Anonym (Mamma) skrev 2016-01-14 16:52:37 följande:
Tänk på att barnet är precis lika mycket hans som ditt. Du kan inte sätta vilkor som "du måste gå denna kursen med mig och du vill träffa barnet sen".
Tänk om det var han som födde barnet? Om det var han som tänkte vägra dig gv? Hade du gått med på att han ville sno alla dina föräldradagar? Hade du gått med på att enbart få träffa barnet hemma hos honom göra timmar i veckan ( förutsatt att du gick de kurser han ville att du skulle gå, skrev över dina dagar)?
Hade inte du haft värdens största ångest och en del samarbets ovilja om han satt med barnet som sitt, gav dig vilkor och funderade på att förvägra dig föräldraledighet och gemensamvårdnad?
Självklart är barnet lika mycket hans men i det här fallet låter det inte som om han tänker på barnets bästa. Ett så litet barn kan inte skickas mellan olika hem. Ts försöker ju prata och samarbeta medan han säger att så här vill jag har det, inget att diskutera. Hon har väl inte hotat med att han måste gå på kurser för att träffa barnet? Kan jag inte läsa nånstans i alla fall. Bara att hon tycke att han borde va intresserad av det eftersom det är bådas barn.
Jag separerade själv när jag var gravid med andra barnet. Vi är gemensam vårdnad av båda barnen. Men vi kan samarbete och är bra vänner.