Misszandra skrev 2016-05-26 20:36:26 följande:
Jag håller tummarna för dig. Tycker det är hemskt att man som gravid ens ska få avslag när det känns i kroppen hur tungt ens arbete är. Sen tycker jag det kan kvitta vad de anser är som tungt. Asså jag tycker det är jobbigt att sätta på strumpor på morgonen, ta upp saker från golvet struntar jag nästan i om det inte är väldigt nödvändigt, så ett helt vanligt arbete är tungt oavsett.
Tack! Ja det är inte lätt att förklara vad som är jobbigt. Jag är skitkass argumentation och förklaringar så att förklara varför jag inte kommer palla jobba är skitsvårt.
Kan tyvärr inget om fk och utbetalningar, men att ringa är ju alltid säkrast. Hoppas det löser sig!
Det här med att amma ute hoppas jag att jag kommer "våga" göra. Jag hade en kund på jobbet häromdagen som ammade medans hon la upp varor på bandet :) så tuff, sket fullständigt i blickar och hanterade allt omkring som ingeting. Jag är en gnutta blyg när det gäller mig själv dock. Jag kommer nog vilja gå undan och ha en filt eller något som skyler lite iaf. Oavsett så ska folk bara acceptera att hey, där är en mamma med sitt barn som hon ammar, matar med flaska eller whatever. Jag tror att våra bebisar kommer få världens mest toleranta och underbara föräldrar :) den här gruppen äger!