Kan aborter påverka framtiden?
Har gjort 4 aborter & är jätte orolig att inte kunna bli med barn när jag känner mig redo.
Någon som har varit fertil & den inte kunnat få barn på grund av att man gjort abort? Help
Har gjort 4 aborter & är jätte orolig att inte kunna bli med barn när jag känner mig redo.
Någon som har varit fertil & den inte kunnat få barn på grund av att man gjort abort? Help
Risken att bli steril i samband med abort i Sverige är minimal och om det skulle ske beror det i regel på infektion men det är mycket ovanligt även då. Antalet aborter spelar ingen roll för fertiliteten bortsett från att varje enskild abort i sig innebär en infektionsrisk. Har läst att risken är betydligt större att bli steril i samband med graviditet/förlossning än abort och de flesta lyckas ju få fler än ett barn så oroa dig inte.
jag har även hört att förutom infektion så kan det i vissa fall där det varit en senare abort ( skrapning) så kan det bli som ärr i livmodern om man har otur.
ja det finns dom som har fått svårare att bli gravida pga tidigare aborter men det är ett fåtal.