helena29 skrev 2016-01-24 07:15:10 följande:
Jag bryr mig ju inte om hur varken ni eller de pedagogerna på min sons avdelning lägger upp sina raster, det är ju inte mitt problem. Det är ju deras chefs problem! Han/hon får ju lösa det.
Det enda jag bryr mig om är att mitt barns behov blir tillgodosett.
Märkligt då att en personal kan ägnas åt ett barn i över en timme då de barnet har ett annat behov??!
Barn med språkstörningar har ett helt annat behov än ett barn som råkar sova en timme för lite. Du kan inte jämföra det för det blir bara dumt. Sen vet du säkert inte heller om barnet som får gå undan för att få möjlighet till att utveckla ett språk kanske gör det med en specialpedagog som kommer dit för just det ändamålet. Läs skollag och läroplan och tänk till lite.
Det är sak samma vad du BRYR dig om och inte, poängen är att det finns ytterst små marginaler och ytterst lite resurser och pengar så ett enskilt barns bristande förmåga till att fortsätta sova efter en halvtimme kommer aldrig kunna bli högsta prio. Det är helt enkelt inte möjligt och ställt i relation till alla andra behov som finns i en barngrupp inte vad man bör lägga mest krut på. Ditt barn sover ju om än lite väl kort. Det kunde lika gärna vara så att han inte kunde somna alls.
Förlåt men nu blir jag less! Ärligt talat, skärp dig. Om du nu är så orolig för ditt barns sömn så måste ju DU ta tag i det. Jag begriper inte varför du inte söker läkarhjälp och resonerar med barnläkare hur du kan göra och huruvida det faktiskt är skadligt för honom eller om det mest är din noja. Han kanske behöver medicin? Han kanske har polyper eller förstorade tonsiller? Reflux när han ligger?
Jag har i denna tråd hela tiden fått uppfattningen om att du inte vill ha honom på förskola nu. Se över vad du har för möjligheter att lösa det på i så fall.