BF Augusti 2016
wehoooo vecka 20 idag :)
wehoooo vecka 20 idag :)
Har läst att ett par av er upplevt molvärk, det har jag inte gjort på väldigt länge...förens nu, ska man göra det såhär långt in i graviditeten??
Gör ni andra fortfarande det?
Haha kanske är ett sammanträffande men varje gång jag sätter på en reggae låt ( Danjah - Sweet reggae Music ) så rör min bebis på sig lite extra mycket haha! Roligt :) kanske är en liten reggae bebis
Eftersom vi alla är anonyma så vill jag ställa en fråga-
Har era känslor för era män förändrats ngt i graviditeten?
Jag stör mig mest, irriterar mig , vill inte ha sex eller närhet utan mest vara ifred.
Han sitter mest å surar vilket gör att jag bara vill fly hemmet än mer...
Vill bara slippa se hans sura nuna...gahhhhhh
ja exakt så, lite i nedre buken så att säja, har inte haft det på länge men så idag kom det tillbaka, jag har inte ont men det moler lixom lite...sedan får jag hela tiden när jag vrider mig i sängen som magkramp, som om magen låser sig...hahaha som min son när jag väntade honom, satte på musik å han blev helt vild, fick smeknamnet discoprinsen :)
Hugg :o minns inte det! Låter hemskt haha :o
Ta lite andrum så blir det nog bättre ska du se <3
Kela1981: jag är precis likadan haha! Tycker det är lite jobbigt för jag är inte riktigt mig själv, är oftast en glad person men nu känns det som att man e irriterad hälften av tiden... Ska bli skönt när man slipper alla hormoner sen! :) man får göra som du säger och behärska sig haha efter en stund kan man se att man kanske var lite löjlig tidigare :P
Jag har inte fått någon klåda än. Tycker inte riktigt att oljor hjälper mig, känns ändå torrt på nåt sätt. Jag använde "cocoabutter" förra graviditeten och innan. Fick knappt bristningar då och än så länge har inga dykt upp heller :) den är riktigt fet haha det enda som inte får mig att känna mig torr! :)
Förra graviditeten och nu *
Hej välkommen och grattis! :) första barnet antar jag?
Jag har också hört att bristningar är ärftligt... Men också teorier på att vikt, ålder och hudens torrhet spelar in... Så tror det varierar kraftigt! Man får väl helt enkelt testa sig fram :) vissa bhvr inte smörja in sig och andra kanske gör det utan resultat. Men det kan ju aldrig va dåligt med att smörja in sig tänker jag :) iaf om man har en bra och hälsosam produkt!
Välkomna in alla nya :) jag skulle nog inte beskriva mig som den som är mest aggro som skattenmust sa precis xD vet inte vad jag ska kalla mig men är en mamma på 24 som väntar andra barnet, jag är en föredetta prof. dansare som nu jobbar inom vården. min sambo fick sitt första barn när han var tonåring precis som jag. Det här är vårt första barn tillsammans :). Sammanlagt har vi snart 4 barn i hushållet. vi är lite speciella för vi är väldigt skeptiska till vaccinationer (beror på omständigheter såklart) och vi kan vars väldigt samhällskritiska :) d va lite om oss haha :)
Jag startade den här tråden eftersom typ alla andra trådar var stängda och inaktiva, och här har det rullat på bra! :) många har man skrivit med länge och många är också nya. Vi välkomnar alla och tycker det är en hel del sköna blivande morsor här om jag får säga det själv haha :)
Grattis allihop !