• Fishy1

Vill ta livet av mig

Behover skriva av mig.
    Jag mar jattedaligt. Man ar sjalv ansvarig for sitt liv och jag har forsagt mig i situationen, men det tar inte bort faktumet att jag mar uselt och vill bega sjalvmord.
    Behover pa riktigt bega sjalvmord. Djur som lider for mycket avlider vi, jag skulle ocksa vilja avlidas.

• Svar på tråden Vill ta livet av mig
  • Blue Cross

Vad konkret är det som inte går att lösa och som får dig att överväga en permanent icke-lösning på ett temporärt problem?

• Anonym (madde)

Det finns hjälp att få! Kram! Gud med dig<3

• Anonym (Evalena)

Livet kan bli bra och blir alltid det om man är stark nog att ta tag i sina problem! Vad är grundkärnan till ditt dåliga mående ?

• Anonym (Kämpa)

Ville ta livet av mig jag också men idag mår jag jättebra. Det finns hjälp att få. Ta emot den. Be om avlastning om det går så du kan reparera dig.

• Anonym (Möjligheter)

Jag ville också ta livet av mig men nu är jag glad att jag inte gjorde det.
    För nu har jag en stor familj att kämpa för.
    Jag vet att det kan vara jättetuff att kämpa sig igenom en svår tid då man inte vill leva längre.
    Men försök att prata med någon som du har kär eller sök hjälp.
    Du kommer göra så många ledsna om du gör det.
    Så tänk på dina anhöriga också.
    Det Dick jag göra. Det var dom som gjorde att jag inte gjorde något dumt.
    Kämpa på livet är fullt av möjligheter :)
    God bless you!

• cesso

Att tänka är början... (Då ska man söka hjälp!!!) sen följs det av mer eller mindre allvarliga försök. Sen när försöken är några... Och man mår skit, så sker ett självmord nästan alltid ogenomtänkt i desperation. Dvs du måste ta på allvar att du TÄNKER så här, för så börjar det. Det slutar inte så. De som verkligen begår självmord gör det i majoriteten fall i affekt och stark ledsenhet och sorg. De vet inte konsekvenserna av det, för när man gör sånt tänker man inte rationellt (som du TS gör nu när du diskuterar det..). Jag vet vad jag pratar om. Min lillasyster tog livet av sig i våras. Stundens ingivelse efter några "försök" depression och tankar, som inte omgivningen tog på allvar i den mån att vi kunde förhindra detta. Hon lämnade en dotter på 1,5 år efter sig

• Sprallig

Jag har börjat känna samma sak senaste månaderna. Jag passar verkligen inte in i den här världen och jag önskar varje kväll när jag går och lägger mig att jag inte ska vakna upp igen. Jag orkar inte må såhär.

Har bokat tid hos vårdcentralen två gånger men avbokat varje gång för jag skäms samtidigt över hur jag mår. Jag skulle egentligen vilja bli inlagd.

Svar på tråden Vill ta livet av mig