• NADiHC

200kr rabatt på valfri matkasse!

Hej alla!

Vill bara tipsa om en rabattkod jag fick av en vän! :D

Kan passa bra nu under årets "fattigaste" månad.

Om ni beställer valfri matkasse hos City gross senast den 18:e Januari får ni just nu 200kr rabatt!

Har själv provat att använda koden och den fungerar fint!

Använd rabattkoden CGM-DHEFD8XC när du beställer din kasse på www.citygross.se/matkassen.

Man behöver INTE bo i närheten av en City Gross butik för att kunna köpa City Gross Matkasse. Kolla om det finns utkörning till just ditt postnr.

Kommentera gärna om du beställt en kasse och vilken det i så fall blev! :) Jag beställer nästan alltid "matkasse special".

• Svar på tråden 200kr rabatt på valfri matkasse!
  • flygrl

Tack för tipset. Kan man beställa en enstaka matkasse eller binder man upp sig i ett abonnemang?

• NADiHC

Enstaka går jättebra! Man binder inte upp sig på något.

Om du bara vill ha en kasse så väljer du engångsköp när du beställer :)

• NADiHC

Om du sen skulle vilja prenumerera så kan du pausa vissa veckor (om du är på semester, känner för att laga själv ett tag, etc)

Har haft tre olika alternativ hittills. Vegetarisk, Special och klassisk.

Är lite sugen på att prova viktväktarkassen! :D

• flygrl
    NADiHC skrev 2016-01-10 21:40:17 följande:

Enstaka går jättebra! Man binder inte upp sig på något.

Om du bara vill ha en kasse så väljer du engångsköp när du beställer :)

NADiHC skrev 2016-01-10 21:42:40 följande:

Om du sen skulle vilja prenumerera så kan du pausa vissa veckor (om du är på semester, känner för att laga själv ett tag, etc)

Har haft tre olika alternativ hittills. Vegetarisk, Special och klassisk.

Är lite sugen på att prova viktväktarkassen! :D

Tack snälla! :) Har aldrig beställt nån matkasse förut men vart nyfiken och tänkt jag måste prova. Nu e det dags damn it!

Visste inte dom hade så många olika kassar. Bra att dom tänkt på gluten och laktos bla. Jag väger nog mellan Special och Klassisk. Vegetarisk skulle också funka. Bra också med Viktväktar kasse fast jag behöver inte det så det får vänta. Min mamma kör VV ibland så ska tipsa henne om det.

Berätta gärna va du tyckte om VV kassen om du väljer den :)
  • flygrl

Hur va dom 3 kassarna du haft hittills? Skillnad mellan dom (jag har läst på webbsidan så jag vet ju det som står där)? :)

• NADiHC

Så kul att du funderar på att testa! Jag blev supernöjd, främst med de "gröna" inslagen till rätterna. Man får mycket ny inspiration till nyttiga tillbehör som faktiskt smakar gott! (Innan jag beställde matkasse hade jag inte tänkt på att man kan äta morötter och vitkål tillsammans med olika nyttiga dressingar. Vitkål är ju supergott när man vet vad man kan göra med den!)

Det som varit gemensamt för de tre matkassarna jag provat är just att tillbehören är så pass bra! Sallader och alla grönsaker som ska vara till varje rätt är varierade och av bra kvalité!

Annars ligger nog skillnader främst i hur många rätter och vilken typ av rätter varje kasse innehåller (som du sa att du läst dig till på sidan).

Ett tips jag kan komma på är att om du har svårt för att äta fisk (brukar vara en rätt per vecka som innehåller fisk) så funkar det super att panera alla fisksorter i ägg, mjöl och ströbröd (finns andra variationer på panering om du vill undvika gluten och så vidare). Det har blivit lite av en grej att vi varierar dessa "panerade fisk-bitar" med resten av receptet som man skulle följt egentligen.

Ett annat tips är att inte bli för orolig om du ser att det kommer vara en rätt du känner dig lite skeptisk till - när jag inte vill laga en rätt som står på menyn så kan man använda ingredienserna till någon annan rätt man är sugen på (använda eget recept eller googla sig fram till ett annat) eller bara utesluta någon ingrediens man inte riktigt gillar. Ibland står det till och med tips på hur man kan modifiera receptet i själva "recept-häftet" man får med.

Hoppas det hjälpte lite! :)

Svar på tråden 200kr rabatt på valfri matkasse!