• Camahl

Gravid efter missfall

Hej allihopa!

Jag blev gravid i mitten av augusti 2015 men i oktober fick jag veta att jag hade fått missfall. Jag upptäckte detta i vecka 11 men missfallet skedde i vecka 8. Jag fick alltså ingen blödning men efter en tid av yrsel gick jag till barnmorskan som berättade att jag fått missfall. Det slutade ned att jag fick göra en skrapning den 21 oktober och jag har sedan dess inte fått min mens. Har läst att man kan bli gravid utan att cykeln är back on track å har sedan en vecka tillbaka känt av vissa symptom, förstorade bröst, törstig, trött uppsvälld mage. Jag fick dessutom en blödning i fredags 8/01 som varade en halv dag. Utifrån min senaste mens innan min första graviditet (27/07) bör jag få mens på måndag 11/01 men vet inte om menscykeln skakas av en graviditet och skrapning så måndag kanske inte alls gäller. Jag gjorde ett test imorse 9/01 som var negativt men det är fortfarande tidigt. Jag vill väldigt gärna bli gravid så är rädd för att dessa symptom jag känner bara är i mitt huvud.. Vad tror ni om min situation?

• Svar på tråden Gravid efter missfall
  • Catana

Du kan vara gravid men det kan lika gärna vara kroppen som är på väg att komma igång igen bara.

• Camahl

Jag tänkte gå till barnmorskan på måndag för även om jag inte är gravid så vill jag kolla att allt är som det ska. Det har trots allt gått 3 och en halv månad sen min skrapning och fortfarande ingen mens. Min läkare sa att det kan ta allt ifrån ett par veckor till tre månader innan mensen kommer tillbaka men har läst att man borde uppsöka läkare om det drar ut på tiden. Vad säger era erfarenheter?

• qatteriin

När jag fick missed abortion i v 11 så tog det längre tid för kroppen att komma igång som vanligt, jämfört med de "vanliga" mf jag haft, men de vanliga var även tidigare (v 6-8) så det kan ju ha berott på tiden jag varit gravid också. Mitt ma kom dock igång av sig självt och jag behövde inte skrapas, ändå tog det 2,5 månader tror jag innan jag fick tillbaka mensen. Hoppas du får positiva besked idag på ett eller annat sätt!

• lindalassis

Hej! Jag plussade i september men i slutet av oktober började jag blöda och det visade sig vara en MA! 1 vecka senare fick jag feber och det visade sig att jag fått en infektion å fick äta antibiotika samt fick en tid till skrapning dagen efter! Sen gick det ytterligare 2 veckor å började bli dålig igen å va då in till Gyn på koll! Då visade de sig att de inte tagit bort allt så jag fick aborttabletter som inte alls funkade så jag fick mina vanliga tabletter att ta då jag har pco så jag får inte mens å då kom det sista ut den 9/12! I slut ändan så blödde jag i ca 34 dagar å de hela va väldigt påfrestande men idag visade det ett nytt plus på Stickan så förhoppningsvis går allt vägen denna gång! De jag vill säga är att ge inte upp hoppet! Alla är vi olika å kroppen läker olika! Jag kände av samma symtom som du gör och de visade sig va sant! Jag hoppas det är desamma för dig! ??

Svar på tråden Gravid efter missfall