BF Augusti 2016
Usch tråkigt med illamående ! Har du halsbränna oxå?
Usch tråkigt med illamående ! Har du halsbränna oxå?
Jag hade rul i mars och har besök hos bm nu nästa vecka så det är väl typ två månader här också.
Brevet är väl mer en checklista för mig också. Så man inte glömmer något där och då när man har annat att tänka på. Litar inte heller på sambon att han ska komma ihåg det ha ha ha...
Skattenmust: jag tänker på dig och lider med dig! Tror dock inte att det påverkar bebis i magen. Vi hade ett dödsfall när jag väntade dottern och det var dessutom under dom första 8 veckorna och även om jag var väldigt påverkad så verkade inte hon känna något av det. Styrkekramar till dig <3
Jag var inte heller så upplyst ang sen avnavling men det känns ju verkligen som något jag ska skriva i brevet.
Längtar så himla mycket tills jag kan packa väskan!
Vill inte packa för tidigt för jag vill kunna packa allt på en gång, annars glömmer jag vad jag har lagt i och måste dra upp allt igen ha ha ha
Ikväll kände sambon bebis för första gången. Han tycker det är ganska häftigt och vill veta vad hon sysslar med där inne. Inte alls att han tycker att det är äckligt eller läskigt. Tror jag hade blivit besviken om han känt så.
Men alla är vi ju olika :)
Ja så kan man ju göra med en lista! Då kan jag ju tjuvstarta lite ;)
Vad gulligt att barnen är så engagerade! Vår dotter är lite för liten så hon fattar inte så mycket.
Jag är impad över att du orkat vara gravid så tätt och så länge! Det är verkligen inte mitt favorit-tillstånd :/ Bökigt och sen tar det alldeles för lång tid ha ha ha
En fråga tjejer:
Jag har typ kramp i magen och har haft hela dagen men det är mycket värre nu ikväll. Det sitter i sidorna och övre delen av magen. Svårt att förklara men det känns lite som kramp blandat med träningsvärk och gör extra ont om jag drar djupa andetag.
Gör extra ont om jag lutar mig lite framåt eller om jag står/går.
Fattar ingenting! Hade inget liknande med dottern alls :(
Tack för svar tjejer.
Det har släppt nu på senare kvällen och nu har jag inte känt något på ett par timmar. Det kändes som att det satt i livmodern mer än i vanliga magen. Har haft rätt mycket sammandragningar de senaste dagarna och funderar på om det kanske är något tecken på överansträngning? Får jag tillbaka samma i morgon så ringer jag 1177 men annars avvaktar jag tills jag träffar min bm på torsdag :)
Ang föräldraledigheten så tänker jag vara hemma tom september 2017 och sen skolar vi in på dagis.
Gjorde ungefär samma med dottern och det funkade jättebra. Har ett fantastiskt dagis med helt ljuvlig personal så det känns tryggt att lämna dom så tidigt. Plus att jag är inte direkt gjord för att gå hemma med barn så länge så jag vill gärna komma ut igen och arbeta.
Vill ju gärna spara några dagar också så man kan ta ut senare :)
Moen! Det låter som samma faktiskt. Ska fråga min bm på torsdag oavsett men det känns skönt att veta att det är fler som känt samma. Man blir ju lite orolig när man inte varit med om det tidigare.
Hade en helt fantastisk graviditet med dottern och hade inte känningar av något på hela tiden. Det verkar jag dock ha fått igen denna gången ;)
Hoppas du mår bättre snart Kela! Kramar!!
Jag känner också av min foglossning när jag kör bil :/
Nä du kan väl vara sjukskriven ända fram till bf tror jag. Det är ju inte alltid FK godkänner GP eftersom arbetsuppgifterna skiftar beroende på vad du jobbar med. Men om du blir sjukskriven pga foglossning så har du ju det oavsett vad du jobbar med.