• Tett74

Förtvivlad

Hej. Jag är en mamma med tre barn 7,11 och 16 år. Min 16 åringa flicka har varit sjuk i anorexia under en lång period. Hon har oxå troligen autistiska drag. En utredning har inte kunnat gjort då hon inte klarar av att prata med bup eller någon annan.

Vi bor i hälsingland. Min mamma o min släkt o mina barndomsvänner finns i södra Sverige. Här har jag inget jobb och ingen avlastning eller hjälp.

Mitt problem är min 7 åring som har sin pappa här. Om jag skulle flytta neråt där jag känner att jag kan få stöttning med min dotter o den hjäkp vi behöver så kan jag inte ta med min 7 åring. Han har sin pappa farmor farfar skolan o vänner här. Det skulle bli 75 mil mellan oss.

Min dotter är även självmordsbenägen och jag klarar inte allt detta själv längre. Jag behlver stöttning. Hon o hennes pappa har ingen kontakt tyvärr.

Jag älskar mina barn över allt annat men känner mig helt slut o ensam i allt just nu. Har varit så här i 4 år nu. Min ork tar slut och mina barn märkerju detta oxå. Hur gör man?

Kan man som mamma flytta o ändå inte "svika" sitt barn. Känns som att dom förlorar mig här för jag klarar inte att kämpa ensam.

Även om jag skulle ha mitt minsta barn lov o storhelgerb o även åka upp så ofta jag kan är jag livrädd att han ska känna sig sviken.

Va inte elaka i era svar tack.

Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Förtvivlad
  • Ramborg

Oj vilken jobbig situation!

Jag har inte så mycket klokt att säga mer än - om du väljer att flytta så säg inte att det är pga dottern. Då blir det ju liksom hennes fel i sjuåringens värld och risk för sämre relation mellan dem, tänker jag. Säg att du fått nytt jobb eller att du vill bo i x-stad pga klimatet eller vad som helst.

Sen kan du ju också fundera på vem av barnen som behöver dig mest just nu. Den ena eller den andre kommer få det jobbigt, oavsett hur du väljer att göra. Vem kommer kunna hantera det bäst? Det låter som den lille, utifrån din beskrivning.

Ibland finns inget bra alternativ, bara olika dåliga.

Lycka till, hur du än väljer!

42.
  • Tett74

Tack för ditt svar. Ja det e fruktansvärt. Vet inte om min dotter vill flytta heller. Men jag känner att jag kanske inte har något val.

Har tagit kontakt med barn o ungdom som ska hjälpa mig o hantera detta med barnen o hur jag ska tänka för att kunna acceptera mig själv o mina beslut. Men detta e så jävla jobbig sits på ren svenska ????????????????

• v i r r a

Fy 17 minst sagt Lider med dig.

Får dottern något stöd eller behandling alls nu eller har du hand om allt kring henne helt själv? Jag tänker att både hon och du verkligen behöver professionell hjälp - och det snarast om ni inte redan har det. I min värld skulle nog det vara steg 1 före en ev flytt...

Styrkekram!

• Tett74

Tack. Vi har haft kontakt med ätstörningsenheten men dom kan inte hjälpa henne längre. Bup når henne inte säger dom. Jag har bett dom lägga in henne på tvång men dom vill inte. Dom motiverar det med att då kanske ho aldrig mer vill komma på bup. Medicin i form av antidepressiva vill dom inte ge för då har min dotter sagt att hon mår så dåligt av dom o atr hon då kommer ta sitt liv. Hon har redan stått på tågrälsen o väntat en gång. Hon har en period mått bättre men nu dalar det igen. Orkar inte ensam en rumda tilm men jag måste ju. Har sj gått in i väggen. Men min lilla pojk på 7 år. Hjärtat brister

• Söder73

Jag har för mig att man kan få stöd i hemmet av socialtjänsten. Ring och kolla med dom! Jättesvår situation, lider med dig! Kram

Svar på tråden Förtvivlad