Hjälp. Min dotter är ful och lat.
Hur kan du som mor sitta o säga din dotter är ful?
Visst hon kanske inte är söt, men och?!
Om du fortsätter som du gör med att försöka få henne bli intresserad av smink så kommer du bara förstöra henne. En dag kommer hon inse att du försöker få henne att sminka sig bara för att du tycker hon är ful.
Barn är inte dumma eller korkade utan de kan tolka sådana signaler.
Så tänker du nu fortsätta få henne använda smink? Då som jag redan har skrivit, kommer du som hennes mor bara förstöra henne, hon kan få en dålig självbild, självkänsla och självförtroende, det är vad du riskerar.
Så sluta upp med ditt beteende omedelbart!
Men sen vad gäller att hon är lat är en annan femma.
Är det att hon är lat eller har hon svårt att koncentrera sig?
Vet själv att jag kunde uppfattas som lat, men det var för min Diagnos ADD som gjorde att jag tappade fokus på det som jag inte var intresserad av och istället gjorde roligare saker som t.ex. titta på tv.
Dra gränser, som att hon får endast titta på tv 2 timmar per dag inkl. barnprogram (om det det nu fortfarande går på kvällarna).
När hon får läxor, försök sitta med henne o få henne intresserad av läxan, kanske kan du eller en hemläx lärare kan hjälpa till med.
Jag mår vara ung, men vad det gäller människor så brukar jag vara riktigt bra på detta som gäller sociala kontakter, självkänsla, självförtroende och självbild.
Måste skriva igen för att vara tydlig, släpp ditt beteende för det kan förstöra din dotter totalt och hon kan då riskera hamna i djup depression någon dag i framtiden.