Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Punktering på sambons bil - vem betalar?

Fia 28 skrev 2016-01-13 16:03:31 följande:

Precis. Det handlar om runt 10 år gamla däck som inte är värda något alls och troligen även värdelösa vid halka.

Att han ens vågar köra runt med så gamla däck! Låter väldigt dumsnålt.
  • Iowhannah
    Freija123 skrev 2016-01-15 07:22:21 följande:

Då hade han gått i taket. Så fort det går emot honom höjer han rösten och blir väldigt dominant och trycker ner mina åsikter. Kommenterar som "det fattar du väl själv?" Och i däckfrågan: "du kan väl ändå inte mena att jag ska betala när det är du som orsakat punkan? Du kan väl ändå inte mena det?"

Det låter inte som nån jag skulle vilja leva med. Har du påpekat detta nån gång när han har varit på bra humör? Jag tycker att han nog skulle behöva hjälp med att hantera sin ilska på ett vettigt sätt.
  • Iowhannah
    Freija123 skrev 2016-01-15 09:50:20 följande:

Jag har påpekat det. Och då kommer den "stränga" rösten fram direkt. Och så menar han att jag måste lära mig att ta kritik och att han bara är sån när han diskuterar saker med folk. Och det måste jag kunna hantera annars bör jag överväga att göra något åt det. Punkt slut typ.

Jag håller med Ellie här, nedsättande och respektlöst är precis vad det är.

Testa att behandla honom på samma sätt då. Jag vet att det är ett uselt råd och att du förmodligen inte vill sjunka till hans nivå, men det kanske får honom att se hur han talar till dig.

Och var först när det kommer till andra saker. Sätt på teven och göm fjärren, gå och lägg dig före honom (eller efter ifall du är kvällspigg), visa att du är en egen person som han inte ska hålla på och trampa på så där!
  • Iowhannah
    sege70 skrev 2016-01-15 14:53:17 följande:

Säg till honom att han behöver istället 4 nya däck nu när han ska spendera de närmsta 2 helgerna med att flytta ut sina grejor.

Sicken tomte du har hittat.

Svar på tråden Punktering på sambons bil - vem betalar?