Inlägg från: mamma 86 |Visa alla inlägg
  • mamma 86

Sova på förskolan!?

Jag jobbar som förskollärare och har inskolat ca 20 barn. Nästan alla föräldrar har varit övertygade om att deras barn aldrig kommer sova på förskolan. Än så länge har alla gjort det :) för vissa jag det tagit lite längre tid men till sist har det fungerar bra! Har skolat in barn som hemma vaknat var 10:e minut men efter ett tag på förskolan har de sovit 1-2 timmar utan att vakna däremellan

• mamma 86
    helena29 skrev 2016-01-18 21:39:07 följande:

Underbart! Hoppas det biter på min son också! Hur gör ni då? Och varför tror ni att det funkar på förskolan och inte hemma??

Jag vet inte riktigt. Tror helt enkelt att de ser hur de andra barnen gör och framförallt blir de tröttare på ett annat sätt när de går på förskolan. Speciellt ett barn jag skolade in hade mycket svårigheter med sömnen, jag satt alltid med henne beredd på att försöka få henne att somna om. Nu sover hon utan problem. Vi sitter bredvid, ger dem napp/filt om de behöver. För några har det går bra redan efter några dagar, andra har tagit månader. Men ingen har tagit mer än ett par månader!
  • mamma 86
    helena29 skrev 2016-01-18 21:39:07 följande:

Underbart! Hoppas det biter på min son också! Hur gör ni då? Och varför tror ni att det funkar på förskolan och inte hemma??

Jag vet inte riktigt. Tror helt enkelt att de ser hur de andra barnen gör och framförallt blir de tröttare på ett annat sätt när de går på förskolan. Speciellt ett barn jag skolade in hade mycket svårigheter med sömnen, jag satt alltid med henne beredd på att försöka få henne att somna om. Nu sover hon utan problem. Vi sitter bredvid, ger dem napp/filt om de behöver. För några har det går bra redan efter några dagar, andra har tagit månader. Men ingen har tagit mer än ett par månader!
  • mamma 86