"Löneavtalet underteckandes"... Vilket datum gäller?
Jag och chefen håller på att fylla i blanketten om inkomstuppgifter inför ansökan om föräldraledighet. Under "Löneavtalet undertecknades" undrar jag vilket av följande 3 datum som ska skrivas in.
Skulle tro det är alternativ 2, det är i alla fall inte alt 3.
Det är alternativ 2 eller 3, beroende på vilket som inträffade senast. Dvs, om du redan hade blivit befordrad och då fått din nya lön och SEN fick högre lön IGEN när den lokala lönerevisionen, då är det datumet för den lokala lönerevisionen som ska anges (alt 2). Om däremot den lokala lönerevisionen var klar och DÄREFTER skrev du på avtal om befordran och högre lön, då är det det datumet som gäller (alt 3).
2:an har varit mitt alternativ varje gång. :) Alltid min löneassistent som påpekat detta.
Fast det är ju alltid den lön man har som gäller om den är stadigvarande. Så höjs lönen igen med avtal 3 så måste man ju så klart lämna in den.
Tack för era svar!
För att göra det hela lite mer komplicerat så fick jag min nya lön (i och med befordran) på det kommande årets lönenivå, vilket innebär att jag inte fick ta del av den senaste lönerevisionen... Så jag fick två revisioner 2014 (vanlig + befordran), men ingen 2015.
Så då borde det kanske vara det datum då jag skrev på för befordran då det skedde separat (och senare) från det lokala avtalet?
Alexi: Jo jag har angett den senaste lönen, det är bara datumet som jag funderar över.
Tack för era svar!
För att göra det hela lite mer komplicerat så fick jag min nya lön (i och med befordran) på det kommande årets lönenivå, vilket innebär att jag inte fick ta del av den senaste lönerevisionen... Så jag fick två revisioner 2014 (vanlig + befordran), men ingen 2015.
Så då borde det kanske vara det datum då jag skrev på för befordran då det skedde separat (och senare) från det lokala avtalet?
Alexi: Jo jag har angett den senaste lönen, det är bara datumet som jag funderar över.