elevit skrev 2016-01-09 04:49:48 följande:
Jag bor i Skottland sedan några år tillbaka, jag kan ger dig massvis med tips men vill veta lite mer av vad du är intresserad av!
Gillar ni whisky så finns det massvis med resmål att nå :)
Ska ni åka till Edinburgh i somnar är ett tips att åka under fringe festival, hela Edinburgh förvandlas till ett festivalområde med standup, shower och utomhusbarer i alla kategorier. Helt fantastiskt!
Glasgow är bäst för shopping om ni gillar det. Att åka till st Andrews över dagen och ära lunch är jättemysigt :) Min favoritö är Islay, helt fantastiskt ö med det bästa av destillerier om man gillar rökig whisky :)
Eftersom det blåser och regnar nått otroligt är en vind och vattentät jacka ett måste :)
Åh! Tack för ditt svar. :) Vi är väl mest ute efter att se naturen och slott, som jag förstått finns överallt. Men just naturen är det som drar oss dit! Ett whiskydestilleri har vi också tänkt besöka då maken älskar whisky och särskilt rökig, så tack för tipset om Islay. Vi hade tänkt åka i början av augusti. Verkar dock som att alla hotell och b&b har riktigt höga priser.