Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Ni som menar att SD:are inte är rasister

Världsmedborgare skrev 2016-01-17 19:51:21 följande:
    Här ovan ser ni ett bra exempel på hur en tvättäkta högerextremist försöker sig på att använda lögnen och förnekelsen som argument.

Använd det gärna som diskussionsunderlag i skolorna, då det så bra belyser hur extremister försöker påverka med sina käpphästar, lögnen, förnekelsen och givetvis genom att skylla alla problem och fel på andra.
    Är det lögn att polisen inte gick ut med etniciteten på dom som begick massiva övergrepp i grupp, under en större festival i Hufvudstaden, och grundade detta på att "Det skulle bara gynna Sverigedemokraterna i deras retorik".

Vem......är det som förnekar sanningen i ovannämnda fall, VmB ???

MED VÄNLIG HÄLSNING //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-01-18 11:55:55 följande:
    Och vad blev det för bra av att dom gick ut med etnicitet då?

Det du skriver bevisar bara hur dålig kunskap om polisarbete du har, för det är nämligen så här, att Polisen aldrig går ut med etnicitet, dom ska inte göra det, får inte göra det, det är tjänstfel att peka ut en förövare oavsett sätt att peka.

Så för mig är hela den där uppståndelsen mycket märklig, att Polisen borde ha informerat om händelserna är en sak, och där har dom gjort fel, det är alla inblande överens om, men annars kan jag inte se att nåt fel gjorts. 

Möjligen finns anmälningar och ingripanden som gjorts och som inte handlagts eller utförts korrekt, jag vet inte, så det får vi vänta på tills utrdningen är klar.
    Bra och bra....en förklaring.Kanske... 

"Om problemet alltid är män, och aldrig kultur, varför i hela friden försöker vi alls påverka människors värderingar?"
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Ni som menar att SD:are inte är rasister