• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Änglamark
    Newbie84 skrev 2016-10-01 06:48:12 följande:

Nu har jag vart på VUL dag 11 i cykeln och min äggblåsa var bara 11 mm så det är för litet. De vågar inte stimulera mer med ökad dos eller annat då jag har 22 ägg. Så rekommendationen vi fick är ivf. Nästa mens ska båda ta lite prover och sen skickas en remiss till Falun då kötiden i Sthlm är över ett år. Dock ska vi ligga nu i tio dagar tyckte gyn.

Hoppas den växer till sig och att ni inte tröttnar på sex Flört

Annars hoppas och tror jag på att ivf ger resultat!

• Newbie84
    Änglamark skrev 2016-10-03 20:51:39 följande:

Hoppas den växer till sig och att ni inte tröttnar på sex 

Annars hoppas och tror jag på att ivf ger resultat!

Tack! Det är ju lite sugigt bara då det är så dyrt med ivf. Tror att gyn glömt av att vi har ett barn sen tidigare.
  • Marie357

Här är jag på dag 26. I helgen hade jag mensvärk både fram och bak i ryggen och mådde lite illa igår, men nu känns det ingenting. Förstår ej varför jag hade mensvärk för det kan ju inte varit ägget som fäst? Jag får googla på det helt enkelt.. Testa gör jag till helgen eller måndag...

Blir det inget denna månaden (bara än så länge vår första försök) men ska jag ändå ringa gyn och be dem ta spermieprov på sambon så jag inte äter en massa piller i onödan för det har vi inte gjort ännu. Mitt ex fick lämna men inte min nuvarande, tycker jag var konstigt.

nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-04 05:35:39 följande:

Här är jag på dag 26. I helgen hade jag mensvärk både fram och bak i ryggen och mådde lite illa igår, men nu känns det ingenting. Förstår ej varför jag hade mensvärk för det kan ju inte varit ägget som fäst? Jag får googla på det helt enkelt.. Testa gör jag till helgen eller måndag...

Blir det inget denna månaden (bara än så länge vår första försök) men ska jag ändå ringa gyn och be dem ta spermieprov på sambon så jag inte äter en massa piller i onödan för det har vi inte gjort ännu. Mitt ex fick lämna men inte min nuvarande, tycker jag var konstigt.

Vilken dag hade du ägglossning, vet du? Min sambo ska också lämna spermaprov, nu antogs det att allt är ok då vi har ett barn, men saker kan ju förändras även för mannen.

Håller tummarna att testet visar plus!
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-04 21:18:47 följande:
    Vilken dag hade du ägglossning, vet du? Min sambo ska också lämna spermaprov, nu antogs det att allt är ok då vi har ett barn, men saker kan ju förändras även för mannen.

Håller tummarna att testet visar plus!

Jag hade positivt äl test den 24/9 och sedan hade jag JÄTTEONT den 25/9 på morgonen så jag fick andas mig igenom det hela.

Jag har ju en ny partner..

nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84

Vad bra att du fick ägglossning! Nu blev jag lite besviken att jag inte kände några biverkningar med pergon eftersom mina äggtester visar neg fortfarande...ber nog att få prova lestrozol nästa gång

• Änglamark
    Marie357 skrev 2016-10-04 05:35:39 följande:

Ja, det tycker jag var lite konstigt, att din nuvarande partner inte fått lämna spermaprov. Det var det första vi fick göra, även om vi redan visste att problemet var min PCO. Men för att jag inte ska äta massa hormoner i onödan så genomgick han också en fertilitetsutredning...
  • Newbie84

Hej, sa till min sambo att vi skiter i detta då min gyn tycker vi ska göra ivf och det kostar ju en del. Testade mig idag då jag mått konstigt i veckan, testerna visar svagt plus, ska prova med digitalt Cb test i morgon så hoppas hoppas :)

• Änglamark
    Newbie84 skrev 2016-10-20 21:08:46 följande:

Hej, sa till min sambo att vi skiter i detta då min gyn tycker vi ska göra ivf och det kostar ju en del. Testade mig idag då jag mått konstigt i veckan, testerna visar svagt plus, ska prova med digitalt Cb test i morgon så hoppas hoppas :)

Nähä? Glad

Har du testat med CB också? Vad visade det? *hoppas*

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?