Inlägg från: Anonym (Lf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lf)

Punktering på sambons bil - vem betalar?

Nej, jag hade inte betalat för det.
    Men tja blir det tjafs hade jag betalat fast aldrig lånat bilen igen.

• Anonym (Lf)
    Freija123 skrev 2016-01-14 09:17:30 följande:
    Han brukar själv i alla fall hävda hur bra han är på att köra bil. Jag känner också att han inte litar på mig. Hans motargument var att man kan köra på saker som ger punka utan att man märker det, och att han tycker att jag är snål/dum som försöker avsäga mig mitt ansvar då det är (enligt honom) uppenbart att det är mitt fel eftersom det var jag som hade bilen senast. Det finns ingen (enligt honom) annan förklaring.
    Jag körde på en trottoarkant en gång med vår bil, och det märks kan jag säga :-P
    Så jag tror inte du kört på något, det kan lika väl vara han?
    Hur som helst han beter sig knepigt, ni är sambos då ska man väl inte tjafsa om en sådan grej..
    Nu har jag och min sambo köpt en bil tillsammans, men innan det så använde jag hans bil som han hade sen innan vi träffades, aldrig att han sa det är bara min bil, utan han såg det som våran. precis som lägenheten jag köpte långt innan vi träffades den ser jag som vår lägenhet.
    Däremot gjorde jag precis som du tankade bilen när jag använt den etc..
    Bara för att din sambo är chef på jobbet betyder väl inte det att han måste bossa runt med dig hemma också?
    Jag hade inte använt hans bil något mer efter en sådan grej, speciellt då du inte är snål då du var med och köpte nya däck till bilen fast han egentligen borde gjort det då dom säkert gick sönder för att dom var gamla och slitna.
  • Anonym (Lf)
    Freija123 skrev 2016-01-14 07:42:39 följande:
    Egoistisk kan jag till en viss del skriva under på. Hans behov/vilja går oftast i första hand. Exempel kan vara att vi ska äta det han vill äta, se det han vill se på tv, gå och lägga oss när han vill osv. Han är en mycket dominant person (är även chef så han är van vid och tycker om att bossa).
    Varför lägga sig den tiden han vill?
    Du kan väl lägga dig tidigare/senare än han om du vill?
    Och om du inte är sugen på den maten han föredrar, ja då får man väl kompromissa?
    Samma med tv-tittandet varför ska han jämt bestämma?
    Kompromissa är något man får göra i förhållanden, en person kan inte få sin vilja igenom jämt.
Svar på tråden Punktering på sambons bil - vem betalar?