• Anonym (a)

Hjälp. Min dotter är ful och lat.

Anonym (Jo) skrev 2016-01-13 21:18:45 följande:

Vem är igentligen värst? Trådstarten som mobbar sitt barn eller alla som mobbar Trådstarten? Tycker inget av det hör hemma hos kärleksfulla medmänniskor...

• Anonym (a)
    Furienna skrev 2016-01-14 20:38:44 följande:

Okej, men saken är ju den att hon inte borde oroa sig ännu. Flickan är ju bara åtta år!

Det bestämmer du att ts inte borde oroa sig för dottern?
  • Anonym (a)
    Anonym (sök hjälp!) skrev 2016-01-14 21:14:14 följande:

TS: Jag mår illa av hur du uttrycker dig om din dotters utseende. Hur kan man bara kläcka ur sig något så dumt som att en 8-åring är ful? 

Snälla sök hjälp hos någon bra terapeut som kan hjälpa dig att acceptera ditt barn som det är. 

Du avgör väl ändå inte att ts inte får uttrycka sina känslor angående dottern?

Det kan vara ett sätt för TS vet du att lättare hantera!!!
  • Anonym (a)
    Anonym (sök hjälp!) skrev 2016-01-14 21:30:23 följande:

Även jag har rätt att uttrycka mina känslor.

Och beskriver man sitt barn med de ordalag TS gör får man räkna med att folk reagerar. Ta och räkna hur många gånger TS skrev "ful" i sitt senaste inlägg. Hon verkar ha snöat i helt på dotterns tillkortakommanden.

Du verkar ha snöat in dig på att trycka dit ts för att ts inte uttrycker sina känslor på det sättet som du anser vara det "rätta"
  • Anonym (a)

[quothttp://www.familjeliv.se/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.pnge=76230106][quote-nick]Anonym (sök hjälp!) skrev 2016-01-14 21:55:13 följande:[/quote-nick]

Jag har inte snöat in - jag blir beklämd. 

Jag tror TS behöver höra folks reaktioner på det hon skriver. Kanske vaknar hon upp och inser vad hon gör mot sitt barn. 

[/quote]

Du har din fulla rätt att tycka så!

Jag kan hålla med om att det ts kallar sitt barn för anses som elakt men jag känner inte att det är min sak att frenetiskt påtala det för TS.

Jag hoppas hur som att det löser sig för TS att hitta ett sätt att hjälpa sitt barn.

• Anonym (a)
    Anonym (sök hjälp!) skrev 2016-01-14 22:16:54 följande:

Frenetiskt? Vet du vad det ordet betyder?

Jag skrev ett inlägg som du direkt hoppade på.  Sen förklarade jag mig mot dina påståenden i två. 

Ja,jag vet vad frenetiskt betyder.

Gör du det?
  • Anonym (a)
    pappa13 skrev 2016-01-14 22:38:47 följande:

Fel! En diagnos är utfallet av utredningen, och ska man vara petnoga så kan diagnosen innebära både att någon har en "funktionsnedsättning" och att någon inte har det. Så nej, man utreder inte om någon har en diagnos, man utreder så att någon *får* en diagnos, som i sin tur utgör underlag för hur man ska gå vidare.

Det har du helt rätt i!
  • Anonym (a)
    Furienna skrev 2016-01-14 22:36:48 följande:

Nej, diagnosen är ju själva utlåtandet om att en person har en sjukdom eller funktionshinder (eller funktionsnedsättning, om du hellre vill kalla det så). Man har visst sjukdomen eller funktionshindret innan man har fått diagnosen. Du har dock rätt i inte bara läkare är inblandade, när det gäller neurologiska funktionshinder.

Exakt !
  • Anonym (a)
    Anonym (Anna) skrev 2016-01-16 21:52:40 följande:

Hahaha tänker du börja om nu när alla förklaringar raderats? Du får tro vad du vill, jag lägger inte mer tid på att förklara för någon som inte är intresserad av att lära sig. Dessutom är det off topic.

Ha ha!

Vad bra att du inte lägger någon mer tid att försöka förklara för mig om adhd

Jag har läst på tillräckligt mycket för att begripa att du har fel angående att symtomen på adhd måste ha uppkommit innan 12års ålder för att kunna få diagnosen adhd

Det som är att symtomen på adhd måste ha uppkommit i barndomen (innan 18 års ålder) för att kunna få diagnosen adhd)

Trevlig kväll!
  • Anonym (a)
    Furienna skrev 2016-01-14 21:24:33 följande:

Vad får dig att tro att flickan ens har någon problematik? Hon kan mycket väl vara en helt vanlig åttaåring. Och skulle hon ha t ex ADHD (vilket ju är möjligt, men det är inte säkert), så blir det snart uppmärksammat ändå nu när hon har börjat skolan. Jag fick själv min diagnos i fjortonårsåldern, och folk i skolan är mer uppmärksamma på det mesta nu än de var då på 90-talet. Föräldrarna kan förstås prata med dotterns lärare, och kuratorn och psykologen på skolan. Men det kan mycket väl också vara så att mamman är orolig i onödan. 

Tyvärr fick det där med sminket många (inklusive mig själv) att gå i taket, då vi trodde att mamman ville att hennes åttaåring skulle sminka sig varje dag i skolan. Nu var det tydligen inte så, vilket var skönt att höra. Men så blir det ibland med missförstånd...

Svar på tråden Hjälp. Min dotter är ful och lat.