• Anonym (hjälp)

Hittar honom inte på birthday.se!?!?

Sökte en man idag på birthday.se, och där är han borta. Sökte på hans sambo och hon finns kvar men ingen mer på den adressen.
    Han går inte att hitta på merinfo.se heller, och nu står det på hans sambo att hon äger 2 fastigheter. De stod på honom förut.

Träffade mannen i fråga i onsdags! Jag är livrädd..... kan han avlidit? Försvinner man så fort?

• Svar på tråden Hittar honom inte på birthday.se!?!?
  • Anonym (Man kan)

Man kan ta bort sig själv därifrån.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (hjälp) skrev 2016-01-09 20:24:25 följande:

Sökte en man idag på birthday.se, och där är han borta. Sökte på hans sambo och hon finns kvar men ingen mer på den adressen.
    Han går inte att hitta på merinfo.se heller, och nu står det på hans sambo att hon äger 2 fastigheter. De stod på honom förut.

Träffade mannen i fråga i onsdags! Jag är livrädd..... kan han avlidit? Försvinner man så fort?

Han har troligtvis hemlig identitet. För nej, man kan inte bara "ta bort sig" därifrån.
  • Pentra

Är han under 20 år? Av någon anledning kan man inte längre se personer under 20 år på birthday.se utan att ha registrerat ett konto. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Vid Liv)

Jag hittar inte mig själv på birthday och jag är högst levande och äldre än 20. De verkar ha gjort om det, men jag vet inte vilka kriterier de har för vilka som syns och inte.
    Däremot står det att för att se mig, så måste man tydligen logga in.

• Anonym (Man kan)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-09 21:09:11 följande:

Han har troligtvis hemlig identitet. För nej, man kan inte bara "ta bort sig" därifrån.

Det kan man visst.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man kan) skrev 2016-01-10 00:12:05 följande:
    Det kan man visst.
    Fast nej. Hurdå? De går ju efter folkbokföringen.
  • Anonym (hej)

Jag brukar använda birthday.se. Har på sistone märkt att många fallit bort därifrån,typ folk jag vet ska finnas typ för att de är ett par och bor tillsammans men så står den ena personens namn inte alls. Tror det är något fel hos dem så den killen du söker efter kan trots allt vara högst levande.

• chanelza

Om en människa dör tar det minst 14 dagar innan den faller bort. Sedan kan man se om partnern står skriven som gift.
    De som har skyddad identitet - kan vara att de har vittnat eller vad som helst - står aldrig offentligt.
    Kolla via folkbokföringen. Vissa fel kan det bli men det är rätt ovanligt faktiskt.
    Om du har personnumret så är det enkelt.
    Lycka till

• Mia34

Birthday.se vill plötsligt att man ska registrera sig som medlem på sidan och logga in - gör man det så ser man alla över 16 år (tror jag det är) som inte har skyddad identitet.

• Mia34
    Anonym (Man kan) skrev 2016-01-10 00:12:05 följande:

Det kan man visst.

Hur gör man då?

Det är, som någon påtalade, kopplat direkt till folkbokföringen.
  • OskarssonJ

Birthday.se har tagit bort en massa personer, men har inget med om de är över 20 att göra. De personer som är borta finns på merinfo.se bakom login. Om en person inte finns på merinfo.se så har de avregistrerats, avlidit eller fått skyddad identitet. Annars är man alltid med och nej det går inte att ta bort sig från dessa tjänster.

• Anonym (Utomlands)

Han flyttade utomlands.

• Alexi
    OskarssonJ skrev 2016-06-25 10:54:59 följande:
    Birthday.se har tagit bort en massa personer, men har inget med om de är över 20 att göra. De personer som är borta finns på merinfo.se bakom login. Om en person inte finns på merinfo.se så har de avregistrerats, avlidit eller fått skyddad identitet. Annars är man alltid med och nej det går inte att ta bort sig från dessa tjänster.
    Men vadå, varför har personerna tagits bort från birthday? För att man vill att folk ska registrera sig på merinfo?
  • nuharjagbytt

Jag kan utan att logga in se mig själv på merinfo men inte på birthday.

Jag brukar helt kallt googla på personen jag söker information om. Då kommer de olika sidorna där personen finns fram. Beroende på hur ovanligt namnet kan mer information behövas.

Svar på tråden Hittar honom inte på birthday.se!?!?