• undrande16

Vilken myndighet är bäst att arbeta på?

Ni som har arbetat statligt eller känner till något om de olika myndigheterna.Vilken statlig myndighet anses bäst att arbeta på vad gäller arbetsmiljö, arbetsbelastning, lön, trivsel osv?

Tänker i form av en tjänst som beslutsfattare eller handläggare antingen på försäkringskassan, mig.verket, skatteverket, arbetsförmedlingen, försvarsmakten och kriminalvården. Vad tror ni? Alla synpunkter uppskattas!

• Svar på tråden Vilken myndighet är bäst att arbeta på?
  • Anonym (Flaskhals)

Posten är perfekt.

• Anonym (-)
    Anonym (Flaskhals) skrev 2016-01-10 14:52:50 följande:

Posten är perfekt.

Fast nu är ju inte Posten (eller PostNord som det heter numera) någon myndighet.
  • Anonym (micke)

Kommunal verkar ha bra förmåner

• Anonym (Statlig tjänsteman)

Jag arbetar som tjänsteman inom trafikverket, trivs väldigt bra och mycket få lämnar arbetsplatsen, däremot byter de gärna tjänst inom myndigheten.

Trafikverket är en mycket bra arbetsgivare.

• Flash Gordon
    undrande16 skrev 2016-01-10 11:59:48 följande:
    Ni som har arbetat statligt eller känner till något om de olika myndigheterna.Vilken statlig myndighet anses bäst att arbeta på vad gäller arbetsmiljö, arbetsbelastning, lön, trivsel osv?
    Tänker i form av en tjänst som beslutsfattare eller handläggare antingen på försäkringskassan, mig.verket, skatteverket, arbetsförmedlingen, försvarsmakten och kriminalvården. Vad tror ni? Alla synpunkter uppskattas!
    Personalen på FK, Migverket och AF är ju jämt ute i media och klagar och inte lär stressen bli mindre på de arbetsplatserna med dagens invandrings-situation. Dessutom är ju hela deras affärsverksamhet att möte människor i nöd och stress, liksom. Blir ju inte lättare av att varje dag behöva jobba med mäninskors elände, skulle jag tycka.

Av det jag hört är väl skatteverket en OK arbetsplats av de du nämner.

Sedan beror det ju på vad man är utbildad som och framförallt beror det ju på vilken närmaste chef du har. En bra chef gör halva jobbsituationen.

Skulle det fungera så kan du ju titta på länsstyrelser och deras verksamhet. Finns många bra jobb där.

Svar på tråden Vilken myndighet är bäst att arbeta på?