helena29 skrev 2016-01-23 20:34:18 följande:
Varför ska man inte se det som ett problem när det ÄR ett problem. Hur hade det sett ut om man hade gjort det med allt? Lamt!
Klart det är lugnare om man gillar läget, men hjälper ju knappast till att lösa problemet! Nej, jag har inte försökt allt. Jag fortsätter tills jag kommer på ett sätt som fungerar. Förskolan har väl inte försökt? De har provat SAMMA grej hela tiden, som inte funkat.
Tror inte min oro över hans sömn påverkar hans sömnmönster så att han vaknar upp vid den ytliga sömnen vid 30 min? Det var väääldigt långsökt.
Om jag lägger ner kampen kommer problemet kvarstå och jag kommer fortsätta ha en son som är trött och icke utvilad på dagarna. Det är ju inte för MIN skull han ska sova, utan för hans egen! Hade inte brytt mig om han sov vare sig 10 min eller 3 timmar, bara han var pigg och utvilad.
Men förskolan har å andra sidan bara haft 4 dagar på sig att lösa ett problem som du inte har lyckats lösa på 15 månader... Lite väl höga krav kan jag tycka.
Basbehoven som sömn, mat, toalettbesök kan man inte tvinga barn till. Vill ett barn inte äta, sova eller bajsa när du vill så kan du inte tvinga det.
Och jag menade inte att din son vaknar efter 30 min p.g.a. att du är stressad och orolig, det jag menade var att det du benämner som gnäll kanske till viss del kan förvärras om föräldern är väldigt stressad och orolig? Men det var bara en tanke.