Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Mika86, och ändå tyckte jag att vi valde en av de minsta och smidigaste i lastsynvinkel! Haha! Men men, nu var det ju inga problem längre när vi tog loss liggdelen från chassit. Då fick vi till och med plats för några småsaker till. Och då har vi ändå en rätt så liten bil.

Curlingmorsan, jag förstår dina känslor. Har lite samma här, fast utan diagnos. Men bonus är grovt överviktig och hans bioföräldrar är så slappa ang detta och jag själv vill inte vara den elaka och stränga styvmodern. Detta är ju faktiskt föräldrarnas ansvar att ta itu med. Adhd är ju ingen lätt grej att handskas med för varken barnet själv eller vuxna i dennes närhet. Att ni inte fått mer hjälp och verktyg inom det är ju hemskt, ju senare han får jobba med det desto svårare blir det ju för honom. Klart det bidrar till en frostigare relation er emellan. Men kämpa! Hoppas ni löser det.

• Hazel Grace

Skönt att höra Zarizen! Säger som dom andra, vila upp dig nu och ta det lugnt. Hoppas hoppas liten stannar i magen ett bra tag till. Kram!

• Hazel Grace

Jag får också ofta kommentarer om min mage. Inte för att dom tror det är två eller tror jag ska föda här och nu, tvärtom. "oj är det så snart?! Men du är ju så liten" och "jag var dubbelt så stor vid samma tid" eller "det måste växa mycket nu den sista tiden då" alltså va fan?! Låt mig va! Jag vågar knappt säga hur ont jag har i ländryggen och höfterna. Eller ens nämna hur mina fötter ömmar. Dom skulle ju aldrig tro mig.

Nmg, jag har inte så ont i benen på nätterna men kramp får jag. Så in i helvete! Det är helt sjukt. Vet inte var jag ska ta vägen eller vad jag ska göra, jag vill bara skrika rakt ut. Undrar också vad det beror på.

• Hazel Grace

Jag har blivit vägd nästan varje gång hos bm. Har inte gått upp så mycket dock. Det som blivit har satt sig på lår och rumpa :)

Drömmar har jag också haft. Drömde bland annat att jag inte fick ta hand om mitt eget barn och fick bara träffa det ibland. Var så jävla ledsen när jag vakande och trodde typ att folk hade gått ihop för att omyndigförklara mig. Helt sjukt haha!

Och välkommen kimberlyss! Jag har också haft kramp i vaderna vissa nätter. Känts som träningsvärk hela dagen efter och som Kela sa så stretcha, det funkade bäst för mig med.

• Hazel Grace

Jag har jättesvårt att äta frukost. Äter lite yoghurt typ. En macka ibland. Har inte så mycket matlust överlag tycker jag. Ibland lossnar det och så kan jag äta massor under dagen men frukost har jag alltid haft svårt för.

• Hazel Grace

Skönt att höra att ni mår bra Zarizen! Förstår att det känns jobbigt med ovissheten. Svårt att inte oroa sig. Hoppas han håller sig kvar därinne ett tag till! <3

• Hazel Grace

Jag har ingen aning om hur mitt järnvärde ligger, tog det en gång tidigt men minns inte hur högt det var. Jag glömmer dessutom ofta att ta järntabletterna, kanske därför jag är så trött jämt. Ska kolla med bm nästa gång och höra vart jag ligger.

• Hazel Grace

Nmg, ja det är lite skrämmande ibland tycker jag. Att det går så olika till i olika städer. Men det är bara att lita på att dom vet vad dom ska titta och lägga vikt på.

Jag har köpt nästan allt till bebis tror jag. Beställde skötväska och några filtar häromdagen som borde komma i början på veckan. Min syster sa att man aldrig kan ha för många filtar så jag tänkte att det var lika bra att börja samla på sig ;) dom var rabatterade också så det skadade ju inte. Funderar på om jag ska sova med några av dom så jag "luktar av mig" på dom. Någon som testat det?

Sen vet jag inte om jag ska köpa ett babynest också. Det verkar ju ganska smidigt. Annars är det bara blöjor och hygiensaker kvar.

Curlingmorsan, skönt att det såg bra ut och gott med det bemötandet. Man ska aldrig behöva tveka för att man känner sig dum liksom. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-06-12 17:03:29 följande:

Vad har du beställt för skötväska?

Blev denna från carena hette märket. (hoppas bilden syns)

Visste inte vad jag skulle gå på direkt så jag tog en som var billig och såg neutral ut. Den får duga helt enkelt :)

Har någon åsikter eller förslag om bärsjalar? Sambon vill heller satsa på det än sele.

Välkomna ni nya! Evelina vi har samma bf ;)
  • Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-06-13 06:38:48 följande:

Denna har jag oxå

Kollat på!

Va kul! Jag borde få den imorgon eller på onsdag, jag ska meddela vad jag tycker ;)

Åh skattenmust! <3 så roligt att höra från dig. Det är många som undrar hur du mår och hur det gått för er. Mindre roligt att höra om din lilla. Hoppas innerligt att hon får stanna kvar så länge som möjligt där inne i magen. Hon har ju redan gått igenom så mycket och visat råstyrka så detta kommer hon också klara utmärkt. Men förstår såklart att det är skitjobbigt. Hejar på er! Skickar all styrka jag har till er. Kram!
Svar på tråden BF Augusti 2016