Diklofenak Mylan slutar verka efter 3-4h
Hej. Igår åkte jag in till akuten där dom såg att jag har halsfluss (jag har inga halsmandlar så därför sitter det i hela halsen och gör något fruktansvärt ont)
Dom skrev ut antibiotika och även Diklofenak Mylan (stolpiller) och Ignoring (vanligt piller).
Jag har tagit Mylanen sen igår då jag tycker det är väldigt jobbigt att svälja och den hjälpte en hel del (men gjorde mig illamående) MEN den slutar verka efter redan 3-4 timmar. Det står att jag bara får ta 3 om dagen så det är inte bara för mig att ta nytt efter att jag börjar få ont igen.
Dock så har jag nästan vart tvungen till att göra just detta för att så fort den slutar verkar kan inte jag inte ens svälja mitt eget saliv, min feber går upp igen (vet inte hur mycket då jag inte har nån termometer) och jag ligger bara och gnyr och skakar. Alltså inget som jag står ut med en längre stund.
Jag testade vid 14 tiden att ta Ignorin istället då jag började fundera på om jag kanske råkar bajsa ut Mylanen eller att jag inte får in den tillräckligt för att den ska göra full verkan. Men nu är klockan 17.22 och jag börjar få ont i halsen igen när jag sväljer (så är hyffsat säker på att inom en timme så är den ute ur kroppen igen).
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då jag redan har tagit dessa 3 doserna idag redan och inte har något annat hemma som skulle kunna funka.
Är detta normalt att det går ut såpas snabbt? Ska jag fortsätta ta medicinen ändå? ( då blir det att jag tar 4 st på ett dygn istället för 3) Eller är det jätte farligt?? I morgon så är jag även inne på andra dygnet av antibiotika och ber till Gud att det i alla fall har blivit såpass bättre att jag kan ta den ordentliga dosen i alla fall.