• holsara5

Klädfråga

Tyvärr så håller dotterns termobyxor inte alls måttet och redan efter en kort stund i pulkabacken så blir hon blöt igenom, (är inte så kallt här). Tyvärr så tilltåter inte ekonomin för tillfället köp av nya. Klarar sig era med termobyxor eller hur gör ni?

• Svar på tråden Klädfråga
  • holsara5
    Lena skrev 2016-01-09 21:30:33 följande:

Är de inte vattentäta kör vi regnbyxor över.

Hur gamla är dina? Funderar på om man skulle göra det så länge.
  • Maac

Vi har overall som håller att tag, men efter någon timme är den blöt och då får barnet helt enkelt komma in och leka inomhus tills overallen är torr igen

När de ska vara ute länge, planerat en längre tid tar vi regnbyxor utanpå overallen.

• Trippelmamma76

Köp imprenex (25 på Ica etc och kör det en omgång i tvättmaskinen så lär de hålla betydligt bättre mot vätan!

• holsara5

Våran är 10 så vet inte riktigt vad hon skulle säga om att dra galonisar över, men å andra sidan är det ju bättre att vara torr.

• pigglet

Förstår inte riktigt frågan, men mina barn har vattentäta kläder både höst och vinter. Byxorna de har på vintern kallar jag täckbyxor, alltså en varmfodrad byxa i funktionsmaterial. Nu kör vi på Gneis, de är så vattentäta att barnen kan bada i dem.

Se om du kan hitta något begagnat?

• buggi

Fattar inte heller riktigt frågan, men om hon inte kan leka mer än 10 minuter ute utan att bli blöt så måste hon ju ha bättre kläder. Är hon 10 så kan hon sannolikt a dem ett par år. Har ni inte ekonomi att köpa kläder för att hålla barnen torra och varma under en så kort tid - inte ens en normallång rast och det är bara januari - så tror jag faktiskt soc kommer att bevilja extrabidrag.

• holsara5

Kanske var lite otydlig, efterfrågar en billig lösning..., jackor finns som är bra och varma det är just byxorna som inte funkar något vidare..

• Trippelmamma76

Som sagt, impregnera dem! Superlätt och billigt!

holsara5 skrev 2016-01-10 13:03:52 följande:

Kanske var lite otydlig, efterfrågar en billig lösning..., jackor finns som är bra och varma det är just byxorna som inte funkar något vidare..

• buggi

Nu vet jag inte vilken storlek men på xxl finns det five seasons byxor för 299 kr och de har varit både varma och regntäta. Säkert inte lika slitstarka som exv reimstec men om det inte ska hålla för hårda landhochymatcher i snöslask så är det ju ett bra alternativ.

Svar på tråden Klädfråga