover då :) vore ju skönt om detta var min bebis mönster!
  • HJohannesson
    Anonym (Alex) skrev 2016-05-18 16:38:08 följande:

Hej allihopa! Behöver hjälp med en fråga, kan ett samlag jag hade 6e september resultera i en graviditet med en bebis som enligt flera ultraljud har BF den 14e Augusti? Eller måste samlaget ha skett i November månad?

Spermier överlever inte i 2.5 månad i slidan.

Så du har definitivt blivit gravid i mitten/slutet på november.
  • HJohannesson

Haha i påskas fick jag frågan av en kund om det inte blir en liten påskbebis, var i v 22 då.

Men positiva kommentarer är ju alltid välkomna :) jag bryr mig inte så mycket att främlingar tar på magen och säger ngt. Det är ju fantastiskt att få barn och det vet ju de flesta om :)

Är i v30, panik! Insåg att fasen det kommer nog göra ont när ungen ska ut....

Ang babyshower så håller jag inte i ngn för mig själv. Vi brukar "överraska" varandra i min vänskapskrets :) men vi får väl se. Blir absolut inte besviken om jag blir utan heller.

I morgon är det dags för besök hos barnmorskan :)

Ha en fin dag alla!!

• HJohannesson

Min ligger neråt med :) men är fortfarande väldigt rörlig i magen. Så utrymme finns ännu.

Jag blev gravid via ivf så jag vet heller inte hur jag ska tänka med preventivmedel. Hade ju vart kul att få ett barn naturlig väg men samtidigt vill vi inte ha för tätt mellan barnen (om det ens blir fler).

Hormoner kan jag inte ta för jag mår så dåligt då :/ men det blir väl regnrock. Det är ju såååå romantiskt haha.

• HJohannesson

Jag önskar verkligen att jag får vara gravid många veckor till :/
    Var inne på förlossningen igår, har redan värkar. Känns läskigt. Läkaren hade inget svar på varför men det var alldeles för mycket aktivitet för v30.
    Ska göra nytt ctg i veckan.
    Kanske dags att gå ner i arbetstid nu...
    Men bebisen mådde utmärkt som tur var.

Tack kela :) jag är glad om det blir ett barn. Men troligtvis vill vi ha fler så vi får hoppas att kroppen är samarbetsvillig i framtiden.

Svar på tråden BF Augusti 2016