Inlägg från: ängeln |Visa alla inlägg
  • ängeln

Vi i Halmstad (ver 7)

Hej! , har inte hunnit kika in idag förren nu, men oj vad överraskad man blev...

Jewel: grattis till två små pärlor.

Hoppas alla har haft en bra dag. Här har varit lite sisådär. Linus har varit på dåligt humör idag, inget var roligt att leka med, vill inte sitta i knät eller något egentligen... Han har hamnat i en "dålig" peiod nu. Sover inte bra på natten och är allmänt gnällig på dagen. Men på BVC sa hon att det kan vara lite så när barnen blir ca 8 månader. Hoppas att det inte blir långvarit... det börjar tära på krafterna nu.

Jag tror att jag kan komma på fikan imorgon, men kan inte lova något. Ska med sambon och välja plastmatta till badrummet som ska renoveras .

• ängeln

Hej, vet inte riktigt om vi kommer på fikan idag, Linus har blivit förkyld och vi vill ju inte smitta ner er andra. Tråkigt... ville ju så gärna komma idag och Linus han älskar att träffa andra barn...

• ängeln

Teaspoon: vi kommer gärna, om Linus inte mår dåligt, det gör han inte nu i alla fall. Men som du sa så får ni andra tycka till och jag tar inte illa upp om ni inte vill att vi kommer, så va ärliga.... men det hade varit roligt.

• ängeln

Nu ska vi åka och välja badrumsgol+tapet, det verkar inte som någon har oponerat sig. Så vi kommer på fikan. Linus är ju inte sjuk utan bara lite snorig.

• ängeln

Tack för fikan idag. Det var trevlig, även om man kände sig lite bortkommen. Jag säjer inte så mycket, men det kommer, måste bara känna av läget först.

• ängeln

Jewel: Jag tar inte alltid med vagnen (faktiskt ganska sällan), jag har en bärsjal till Linus som fungerar jättebra. Den tar liten plats och så kan man knyta på många olika sätt (liggandes, sittandes mage mot mage osv). Man kan ju amma i den också.

• ängeln

Hej, nu har jag äntligen kommit hem efter 4 timmar på akuten. Linus har fått sin 3:e öroninflamation . Senaste penicillinkuren var för 1 månad sedan. Nu ligger han och sover sött, helt slut var han ju, stackaren. Han har skrikit hela eftermiddagen. ("Och till råga på allt väcker mamma mig och ger mig äckelmedicin, blä...")

• ängeln

Någon som är kvar här eller??? Det verkar inte så...

• ängeln

tråkigt, är det ingen som vill prata??????

• ängeln

magganhm: Linus verkar må lite bättre nu, han har sovit en massa på förmiddagen och nu har han ätit jättemycket.

• ängeln

Trist att alla drog, då blir det ju ändå samma problem med många på fika osv. Vad är meningen då????

• ängeln

Hej Maria, du bor i samma "by" som mig, Gullbranna. Jag har en son som är 8 månader och min sambo har en son sedan tidigare han är 5 år.

• ängeln

Vad tycker ni, ska vi starta en egen tråd eller? Den här stämmer ju inte riktigt. Vi har ju inte bestämt om vi ska fika eller så, så den är ju lite vilseledande.

• ängeln

Maria Puh: vi har bott i Gullbranna i snart 2 år. Har ni bott här länge?

• ängeln

Maria Puh: jag ska vara ledig till augusti, du då?

• ängeln

Nu har jag öppnat en ny tråd till oss. Den heter Halmstadmammorna.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)